Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهید "حسن رزاقی" در دوران دفاع مقدس و پس از آن در حوزه مهندسی رزمی حضور چشمگیری داشت؛ مهارتش در جنگ و تاکتیک‌های نظامی، او را بر آن داشت تا به کمک رزمندگان مقاومت در سوریه هم بشتابد. ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۹ فرهنگی فرهنگ حماسه و مقاومت نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سردار شهید مدافع حرم "حسن رزاقی" متولد سال 1344 بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او سال‌ها در سپاه پاسداران خدمت کرده بود و سوابق درخشانی از  حضور حماسه‌ساز در جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس و پس از آن در حوزه مهندسی رزمی داشت؛ مهارتش در جنگ و تاکتیک‌های نظامی او را بر آن داشت تا به کمک رزمندگان مقاومت در سوریه هم بشتابد؛ هرچند که بازنشسته سپاه پاسداران بود، اما سال 1394 به عنوان مستشار نظامی برای نبرد با تروریست‌های تکفیری راهی سوریه شد و در چهاردهم بهمن ماه سال 1394 در راه دفاع از حریم اهل‌بیت (ع) در منطقه شهرک "نبل و الزهرا" در سوریه به شهادت رسید؛ از این شهید والامقام دو فرزند دختر و دو فرزند پسر به یادگار مانده است.

سردار شهید مدافع حرم در قامت هشت سال دفاع مقدس+ تصاویر

"حمیدرضا شاکری" درباره سردار شهید "حسن رزاقی" می‌گوید «در دوران دفاع مقدس، من و شهید رزاقی همسایه دیوار به دیوار بودیم، اما هیچکدام نمی‌دانستیم که دیگری رزمنده است؛ در عملیات والفجر8 در منطقه بهمن‌شیر، به‌طور اتفاقی همدیگر را دیدیم و آنجا سرآغاز دوستی مشترک ما بود؛ به یاد دارم که سوار قایق شدیم و به سمت کارخانه یخ‌سازی "فاو" حرکت کردیم؛ هواپیماهای توپولف به سمت ما پرواز کردند، ارتفاع کمی داشتند و به هواپیماهای مسافربری شبیه بودند؛ ابتدا متوجه نشدم که هواپیماها جنگی‌اند و با تعجب گفتم هواپیمای مسافربری در منطقه عملیاتی چه می‌کند؟ وقتی منطقه را بمباران می‌کردند، شهید رزاقی با مزاح گفت «چقدر آدم در این هواپیمای مسافربری هست که دارند این همه بمب روی سر ما می‌ریزند؟!» البته مانند این حادثه بارها اتفاق افتاد و به همین واسطه به این نتیجه رسیده بودم که ترس برای او معنایی ندارد.»

تصاویری از حضور این سردار شهید مقاومت در جبهه‌های جنگ تحمیلی در ادامه قابل مشاهده است:

انتهای پیام/

R1013186/P/S4,38/CT1 واژه های کاربردی مرتبط جبهه مقاومت اسلامی مدافعان حرم شهدای مدافع حرم دفاع مقدس هفته دفاع مقدس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جبهه مقاومت اسلامی مدافعان حرم شهدای مدافع حرم دفاع مقدس هفته دفاع مقدس جبهه مقاومت اسلامی مدافعان حرم شهدای مدافع حرم دفاع مقدس هفته دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۱۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: در روز شهادت امام صادق (ع)میزبان چهار شهید گمنام در کرمان، سیرجان، رفسنجان و جیرفت خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری، محمود مهدوی‌فرد در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر انجام شده است. وی با اشاره به اینکه تولیت شهدای گمنام به عهده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است، افزود: در روز شهادت امام صادق (ع) میزبان چهار شهید گمنام در کرمان، سیرجان، رفسنجان و جیرفت خواهیم بود. مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان بیان کرد: تا سال ۱۴۰۲ در مجموع پیکر ۳۲۲ شهید گمنام در ۱۴۵ یادمان در استان خاکسپاری و ۲۳۱ درخواست عمومی نیز جهت تدفین شهید گمنام دریافت شده است. کد خبر 748575

دیگر خبرها

  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • خانواده شهید نسیم افغانی پس از سال‌ها شناسایی شدند
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در اهواز+فیلم
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد