Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، بهزاد مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: با استقرار نظام شبکه‌ای مراقبتی در سطح کشور و پیوستن به سازمان بهداشت جهانی از اهداف اولیه مورد انتظار ۲ مورد از این پارامتر‌ها شامل آب سالم و بهداشت محیط بود و توجه به این دو مورد تضمین کننده امنیت و سلامت مردم و جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: کارکنان شاغل در بهداشت محیط یکی از مهمترین ارکان نظام سلامت در جامعه هستند کار آنها به این دلیل اهمیت دارد که در بحث محیطی و به عنوان ضابطان قضایی و اجرایی فعالیت دارند و با سلامت مردم سرو کار دارند.

او اضافه کرد: در مقوله سلامت مسئولین عالی و انتظامی شهرستان به منظور حفظ سلامت شهروندان همیشه همراه و پشتیبان ما بودند و این موضوع موجب شده که بسیاری از تهدیدات سلامت جامعه امروز ما به فرصت تبدیل شود و تعامل هر چه بیشتر در بحث درون سازمانی می‌تواند حوزه سلامت را به اهداف ارتقای سلامت نزدیک کند.

خشایار صنعتی معاون توسعه و برنامه ریزی فرماندار مهاباد بیان کرد: این روز به مناسبت تقدیر از تلاش‌های کارکنان به نام روز جهانی بهداشت محیط نام گذاری شده است بحث بازرسی به منظور حراست و حفاظت از جان شهروندان در بحث بهداشت محیط شامل امنیت غذایی و خانواده‌ها است، امروزه ما در جامعه‌ای متنوعی از مصرف مواد غذایی و آب شرب، بهداشت مدارس، اماکن عمومی، صنوف و کارخانجات، دفع پسماند و بهداشتی فاضلاب و تامین آب شرب روستایی و شهری مواجه هستیم و این ها هستند  که با بضاعت خود و نهایت سعی برای حفظ سلامت شهروندان قدم برمی دارند.

او افزود: امید است بحث حمایات از بازرسی کارکنان بهداشت محیط به یک مقوله فرهنگی تبدیل شود. بحث بازرسی فقط یک برخورد چکشی نیست و گاهی اوقات با یک ارشاد و راهنمایی مناسب و یک تذکر می‌توان با توجه به بحث معیشتی مردم اقدام کنند، ولی کارکنان باید اجرای قانون را مد نظر قرار داده و با افرادی که با قصور و کوتاهی موجب تهدید سلامت مردم و جامعه می‌شوند برخورد کنند.

انتهای پیام / س خ 

  ارﺗﻘﺎی ﺳﻼﻣﺖ ﻋﻤﻮمی جامعه نیازمند بهبود كیفیت بهداشت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت بهداشت اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۳۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، فاطمی به مناسبت روز ملی شورا‌های اسلامی در نشست صمیمی با اعضای شورا‌های اسلامی شهر‌ها و شهرداران استان یزد، افزود: شهرداری با آن مجموعه عریض و طویل بدون مصوبات شورا نمی‌تواند کاری را از پیش ببرد، بنابراین توجه به شورا‌ها بسیار مهم است.
وی ادامه داد: ما هم باید به عنوان دستگاه اجرایی استان یزد، زمینه ساز و بستر تحقق مصوبات شورا‌ها را فراهم کنیم.
استاندار گفت: در سال‌هایی که گذشت مجموعه عوارضی که در قالب مالیات بر ارزش افزوده و همچنین عوارض و آلایندگی‌ها به شهرداری‌ها داده ایم، حدود ۱۰ برابر شده است.
فاطمی افزود: این حرکت می‌تواند شهرداری‌ها را برای اینکه بتوانند اقدامات عمرانی موثرتری را انجام دهند، بیشتر یاری دهد که البته در حوزه روستا‌ها هم کار‌های به زمین مانده نیز زیاد است.
همچنین در این مراسم از شورا‌های اسلامی شهر‌های یزد، مهریز، احمدآباد اردکان، مهردشت، مجومرد و بفروئیه به عنوان شورا‌های منتخب تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • سلامت کارگران تحت تاثیر بیماری‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی
  • شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی
  • توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی
  • بررسی ایمنی در محیط کار در برنامه فراسو
  • هزینه های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • ۱۵ اخطاریه دفع غیربهداشتی فاضلاب خانگی در سراوان صادر شد
  • زمین پاک یکی از ارکان مهم محیط زیست است
  • استرس یکی از مهمترین عوامل از بین رفتن آرامش در کانون خانواده است
  • فعالیت‌های حوزه بهداشت و سلامت از ارزشمندترین کارها است