Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- براساس آمار منتشره در مرداد ماه سال جاری بالغ بر ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار فقره چک در کشور مبادله شد که از این تعداد حدود ٦٤٧ هزار فقره چک به ارزشی بالغ بر ١٠٨ هزار میلیارد ریال برگشت خورده است تاریخ انتشار: 10:00 - 06 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۳۴۳۷

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، بررسی آمار منتشره از سوی بانک مرکزی نشان می‌دهد که در مرداد ماه سال جاری بالغ بر ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار فقره چک به ارزشی حدود ٨٦٦ هزار میلیارد ریال مبادله شده است که نسبت به ماه قبل کاهش ۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
۱ درصدی در تعداد و ۱۳.۹ درصدی در مبلغ داشته است.   در این بین ۵۱.۳ درصد از تعداد چک‌های مبادله‌ای در مردادماه سال جاری در استان‌های تهران، اصفهان و خراسان رضوی مبادله شده است که به ترتیب با ۳۳.۴ درصد، ۹.۹ درصد و ٨ درصد بیش‌ترین سهم را در مقایسه با سایر استان‌ها دارا بوده‌اند.    لازم به ذکر است که ۶۵.۲ درصد از ارزش چک‌های فوق در سه استان تهران (۵۱.۸ درصد)، اصفهان (۷.۴ درصد) و خراسان رضوی (٦ درصد) مبادله شده است که در این بین در استان تهران بالغ بر ٢ میلیون و ۴۰۰ هزار فقره چک به ارزشی حدود ٤٤٩ هزار میلیارد ریال مبادله شده است   همچنین ٦ میلیون و ۶۰۰ هزار فقره چک به ارزش ٧٥٧ هزار میلیارد ریال در مردادماه سال جاری در کل کشور وصول شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۵.۷ درصد و ۱۵.۳ درصد کاهش داشته است. بررسی‌ها حاکی از آن است که در کل کشور ۹۱.۱ درصد از کل تعداد چک‌های مبادله‌ای و ۸۷.۵ درصد از کل مبلغ چک‌های مبادله‌ای وصول شده است.   از طرفی درماه مورد بررسی د استان تهران بالغ بر ٢ میلیون و ۲۰۰ هزار فقره چک به ارزش٤٠٠ هزار میلیارد ریال وصول شده که از نظر تعداد ۹۱.۹ درصد و از نظر ارزش ۸۹.۱ درصد از کل مبلغ چک‌های مبادله‌ای وصول شده است.   آمار چک‌های برگشتی    بررسی آمار چک‌های برگشتی در کل کشور در مرداد ماه سال جاری نشان می‌دهد که حدود ٦٤٧ هزار فقره چک به ارزشی بالغ بر ١٠٨ هزار میلیارد ریال برگشت داده شده است که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد ۹.۸ درصد و از نظر مبلغ ۲.۸ درصد کاهش داشته است.   در این بین در استان تهران بالغ بر ١٩٦ هزار فقره چک به ارزشی حدود ٤٩ هزار میلیارد ریال برگشت خورده است.   همچنین در ماه مذکور در کل کشور ۸.۹ درصد از کل تعداد چک‌های مبادله‌ای و ۱۲.۵ درصد از کل مبلغ چک‌های مبادله‌ای برگشت داده شده است.    لازم به ذکر است که در استان تهران ۸.۱ درصد از کل تعداد چک‌های مبادله‌ای و ۱۰.۹ درصد از کل مبلغ چک‌های مبادله‌ای برگشت خورده است.   بررسی تعداد و مبلغ چک‌های برگشتی در سایر استان‌ها حاکی از آن است که در مرداد ماه سال جاری بیش‌ترین نسبت ارزش چک‌های برگشتی به کل ارزش چک‌های مبادله شده در استان به ترتیب به استان‌های اصفهان (۲۶.۸ درصد)، سیستان و بلوچستان (۱۵.۹ درصد) و چهارمحال و بختیاری (۱۵.۴ درصد) اختصاص یافته است.    در این بین استان‌های کهگیلویه و بویراحمد (۸.۴ درصد)، کرمانشاه (۹ درصد) و گیلان (۹.۱ درصد) کم‌ترین نسبت ارزش چک‌های برگشتی به کل ارزش چک‌های مبادله شده در استان را نصیب خود کرده اند.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: چک برگشتی ارزش چک چک مبادله ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۳۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به هزار و ۳۵۸ پرونده تخلف در تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، حمزه لقمانی افزود: از این تعداد پرونده هزار و ۴۴ فقره مربوط به تخلفات کالا و خدمات و ۲۱۷ فقره پرونده وارده مربوط به حوزه قاچاق کالا و ارز و ۹۷ فقره پرونده مربوط به حوزه بهداشت، دارو و درمان بوده است. وی ادامه داد: مبلغ محکومیت متخلفان اقتصادی در سه بخش قاچاق کالا و ارز، بهداشت دارو و درمان، کالا و خدمات، ۲۱۸ میلیارد و ۱۴۷ میلیون ریال بوده است. مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: گزارش پرونده های وارده توسط بازرسان دستگاه‌های متولی و نظارتی و متولیان امر در حوزه اقتصادی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است. عملکرد این سازمان در رسیدگی به این پرونده‌ها مطلوب بوده و تلاش‌ها برای رسیدگی به آن‌ها به طور شبانه روزی بوده است.

دیگر خبرها

  • جزئیات برگزاری حراج جدید شمش طلا | مبلغ وجه ضمانت به‌ازای هر قطعه شمش طلا چقدر است؟
  • حراج جدید شمش طلا فردا برگزار می‌شود
  • «پراید»؛ بیشترین سهم تولید آلایندگی مشهد را داشته است
  • جزییات حراج بعدی شمش طلا در هفته آینده
  • زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد + شرایط
  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر است
  • وام ازدواج ۸۸.۵ درصد متقاضیان قمی پرداخت شده است
  • رسیدگی به هزار و ۳۵۸ پرونده تخلف در تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد
  • مبلغ محکومیت متخلفان اقتصادی استان ۲۱۸ میلیارد ریال است