Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار برنا از خرمشهر، بر اثر حمله ور شدن دو سگ بلاصاحب به دختر بچه ایی هفت ساله و شدت جراحات وارده، این کودک به بیمارستان امام خمینی اهواز منتقل شد.

این حادثه که ظهر روز جمعه(5 مهر ماه جاری) در روستای محرزی خرمشهر(نهر6) وقتی اتفاق افتاد، که فاطمه هفت ساله به قصدر خرید از خانه خارج می شود اما با حمله دو سگ هار بلاصاحب مواجه می شود که متاسفانه از ناحیه گردن، گوش چپ، حلق و بینی دچار جویدگی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  فاطمه هفت ساله سریعا به بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر منتقل شده و در بخش ICU بستری می شود.

در همین راستا روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی آبادان طی توضیحاتی که برای برنا ارسال کرده، آورده است: "بیمار دختر بچه ای هفت ساله که در آغوش والدین در ساعت ۱۰:۰۰ صبح جمعه به دلیل گاز گرفتی به وسیله دو قلاده سگ در ناحیه گردن و گوش چپ به اورژانس بیمارستان ولیعصر خرمشهر مراجعه کردند و اقدامات اورژانسی توسط پزشک و تیم درمان انجام شد.

همچنین به دلیل دیسترس تنفسی ناشی از سوراخ شدگی نای لوله گذاری تنفسی برای این دختر بچه انجام و به ICU فرستاده شد. در نهایت طبق تشخیص به دلیل نیاز به جراحی حنجره همراه با تیم مجرب پزشکی بیمارستان ولیعصر خرمشهر، به بیمارستان امام خمینی اهواز اعزام شد."

لازم به ذکر است که، متاسفانه به دلیل عدم تامین مالی مصوبه زنده گیری و عقیم سازی سگ های بلاصاحب، تعداد سگ های روز به روز در حال افزایش است که البته از مدت ها پیش زنگ خطر آن در منطقه آزاد اروند به صدا در آمد تا این موضوع علاوه بر محرومیت شهرستان های آبادان و خرمشهر، به چالشی جدید و جدی برای مردم منطقه تبدیل شود.

این در حالی است که از مدت ها قبل هر کدام از ادارات و ارگان های عضو شورای سلامت دو شهرستان از تمکین و انجام تعهدات لازم در خصوص زنده گیری و عقیم سازی سگ های بلاصاحب، سر باز می زنند.

در همین حال رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان در گفت و گو با برنا اظهار کرد: سالانه حدود 750 مورد حیوان‌گزیدگی در منطقه تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی آبادان اتفاق می‌افتد که این موضوع هزینه سنگینی را به خاطر تزریق پنج نوبت واکسن و ایمونوگلوبین برای هر مورد به همراه داشته است. همچنین رشد بی‌رویه جمعیت حیوانات ولگرد علاوه بر خطر ابتلا به"هاری"که بسیار کشنده و خطرناک است، باعث شیوع بیماری‌های انگلی مثل کیست هیداتیک، سالک و توکسوکارا نیز می‌شود.

 

 

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: منطقه آزاد اروند آبادان و خرمشهر بیمارستان امام خمینی سگ های بلاصاحب حیوان گزیدگی بیمارستان ولی عصر سگ گزیدگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۳۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت تولد اولین سه قلوهای استان اصفهان

جام جم آنلاین اصفهان؛ فرزانه خالدی ۳۳ ساله در اولین زایمان خود با بارداری طبیعی ، صاحب ۳ قلوی دختر شد.

دکتر ملیحه خلیلی  متخصص زنان و زایمان بیمارستان دکتر شریعتی اصفهان گفت : خانم خالدی به علت فشار خون بالا و پرخطر بودن در بیمارستان بستری و سه قلوها در عرض ۳ دقیقه که هرکدام به فاصله یک دقیقه از هم متولد شدند.

دکتر خلیلی ادامه داد در هفته سی‌وچهارم بارداری مادر ۳۳ ساله این نوزادان، با عمل سزارین به دنیا آمدند که  وزن قل اول دو کیلو و ۱۵۰ گرم و دو قل دیگر، یک کیلو و ۹۰۰ گرم که در حال حاضر در سلامت کامل هستند .

آقای بویرحسنی پدر این نوزادان، ۴۵ ساله، کارگر و در حال حاضر اجاره نشین است.

به گفته مهناز خیری متخصص کودکان و نوزادان قل سوم به علت نداشتن تنفس و گریه خودبخودی در بدو تولد، احیا شد و اقدامات درمانی لازم برای سه قلوها در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان انجام، که خوشبختانه قل اول باحال خوب به همراه مادر مرخص و قل دوم و سوم در بخش مراقبتهای ویژه نوزادان بیمارستان بستری هستند و وضعیت پایدار و مطلوبی دارند.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

دیگر خبرها

  • جنایت مرد نقاش | او همسر و پسر ۱۱ ساله خود را آتش زد!
  • گورهای جمعی بیمارستان ناصر در غزه/ احتمال ربوده شدن اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط اسرائیل + عکس های وحشتناک
  • غرق شدن دختر ۱۷ ساله در رودخانه بشار
  • کشف جسد دختر ۱۷ ساله در رودخانه بشار + جزییات ماجرا
  • سقوط مرگبار مادر ۱۹ ساله در ارتفاعات ماغر
  •  دختر نوجوان قربانی بازی کودکانه خواهرزاده‌اش شد
  • سقوط مرگبار یک مادر ۱۹ ساله در ارتفاعات ماغر
  • فیلم| تیراندازی به دختر فلسطینی به بهانه تلاش برای حمله
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند
  • ثبت تولد اولین سه قلوهای استان اصفهان