Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:57:01 GMT

برداشت پسته از باغات نیشابور ۳۵درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۶۲۰۵۶

برداشت پسته از باغات نیشابور ۳۵درصد افزایش یافت

محمد علی فرهمند راد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سطح باغات پسته در نیشابور با ۱۰۰ هکتار افزایش طی سال گذشته به پنج هزار و ۶۰۰ هکتار رسیده است که سه هزار و ۲۰۰ هکتار آن بارور و دو هزار و ۴۰۰ هکتار آن غیر بارور است.
وی با اشاره به این که محصول پسته از ظرفیت ارزآوری بسیار بالائی برخوردار است ادامه داد: درآمد حاصل از این مقدار تولید برای باغداران نیشابور افزون بر سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال است و ارقام کشت این‌ محصول شامل کله قوچی، فندقی، احمدآقایی، اکبری و بادامی سفید می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: تعداد هشت واحد صنعتی ترمینال ضبط پسته در نیشابور وجود دارد که ضمن اشتغال‌زایی نیاز به فرآوری پسته تولیدی شهرستان را تامین می کند.
فرهمند راد افزود: باغداران با استفاده از شیوه های نوین آبیاری زیرسطحی و آرایش کاشت درختان پسته علاوه بر افزایش راندمان آبیاری و کاهش مصرف آب افزایش محصول خواهند داشت.
هم اکنون ۷۶ نوع از ۸۳ نوع محصول تولیدی کشاورزی استان خراسان رضوی در نیشابور کشت ‌می‌شود و ۹۱ هزار و ۵۰۸ هکتار زمین در این شهرستان زیر کشت محصولات کشاورزی است که از این سطح ۱۳ هزار و ۲۰۸ هکتار کشت دیم و بقیه کشت آبی است و ۵۰ هزار نیشابوری در بخش کشاورزی این شهرستان فعالیت دارند.
عرصه زراعی نیشابور ۷۳ هزار هکتار و عرصه باغی آن ۲۵ هزار هکتار است.
نیشابور در تولید محصولاتی همچون گندم، جو، پنبه، خیار، سیر، بادمجان، کدو، سبزیجات، سیب، گلابی و گیلاس رتبه های نخست تا سوم استان خراسان رضوی را دارد.
مرکز شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است.
۹۸۶۹/۱۹۲۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پسته وزارت جهاد کشاورزی نیشابور خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۲۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت آزمایشی جو قصیل در قم به برداشت رسید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، در کشت جو به صورت قصیل، وقتی دانه جو از مرحله شیری وارد مرحله خمیری می‌شود، محصول برداشت و به ۲ صورت تازه و یا خرد و سیلو شده به مصرف دام می‌رسد.

حسین کوه خضری، رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه با توجه به منابع محدود آبی در استان نیازمند تغییر روش کشت محصولات کشاورزی هستیم، گفت: کاهش میزان آبدهی و برداشت زودتر محصول، حذف علف‌های هرز و افزایش کیفیت علوفه دامی از مزایای برداشت جو به صورت قصیل است.

وی با بیان اینکه امسال دو هزار تن محصول جو در استان به این صورت در استان برداشت می‌شود، افزود: پیش بینی می‌کنیم سال آینده ۱۰ درصد از زمین‌های زیر کشت محصول جو به صورت قصیل برداشت شود.

در حال حاضر ۲۳ هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت محصول جو قرار دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب را تهدید می‌کند
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب خراسان رضوی را تهدید می‌کند
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • کشت آزمایشی جو قصیل در قم به برداشت رسید
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند