Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایالات متحده آمریکا ۵۰ میلیون دلار در مدت پنج سال برای پشتیبانی از اصلاحات در بخش آموزش ازبکستان اختصاص خواهد داد. ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۶ بین الملل ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، از زمینه‌های نفوذ مهم ایالات متحده در کشورهای دیگر بخش آموزش است. طی سال‌های اخیر موارد بسیار زیادی از سرمایه‌گذاری‌های حساب شده ایالات متحده در کشورهای در حال توسعه به خصوص در کشورهای آسیای مرکزی مشاهده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کشورها پس از فروپاشی شوروی در مواجه با بحران‌های سیاسی داخلی و اقتصادی خود، دچار بحران‌های هویتی نیز شدند. قشر جوان نخبه سیاسی به منظور خروج از نفوذ روسیه جهت غربی آمریکایی را در سیاست در پیش گرفتند.

ایالات متحده نیز به دنبال غلبه بر دشمن سنتی خود روسیه، و همچنین گسترش نفوذ خود در آسیای مرکزی با تاسیس نهادهای مختلفی چون آژانس توسعه بین‌المللی (USAID)، شورای آمریکایی برای آموزش بین‌المللی، و تعداد دیگر از چنین سازمان‌هایی سرمایه‌گذاری‌های کلان و حساب شده‌ای در این منطقه انجام داده است. از جمله کشورهایی که ایالات متحده در آن بر روی روی آموزش نسل جوان سرمایه‌گذاری کرده، ازبکستان است.

به گزارش سرویس مطبوعاتی سفارت ایالات متحده در تاشکند، توافقنامه کمک به توسعه آموزش (DOAG) بین این دو کشور در تاریخ 28 سپتامبر برابر با 6 مهر (امروز) در وزارت آموزش همگانی این جمهوری به امضا خواهد رسید.

سفارت ایالات متحده در این جمهوری اعلام کرده است که این توافقنامه اولین توافقنامه‌ای است که ایالات متحده در آن ابراز تمایل به همکاری طولانی مدت در توسعه بخش آموزش ازبکستان می‌نماید. فعالیت‌هایی که مطابق با این سند تأمین مالی خواهند شد، در جهت بهبود نتایج خواندن و نوشتن و ریاضیات در دبستان و همچنین استفاده از فناوری اطلاعات و آموزش زبان انگلیسی خواهد بود.

گفته شده در مراسم امضای این توافقنامه شیرزاد شرماتوف وزیر آموزش همگانی ازبکستان، سفیر وقت سفارت ایالات متحده آلن مالتزر و مدیر اجرایی ماموریت منطقه‌ای آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده (USAID) در آسیای مرکزی جولی سائوس فیلد حضور خواهند داشت.

پیش از این در ماه مِی، گزارش شد که USAID کمک هزینه‌ای به مقدار 19.5 میلیون دلار را برای حمایت از اصلاحات در بخش آموزش این کشور در چارچوب یادداشت تفاهم بین وزارت آموزش ازبکستان و دولت ایالات متحده، که در 27 فوریه در تاشکند به امضا رسیده است، اختصاص داده است. این بودجه اختصاص داده شده به منظور تغییر الگوی مدیریت مدارس، تغییر شیوه آموزش معلمان، تهیه تجهیزات آموزشی و ایجاد تسهیلاتی برای بهبود مدیریت سازمان‌های آموزشی استفاده خواهد شد.

USAID اصلی‌ترین نهاد دولتی فدرال ایالات متحده در زمینه کمک‌های خارجی است. در ازبکستان، USAID همچنین از دولت در تنوع بخشیدن به تولید محصولات کشاورزی حمایت کرده، انجمن‌های تجاری ترتیب می‌دهد، و گفته شده به طور مؤثری در مبارزه با سل نیز کمک می‌کند. در سال 2016، USAID پروژه برقرار کردن سیستم مدیریت الکترونیکی در دادگاه‌های مدنی تاشکند را آغاز کرد.

