Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مهر، سایت تحلیلی نشنال اینترست اخیرا مقاله ای با قلم پروفسور «پیتر هریس» استاد دانشگاه ایالتی کلرادو با عنوان «حزب دموکرات می تواند از طریق استیضاح به دونالد ترامپ آسیب زند» منتشر نموده است. نویسنده این مقاله معتقد است تنها راهی که دموکراتها می توانند به ترامپ صدمه بزنند این است که او را به عنوان تهدیدی علیه امنیت ملی امریکا معرفی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترجمه مقاله در ادامه آمده است.

«دونالد ترامپ» تهدیدی برای امنیت ملی آمریکاست و باید از کاخ سفید اخراج شود. این جمله دقیقا همان چیزی است که دموکرات ها ماههای آینده به مردم آمریکا می گویند. اگر آنها بتوانند رئیس جمهور را اینگونه به مردم معرفی کنند، سپس استیضاح جسورانه می تواند به نفع آنها تمام شود - حتی اگر منجر به برکناری ترامپ از ریاست جمهوری نشود.

واقعیت این است که برخی از دموکرات ها از ماه های نخست ریاست جمهوری ترامپ خواستار استیضاح وی شده اند. از آن زمان قانونگذاران مخالف ترامپ بارها حمایت خود را از استیضاح اعلام کرده اند. ایده استیضاح ترامپ در میان رای دهندگان دموکرات محبوب است به طوریکه در نظرسنجی اخیر ۷۳٪ از آنها طرفدار استیضاح وی بودند.

اما جمهوریخواهان با قاطعیت با این ایده مخالف هستند و باید گفت به طور کلی کشور متکی به نظر جمهوری خواهان بوده و به همین دلیل «نانسی پلوسی» و دیگر دموکراتهای پیشرو تمایلی به آغاز رسمی استیضاح وی نداشتند. ارزیابی آنها تاکنون این بوده است که استیضاح  ترامپ تأثیر زیادی  بر جمهوری خواهان و آمریکایی های طرفدار رئیس جمهور نخواهد داشت و با استیضاح، حذف ترامپ از صندوق های رای در نوامبر ۲۰۲۰ بسیار سخت تر خواهد شد.

با این حال پلوسی زمانی که آغاز روند استیضاح ترامپ را اعلام کرد، بسیار مصمم به نظر می رسید. به راستی دلیل این تغییر رویکرد چیست؟  شاید یکی از دلایل این امر باشد که رئیس مجلس دیگر نمی توانست شمار فزاینده قانون گذاران دموکرات که آشکارا خواهان استیضاح ترامپ بودند را نادیده بگیرد. مطمئنا رهبر باهوشی مانند پلوسی به خوبی می داند که فاصله و شکاف بین رهبر و افراد یک حزب عواقب بدی خواهد داشت و احزاب تقسیم شده به راحتی در انتخابات پیروز نمی شوند، اتحاد حزب کالایی گرانبها در سیاست  ایالات متحده امریکاست.

دلیل دیگر این است که ماهیت آخرین اتهامات علیه ترامپ – تهدید دولت اوکراین به قطع کمک های نظامی و تحت فشار قراردادن دولت اوکراین جهت آغاز تحقیقات در مورد جو بایدن - بهترین فرصت ممکن را برای صدمه به وی از طریق استیضاح فراهم می کند و پلوسی می تواند حزب خود را در موقعیت بهتری قرار دهد.

مهم این است که اتهامات  فعلی که رئیس جمهور ترامپ با آن روبرو می شود، به راحتی می تواند به عنوان مسئله امنیت ملی مطرح شود – مسئله ای که نیاز به اصلاح  فوری دارد. از نظر تئوری، کمک های نظامی فقط زمانی صورت می گیرد که مقامات ایالات متحده امریکا نتیجه بگیرند چنین کمک هایی به اهداف اصلی امنیتی امریکا کمک می کند. بنابراین، خودداری از چنین کمکهایی به دلایل سیاسی یک تخلف جدی محسوب شده که نشان می دهد منافع شخص رئیس جمهور برتر از منافع ملی ایالات متحده امریکاست.

باید گفت که موضوعات امنیت ملی با موضوعات سیاسی داخلی بسیار متفاوت است. تاکنون ترامپ توانسته است اتهامات دموکراتها در مورد مسائل سیاسی داخلی را رد کند اما  اتهامات اخیر مربوط به امنیت ملی کشور هستند. فقط یک موضع قابل قبول برای آمریکایی های میهن پرست وجود دارد: موضعی که هدف از آن دفاع از امنیت ایالات متحده امریکاست.

