Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@08:25:25 GMT

درآمد گمرکات قم به ۲۹۵ میلیارد تومان رسید

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۶۱۹۳۶

درآمد گمرکات قم به ۲۹۵ میلیارد تومان رسید

محمد خلیلی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان کرد: از مجموع کل درآمد ۷۶ میلیارد تومان، مربوط به ۹ درصد مالیات بر ارزش‌افزوده و سایر عوارض و همچنین یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان درآمد استانی بوده است.

وی افزود:‌ طی این مدت در بخش صادرات ۶۵ هزار و ۸۶۳ تن انواع کالا همچون گرانول،‌ پفک، کفش و صندل، شمش سرب،‌ مواد و محصولات پلاستیکی،‌ شیمیایی و هیدروکربن به ارزش ۶۹ میلیون دلار صادرشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:‌ صادرات این کالاها از گمرکات قم، بیشتر به کشورهایی مانند عراق،‌ افغانستان،‌ امارات، هند،‌ پاکستان و ازبکستان صورت گرفته است.

خلیلی گفت:‌ همچنین در ۶ ماهه نخست سال جاری ۳۴ هزار تن کالا مثل خودرو سواری، اجزا و قطعات موتورسیکلت، الیاف اکرولیک، اجزا و قطعات ماشین لباسشویی و پکیج و لوازم‌آرایشی و بهداشتی به گمرکات استان قم واردشده است.

وی بیان کرد:‌ این محصولات از کشورهایی همچون کره،‌ چین، هند، ایتالیا، امارات، ترکیه و ژاپن به ارزش ۱۶۶ میلیون دلار از طریق گمرکات قم به کشور واردشده است.

وی ادامه داد: طی این مدت،‌ ۳۸ هزار و ۲۱۴ تن کالا نیز از سایر گمرکات به گمرکات استان قم ترانزیت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ازنظر وزن هفت درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرکات قم گفت: همچنین ۱۴۳ بسته به وزن ۳۰۴ کیلوگرم از کشورهایی مانند آمریکا، استرالیا، امارات، آلمان و عراق به‌عنوان هدیه و سوغات به بخش امانات خارجی گمرکات استان وارد و ترخیص شده است.

وی افزود: در این مدت ۷۳۵ بسته به وزن ۲ هزار و ۵۷۶ کیلوگرم نیز به‌عنوان هدیه و سوغات از گمرکات استان قم صادرشده است.

وی ادامه داد:‌ طی این مدت همچنین ۱۱۵ فقره پرونده مظنون به قاچاق به ارزش یکهزار و ۹۹۵ میلیارد ریال در گمرکات استان قم تشکیل‌شده است.

۷۴۰۵/ ۶۱۳۳/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صادرات قم واردات گمرک جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۱۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات

رئیس سازمان بازرسی کل کشور دستور بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات از قبیل اجاره انبارها ، باسکول و…و انحصاری کردن این امور را صادر کرد.

به گزارش ایسنا، در جریان سفر استانی رئیس قوه قضاییه به استان هرمزگان و بازدید رئیس سازمان بازرسی کل کشور از شهرستان پارسیان، بندر پارسیان مورد بازدید قرار گرفت.

دکتر خدائیان در جریان این بازدید دستور بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات از قبیل اجاره انبارها، باسکول و…و انحصاری کردن این امور را صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، وی همچنین در رابطه با اختصاص سهم شهرستان‌های در معرض آلودگی صنایع آلاینده از عوارض سبز، دستور داد که پیگیری لازم صورت گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تجارت خارجی ۴۱۴ میلیون دلاری از گمرکات کردستان
  • بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات
  • بهبود وضعیت ساماندهی محموله‌ها و کالاها در بنادر و گمرکات استان هرمزگان
  • رشد ۳۱ درصدی صادرات در خوزستان
  • رشد ۲۳ درصدی ارزش صادرات از استان مرکزی
  • رشد ۲۸ درصدی مبادلات تجاری از گمرکات کردستان در فروردین سال جاری
  • نیاز گمرک به ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی
  • نیاز گمرکات مرزی، مناطق آزاد و ویژه به ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی
  • باید ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی در گمرکات و مناطق آزاد مستقر شود
  • در دیدار روسای گمرکات ایران و عراق چه گذشت؟