به این ترتیب شاهد برنامه‌ریزی‌های دقیقی از سوی ایالات متحده در بخش آموزش و فرهنگ کشورهای منطقه از جمله این جمهوری نوپا هستیم که توسط سازمان‌های مختلفی حمایت می‌شوند و به دنبال نفوذ بر تمامی اقشار به ویژه تربیت نسل جوان طرفدار غربی از همان سطوح ابتدایی آموزش هستند. ایالات متحده همچنان به دنبال جای پای مستحکمی برای خود در آسیای مرکزی است، حال چه از نظر سیاسی یا اقتصادی و یا چه از نظر فرهنگی.

ازبکستان و امریکا در مورد روابط دوجانبه تبادل نظر کردندخروج احتمالی نیروهای آمریکا و افزایش نقش ازبکستان در تامین امنیت شمال افغانستانمذاکرات ازبکستان و ایالات متحده در مورد واردات تسلیحات جدید و مانور مشترک نظامی

انتهای پیام/

R7650/P/S8,1414/CT7 واژه های کاربردی مرتبط ازبکستان اخبار "آمریکا"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ازبکستان اخبار آمریکا ازبکستان اخبار آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۲۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی

به گزارش خبرگزاری مهر، حقوق بشر آمریکایی با خیزش نخبگان و دانشگاهیان دانشگاه‌های سرتاسر آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی به وضوح مفهوم خود را نمایان ساخته است.

در همین ارتباط، وزارت خارجه روسیه در کانال تلگرامی خود امروز شنبه در گزارشی به تشریح وضعیت حقوق بشر در آمریکا پرداخته و از عدم پایبندی این کشور به حقوق و آزادی‌های بنیادین بشری انتقاد کرده است.

وزارت خارجه روسیه در تشریح وضعیت حقوق بشر در آمریکا تصریح کرده که ایالات متحده آمریکا علی‌رغم وجود تناقض‌های عمیق در جامعه این کشور همچنان خود را سردمدار حراست از حقوق بشر معرفی می‌کند در حالی که عجله‌ای برای پایبندی به تعهدات قانونی خود در این زمینه نشان نمی‌دهد.

مسکو می‌افزاید: عملیات‌های نظامی در خاک کشورهای اروپایی و خاورمیانه، احداث زندان‌های مخفیانه در سراسر دنیا و اجرای سیاست‌های ضد مهاجرتی در سال‌های اخیر از جمله مواردی است که روسیه آن را مصداق زیر پا گذاشتن آزادی‌ها و حقوق بشری توسط ایالات متحده برشمرده است.

وزارت خارجه روسیه تصریح کرده که این موارد نقض حقوق بشر نشان‌دهنده «ماهیت دوگانه» موضع‌گیری دستگاه‌های حاکمیتی آمریکا در خصوص موازین حقوق بشر و همچنین قوانین بین‌المللی است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که ایالات متحده آمریکا به طور فعالانه از تاکتیک‌های جنگ نیابتی علیه روسیه استفاده می‌کنند که نمونه آن در کمک‌های نظامی گسترده این کشور به اوکراین نمایان است.

گزارش وزارت خارجه روسیه همچنین می‌گوید آمریکا در حال اعمال فشارهای آشکار علیه کشورهای دارای حاکمیت مستقل به بهانه اجرای مکانیسم‌های حقوق بشری است که هدف آن ایجاد ذهنیت منفی علیه فدراسیون روسیه و متحدان و شریکانش در صحنه بین‌المللی است.

کد خبر 6096708

دیگر خبرها

  • تعلیق تحویل مهمات به رژیم صهیونیستی توسط آمریکا
  • اینجا «ایالات متحده اسرائیل» است!
  • توضیح سالیوان درباره کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین
  • جان جیمز یوبل، فعال ضدصهیونیسم در گفت‌وگو با قدس: صهیونیسم‌ستیزی در میان آمریکایی‌ها افزایش خواهد یافت
  • سالیوان: کمک‌های جدید آمریکا شرایط جنگ اوکراین را تغییر نمی‌دهد
  • جان جیمز یوبل فعال ضدصهیونیسم آمریکایی در گفت‌وگو با قدس: صهیونیسم‌ستیزی در میان آمریکایی‌ها افزایش خواهد یافت
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است
  • روسیه: اکثر حملات سایبری از سوی آمریکا انجام می‌شود
  • دانشگاه ورمونت سخنرانی سفیر آمریکا در سازمان ملل را لغو کرد