Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاحی با اشاره داستان نمایش شاپرک خانم گفت: داستان این نمایش در حوزه کودک و نوجوان با هدف ترویج فرهنگ ایثارگری، وفاداری و صداقت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرماهشهر، عوامل و اسپانسران نمایش «شاپرک خانم» شب گذشته (جمعه ۵ مهر) در نشست خبری با اصحاب رسانه به زوایای مختلف این کار هنری در محل کافه رستوران لئون بندرماهشهر پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«دانیال سیاحی» در این نشست به تشریح داستان این نمایش پرداخت و اظهار کرد: داستان این نمایش در حوزه کودک و نوجوان با هدف ترویج فرهنگ ایثارگری، وفاداری و صداقت، داستان شاپرکی را به نمایش می گذارد که به ناگهان در دام عنکبوتی می افتد و به ناچار مجبور به فریب دادن حشراتی می شود تا در نهایت طعمه آن عنکوبت شوند، اما این شاپرک با درنظر گرفتن وجدان خود و در پیش گرفتن صداقت و درستکاری، حقیقت را برای حشرات بازگو می کند و با از خودگذشتگی به عنکبوت با صراحت می گوید که حاضر به فریب حشرات بی گناه نیست و به جای آن حاضر به شکار خود توسط عنکبوت می شود.

 

کارگردان نمایش «شاپرک خانم» با تاکید ویژه بر لزوم تمرکز و تلاش برای انجام فعالیت های فرهنگی و هنری در حوزه کودک و نوجوان افزود: به قدری این حوزه از حساسیت بالایی برخوردار است که تاثیرات آن ابعاد مختلف جامعه را دربرمی گیرد؛ از این رو برای انجام این کار از بهترین ها در حوزه طراحی دکور و صحنه، نورپردازی و صدابرداری، آهنگ سازی، بازیگری و قصه نویسی با مشاوره روانشناسان مجرب و کارآزموده بهره گرفته شده تا بتوان به بهترین نحو ممکن تاثیر خود را بر مخاطبان باقی بگذارد.

 

وی ادامه داد: بنابراین به جهت اهمیت این مقوله و چالش های مختلف اجتماعی قول می دهم هر سال یک نوبت به ارائه یک نمایش در حوزه کودک و نوجوان با رعایت تمامی ظرافت ها و حساسیت های این حوزه بپردازم.

 

سرپرست گروه تئاتر رها تصریح کرد: خوشبختانه در بندرماهشهر تئاتر مخاطبان خود را دارد و این هنر در بین مردم راه پیدا کرده است، در این کار افتخار همراهی چندین اسپانسر بخش خصوصی را داشتیم که گواه همین مطلب است؛ اما در این میان بدون شک برای دام و بقای هنر و حضور موفق تر در این حوزه در کنار یاری و همراهی مردم، نیازمند تعامل و حمایت مسئولین نیز هستیم که گام های بلندی در حوزه تئاتر منطقه به ویژه کودک و نوجوان برداشته شود.

 

نمایش «شاپرک خانم» به کارگردانی دانیال سیاحی کاری از گروه تئاتر رها، اولین اجرای خود را ۱۶ آبان ماه به روی صحنه می برد و به مدت یک ماه در تالار شهید آوینی بندرماهشهر میزبان علاقه مندان به هنر تئاتر کودک و نوجوان خواهند بود.

 

پایان پیام/662

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد هفته دفاع مقدس دفاع مقدس نماز جمعه اربعین حسینی خبرگزاری شبستان نهمین کنگره بین المللی امام سجاد ع یادواره شهدا کانون های مساجد بندرماهشهر کودک و نوجوان تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۲۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوجوان سمنانی به بخش داستانِ باشگاه ادبی «قاف» راه یافت

ایسنا/سمنان  اسامی۵۳ نوجوان راه‌یافته به باشگاه ادبی «قاف» در بخش داستان اعلام شد و نام زینب جهان‌پرور از استان سمنان نیز در میان آن‌ها به چشم می‌خورد.

  اسامی ۵۳ نوجوان راه‌یافته از سراسر کشور به باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوان (قاف) در بخش داستان اعلام شد که نام زینب جهان‌پرور از استان سمنان نیز در میان آنها به چشم می‌خورد. 

فرایند انتخابِ اعضای باشگاه قاف در دو مرحله انجام گرفت. در مرحله اول، آثار اعضای مراکز کانون پرورش_فکری کودکان و نوجوانان مورد بررسی و داوری قرار گرفت و در مرحله دوم اعضا برای گفت‌وگو دعوت شدند. گفت‌وگوها به شکل غیرحضوری در فضای اسکای‌روم ازسوی گروه ارزیابی، در پنج جلسه شش ساعته انجام گرفت. 

در پایان ۵۳ نفر به عنوان اعضای منتخب داستان انتخاب شده و به باشگاه رویش استعدادهای برتر نوجوان ادبی (قاف) کانون پرورش فکری راه پیدا کردند.
بر اساس اعلام روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، اسامی راه‌یافتگان به باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوان قاف (بخش داستان) معرفی شده و زینب جهان‌پرور از استان سمنان هم در فهرست معرفی‌شدگان قرار دارد.

اردوی منتخبیپ باشگاه قاف داستان به‌زودی با حضور اعضای برگزیده این بخش برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی تمدید شد
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • نوجوان سمنانی به بخش داستانِ باشگاه ادبی «قاف» راه یافت
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • تئاتر ۲ روز تعطیل می‌شود