با متهم کردن رئیس جمهور مبنی بر قرار دادن امنیت ملی کشور در معرض خطر ، دموکرات ها امیدوار هستند شرایط استیضاح ترامپ را فراهم کرده و کسانی که می خواهند از ترامپ دفاع کنند را در موقعیت نفرت سایر مردم قرار دهند. استراتژی استیضاح و معرفی آن به عنوان یک مسئله امنیت ملی، پتانسیل بزرگی برای دموکرات ها محسوب می شود. اگر دموکراتها بتوانند در استیضاح ترامپ متحد باقی بمانند شانس موفقیت در مجلس نمایندگان را دارند.

اگر وحدت حزب به شکلی غیر منتظره شکسته شود، پس رئیس جمهور ترامپ احتمالاً در نوامبر سال ۲۰۲۰ همچنان در انتخابات شرکت خواهد کرد.

اگر دموکراتها موفق شوند اتهامات علیه ترامپ را ثابت کنند، نامزدهای جمهوری خواه در مجلس نمایندگان و سنا مجبور می شوند از حمایت خود برای رئیس جمهور متهم به چنین اتهامات ناخوشایندی دفاع کنند. استیضاح ترامپ در مورد امنیت ملی به ترامپ و جمهوری خواهان صدمه می زند و در واقع به نفع دموکرات ها خواهد بود.

البته نمی توان در این مورد زیاد خوشبین بود زیرا برخی از رأی دهندگان ممکن است بر این باور باشند که آنچه در اروپای شرقی اتفاق می افتد، ارتباط چندانی با امنیت ملی ایالات متحده امریکا ندارد. ممکن است باور اینکه قطع کمک های نظامی امریکا به اوکراین زندگی امریکایی ها را در معرض خطر قرار می دهد برای رای دهندگان امریکایی سخت باشد. البته این مهم بستگی زیادی به نحوه دفاع جمهوری خواهان و حامیان آنها در رسانه های خبری از رئیس جمهور دارد. 

همچنین ممکن است اطلاعات جدیدی افشا شود که بتواند ترامپ را در دادگاه افکار عمومی تبرئه کند. خطر دیگر این است که ممکن است دموکراتها تسلیم وسوسه خود شده و تحقیقات استیضاح ترامپ را فراتر از نگرانی های امنیت ملی گسترش دهند. روایتی مبنی بر اینکه ترامپ فاسد، بی کفایت، بی پروا و به علت نقض قوانین داخلی گناهکار است، چیز جدیدی نیست. بنابراین ساختن پرونده برای استیضاح در این خطوط احتمالاً نتیجه عکس خواهد داشت و دموکراتها را افرادی ضعیف، کاملاً حزبی و فرصت طلب معرفی خواهد کرد.

جهت اینکه استراتژی استیضاح بتواند موفق شود، دموکرات ها باید تأکید کنند که رئیس جمهور امنیت ملی ایالات متحده امریکا را به خطر انداخته و ممکن است دوباره  این کار را انجام دهد. فقط این ادعا می تواند فراتر از سیاست های حزبی بوده و فشاری غیرقابل تحمل بر روی ترامپ، جمهوریخواهان و رای دهندگان متزلزل اعمال کند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۲۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار لاپید درباره گرانی‌ افسارگسیخته در اراضی اشغالی

رئیس جریان مخالفان در اراضی اشغالی درباره تداوم گرانی‌ افسارگسیخته در صورت عدم انحلال کابینه نتانیاهو، هشدار داد.

به گزارش مشرق، «یائیر لاپید» رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با اشاره به گرانی و نزدیک شدن طبقه متوسط جامعه به وضعیت بحرانی، هشدار داد اگر کابینه نتانیاهو منحل نشود، گرانی‌ها تداوم خواهد داشت.

لاپید اخیرا نیز در تظاهرات ضددولتی صهیونیست‌ها در تل آویو که در حمایت از توافق مبادله اسرا برگزار شده، حضور یافته و تاکید کرده بود: من اگر در راس کابینه بودم جنگ را متوقف می‌کردم و گروگان‌ها را بازمی‌گرداندم!

وی پس از استعفای «آهارون هالیوا» رئیس سرویس اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی خواستار استعفای نتانیاهو و دیگر اعضای کابینه رژیم صهیونیستی به عنوان مسئولان اصلی شکست برابر مقاومت فلسطین در عملیات هفتم اکتبر شده بود.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • انهدام باند قمار و شرط بندی آنلاین در گلستان
  • هشدار لاپید درباره گرانی‌ افسارگسیخته در اراضی اشغالی
  • پیگیر لایحه امنیت شغلی کارگران هستیم | با تهدید‌ها و تحریم‌ها نمی‌توانند ملت را متوقف کنند
  • چرا قالیباف تصمیم گرفت از دولت انتقاد کند؟
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم