Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@19:17:53 GMT

شهرک‌های صنعتی حلّال معضل بیکاری

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۶۱۹۹۶

شهرک‌های صنعتی حلّال معضل بیکاری

رضا رحمانی وزیر صمت در گفت وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اولویت نخست وزارت صمت  برای حل مشکلات شهرک های صنعتی، گفت: در وزارت صمت برای  تمامی شهرک‌های صنعتی برنامه ریزی های ویژه ای انجام داده ایم، به طوری که از نزدیک  وضعیت این شهرک ها را بررسی و شرایط آن ها را از نظر زیر ساخت‌های آب، برق ، تصویه خانه‌ و اینترنت  مورد ارزیابی قرار داده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 او ادامه داد: با توجه به بازدیدهایی که از شهرک های صنعتی صورت گرفت خوشبختانه با وجود تحریم‌ها به خوبی می توانیم مشاهده کنیم که کشورمان  در جنگ اقتصادی پیروز واقع شده است.

وزیر صمت افزود: در گذشته  مواد اولیه تمام صنایع وارد کشور می‌شد، ولی خوشبختانه امروز در ساخت مواد اولیه بسیاری از  تولیدات کشور خودکفا شده‌ام. شهرک های صنعتی در کشور پیشرو در تولید مواد اولیه هستند.

بیشتر بخوانید:مجوز سرمایه گذاری خارجی به مبلغ یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار در استان تهران صادر شد

رحمانی تصریح کرد: همانطور که رهبری با اشاره به تمامی دستگاه‌ها در زمینه  خودکفایی به رونق تولید تاکید داشتند، وظیفه ما این است  که در خدمت تولید کنندگان باشیم تا موانع آن‌ها را برطرف سازیم .

او با اشاره به بودجه ناکافی دستگاه های خدمت رسان گفت: با توجه به محدویت بودجه وزارت صمت انتظارمان از استاندار‌ی ها این است که به شرکت‌های خدمات رسان کمک کنند چرا که این شهرک‌ها پیشران و بازوان اصلی  اقتصاد کشور هستند و می‌توانند معضل بیکاری کشور را برطرف کنند.

وزیر صمت بیان کرد: دستگاه های مرتبط به این شهرک‌ها نگاه عادی نداشته باشند، شهرک های صنعتی زنجیره فعالیتی در کشور هستند  و می‌توانند بسیاری از معضلات کشور به ویژه نبود شغل و بیکاری را برطرف کند.

او افزود:مجلس و دولت اعلام آمادگی کرده اند که موانع شهرک‌های صنعتی را برطرف کنند. همه باید باور کنیم که مشکلات کشور برای ما مهم است و هرکس کمک نکند در واقع به جوانان کشور خیانت کرده است.

انتهای پیام/

شهرک های صنعتی زنجیره فعالیتی کشور هستند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رونق تولید اخبار اقتصادی وزیر صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۱۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران (+فیلم و عکس)

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی شمس‌آباد تهران خبر داد.

به گزارش فارس، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اظهار کرد: در ساعت ۱۳:۵۷ ظهر امروز یک مورد آتش‌سوزی در شهرک صنعتی شمس‌آباد در اتوبان قم به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که با توجه به اینکه این محدوده در خارج از حوزه استحفاظی آتش‌نشانی تهران قرار داشت، همکاران از وقوع این آتش‌سوزی اطمینان حاصل کردند و یک ایستگاه کمکی به همراه خودروهای پشتیبانی از جمله تانکر آب به محل اعزام شد.

وی با بیان اینکه عوامل آتش‌نشانی شهرک صنعتی شمس‌آباد، شهرک‌های صنعتی مجاور و آتش‌نشانی باقرشهر محل حضور داشتند، گفت: آتش‌نشانان تهرانی نیز در محل حاضرشده و مشاهده کردند که حریق در یک کارخانه بزرگ ۲۰۰۰ متری مسقف تولید مبلمان پلیمری بسیار قابل اشتعال رخ داده و شعله‌های آتش حدود 70 درصد این فضا را دربرگرفته است و همین اندازه سقف‌ها تخریب و روی اجناس شعله‌ور ریخته بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران بیان کرد: همچنین به گفته افراد حاضر در محل داخل این کارگاه مملو از ظروف رنگ و پارچه و تینر، مواد نفتی و غیره مورد استفاده در تولید مبل در حجم زیاد وجود داشت که همین موضوع نیز سبب گسترش سریع آتش و دود غلیط برخاسته از آن شده بود.

ملکی گفت: در مجاورت این محل یک کارگاه تولید مواد پتروشیمی قرار داشت که احتمال سرایت شعله‌های آتش به آن وجود داشت؛ در همین راستا نیز آتش‌نشانان از چند جهت وارد عمل شدند تا هم شعله‌های آتش را مهار کنند و هم از سرایت آن به اماکن دیگر جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه با اقدامات انجام شده در حال حاضر از گسترش آتش جلوگیری شده است، گفت: هم‌اکنون آتش تا حد زیادی تحت کنترل است اما آتش‌نشانان همچنان در حال اطفاء آن هستند و تا این مورد مورد مصدوم و تلافات جانی نداشته‌ایم اما چون سقف‌ها تخریب شده ورود به مرحله لکه‌گیری قدری زمان‌بر است و با احتیاط کامل این کار را آتش‌نشانان انجام می‌دهند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آتش‌سوزی در دو انبار راه آهن آتش سوزی درشهرک صنعتی اراک/ 16 مصدوم

دیگر خبرها

  • مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • آتش سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران (+فیلم و عکس)
  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • آتش‌سوزی گسترده در یک شهرک صنعتی در جنوب تهران
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان
  • ساخت شهرک صنعتی پوشاک هنوز آغاز نشده است