Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن سعدی با بیان اینکه هر روز دفاع مقدس درسی برای آیندگان است، گفت: دفاع مقدس حدود و ثغور و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را برقرار کرد.

خبرگزاری شبستان_ گروه سیاسی _ فرزانه تهجا: «امیر سرلشکر حسین حسنی سعدی» از جمله فرماندهان با سابقه ارتش است که نقش موثری در حصر ابادان و عملیات ثامن الائمه داشته است فرماندهی لشکر ۲۱ حمزه سیدالشهدا (ع) و فرماندهی نیروی زمینی ارتش و پس از آن معاونت هماهنگ کننده ستادکل نیروهای مسلح از جمله سمت‌های وی بشمار می‌رود  وی هم اکنون جانشین فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر حسن سعدی از جمله فرماندهان موفق هشت سال دفاع مقدس است که از سال 1365 تا 1370 فرماندهی نیروی زمینی ارتش را برعهده داشته است و از سال 1378 تا 1395 به عنوان معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح به فعالیت خود ادامه داده است.

 

سرلشکر حسنی سعدی متولد کرمان است و در جنگ ایران و عراق نشان های لیاقت در عملیات هایی همچون عملیات فتح، بیت المقدس و فتح المبین است. همزمان با هفته دفاع مقدس گفتگویی با این پیشکسوت دفاع مقدس به شرح زیر ارایه می شود.

 

دفاع مقدس را چگونه می بینید؟

اگر بتوانیم وضعیت دفاع مقدس از  پیروزی انقلاب تا پایان جنگ تحمیلی به  مدت 10 سال به طور کامل بررسی تدوین تشریح و بیان کنیم در آن زمان وضعیت واقعی دفاع مقدس برای مردم تشریح می شود با یک کلمه و چند جمله یا یک کتاب نمی توان دفاع مقدس را  بیان کنیم.

 

دفاع مقدس از چه زمانی در کشور آغاز شد؟

دفاع مقدس از روزی که در انقلاب پیروز شدیم  آغاز شد و پس از آن نیز بعد از گذشت 20 ماه از پیروزی انقلاب با اغاز جنگ تحمیلی آغاز شد و در طی این 20 ماه بر کشور ما فشارهای زیادی وارد شد وامنیت خوبی در کشور برقرار بود. در این مدت بیگانگان و دشمنان نظام اسلامی تلاش های زیادی را برای براندازی انقلاب کردند اما همه  نقشه های شان خنثی شد آنها تلاش می کردند قبل از جنگ انقلاب و ایران اسلامی را ضایع کنند و از بین ببرند.

 

چه نیروهایی در دفاع مقدس نقش داشتند ؟

نقشی که ارتش و سپاه و تمام اقشار مردم از بسیج و نیروهای مردمی در دفاع مقدس ایفا کردند نقش بسیار برجسته ای بود که برای آیندگان درس بزرگی است در حقیقت تمام اقشار و نیروهای مردمی در دفاع مقدس نقش ایفا کردند و در این پیروزی موثر بودند.

 

مهمترین ویژگی دفاع مقدس را چگونه توصیف می کنید؟

هر روز دفاع مقدس یک درس برای آیندگان است در کردستان برای برقراری امنیت شهدای زیادی را تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کردیم. دفاع مقدس حدود و ثغور و اقتدار  نظام جمهوری اسلامی ایران را برقرار کرد.

 

اگر مثل دوران  دفاع مقدس جنگی رخ دهد آیا ارتش امادگی مقابله  و برخورد با هجمه های جدید را دارد ؟

 

دوران دفاع مقدس را مطالعه کنید و ببنید ارتش چه اقداماتی انجام داده است اکنون این آمادگی صد برابر جنگ تحمیلی است.

 

نقش ارتش را در دفاع مقدس چگونه توصیف می کنید؟

نمی دانیم ارتش در دفاع مقدس و انقلاب چه کرد بعد از پیروزی انقلاب ارتش از انقلاب دفاع کرد هنوز هیچ ارگانی و تشکلی شکل نگرفته بود که بتواند از انقلاب دفاع کند اما به محض پیروزی انقلاب ضد انقلاب پادگان مهاباد را خلع صلاح کرد و کسی برای دفاع جز ارتش نبود  و در توطئه سنندج ارتش دفاع کرد و به طور کلی  ارتش مدافع انقلاب اسلامی شد./

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد نماز جمعه دفاع مقدس هفته دفاع مقدس خطبه های نماز جمعه اربعین حسینی نهمین کنگره بین المللی امام سجاد ع خبرگزاری شبستان سبک زندگی اسلامی نظام اسلامی دفاع مقدس ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۱۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در دنیا اثبات کرد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید قاسم میرصادقی در خطبه‌های نماز جمعه خمین بیان کرد: ملت مظلوم فلسطین برخلاف کمبود امکانات رسانه‌ای و فناوری توانستند افکار عمومی را به نفع خود تغییر دهند.

وی افزود: عملیات وعده صادق و شکست همینه رژیم صهیونیستی اقتدار جمهوری اسلامی ایران در دنیا، بیش از گذشته اثبات شد.

امام جمعه خمین با اشاره به سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان ادامه داد: ملت پاکستان از انجام عملیات وعده صادق بسیار خوشحال شدند و آیت الله رئیسی در وقت مناسب و در راستای تقویت همکاری‌ها به این کشور سفر کرد.

امام جمعه خمین در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک روز معلم تاکید کرد و گفت: معلمان به عنوان افسران میدان پیشرفت جامعه هستند و باید از ویژگی‌های برجسته ای برخوردار باشند.

حجت الاسلام میرصادقی با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری افزود: این شهید بزرگوار در زمان انحرافات دینی مانند چراغی روشن جامعه را هدایت کرد.

وی با اشاره به فرا رسیدن روز کارگر نیز گفت: مسئولان برای رفع مشکلات جامعه کارگری نباید از هیچ کوششی دریغ کنند.

حجت الاسلام میرصادقی جامعه کارگری را وفادار به انقلاب اسلامی بیان کرد و گفت: کارگران هزاران شهید را تقدیم نظام اسلامی کردند.


.

کد خبر 6089091

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در دنیا اثبات کرد
  • کادرسازی برای نظام جمهوری اسلامی اولویت حلقه صالحین باشد
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • ببینید | رهبر انقلاب: هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است
  • رهبر انقلاب: با جهش تولید، جیب و دست کارگر پر می‌شود /هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است