Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوه جرم دادگستری استان یزد، گفت: باید هماهنگی کاملی بین پلیس مبارزه با مواد مخدر با قاضی ناظر بر دادگاه درمان‏‌مدار باشد تا معتادین متجاهر در یک فرایند از پیش تعیین شده به مرکز ترک اعتیاد معرفی شوند.

به گزارش ایسنا، «محمدحسین رحیمی زاده» در شروع کارگاه آموزشی ویژه عوامل اجرایی درمان دادگاه مدار که به عنوان جدیدترین پروتکل درمان اعتیاد در پنج استان کشور از جمله استان یزد در حال اجراست، اظهار کرد: هدف همه مجموعه اعم از متولیان امر در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، سازمان بهزیستی، پلیس مبارزه با مواد مخدر و سایر نهاد های ذیربط اخذ نتیجه مطلوب بر اساس اصول علمی و تخصصی در موضوع برخورد با معتادین است لذا باید با اتخاذ تدابیر مناسب و انسجام، اهداف از پیش تعیین شده را محقق کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بندهای 15 و 16 قانون مبارزه با مواد مخدر و شرایط و شیوه فعالیت مراکز ترک اعتیاد، تصریح کرد: در ماده 15 معتادان مکلف شده‌اند برای ترک به مراکز مجاز مراجعه کنند و معتادانی که تجاهر به اعتیاد داشته باشند به مرکز ماده 16 معرفی می‌شوند.

این مقام قضایی افزود: چنانچه بعد از فراهم شدن امکانات گسترده، مناسب و ارزان، باز هم باشند افراد معتادی که برای درمان داوطلب نمی‌شوند، در آن صورت مشمول ماده 16 قانون می‌گردند، اما حتی در این صورت نیز قانون‌گذار پیش‌بینی کرده است تا با استفاده از الزام قانونی این افراد را نیز به الگوهای درمان اختیاری یعنی همان مراکز ماده 15 سوق داد (تبصره 2 ماده 16)؛ یعنی قاضی او را ملزم کند که برای درمان خود اقدام کند و اینجاست که تنها پس از این مراحل اگر بازهم فرد معتاد حاضر نشد برای درمان خود اقدام کند و متجاهر شناخته خواهد شد و به مراکز ماده 16 یا درمان اجباری ارجاع داده می شود.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت مراکز مشخص است و بر اساس ظرفیت و شرایط آن باید شیوه ای اتخاذ شود تا اعزام معتادین از شهرستان ها و مرکز استان در ضابطه ثابت و مشخص انجام گیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بر تعیین دقیق هویت، اخذ سابقه و محکومیت و انگشت نگاری از معتادین تأکید و بیان کرد: از عملکرد جزیره‏ای، برخورد سلیقه ای و انجام امور بدون هماهنگی باید اجتناب شود تا نتیجه حاصله یک نتیجه مطلوب و قابل اتکا باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی معتادان متجاهر طرح دادگاه درمان مدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۳۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سرهنگ علی‌اصغر محمدپور گفت: در راستای برخورد با قاچاق، ماموران انتظامی جهرم هنگام گشت‌زنی در جاده ها به یک سواری پراید حامل ۲ سرنشین مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که سرنشینان اقدام به بلعیدن مواد مخدر کرده‌اند و قصد انتقال آن را به شیراز دارند.

فرمانده انتظامی جهرم با بیان این که پس از انتقال به مقر انتظامی و خروج مواد مخدر از معده قاچاقچیان، در مجموع ۱۵۰ بسته هروئین به وزن یک کیلو و ۱۵۴ گرم کشف شد، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

دیگر خبرها

  • ماجرای عجیب قتل حسین به دست «ع» گدا
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم
  • پاکسازی فضا‌های بی دفاع شهری در منطقه ۱۹ تهران
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آنها را کند
  • معتادان متجاهر بهبودیافته پاکبان می‌شوند
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • معتادان متجاهر بهبود یافته پاکبان می‌شوند
  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان