Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-05@23:55:57 GMT

همدان شناسنامه ایرانیان است

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۶۴۱۸۸

همدان شناسنامه ایرانیان است

 به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران در نشست گفت‌‌وگوی ادیان و مذاهب اجلاس جهانی راه ابریشم با اشاره به اینکه از همت بلند و اراده قابل ستایش مدیران و مردم همدان برای برگزاری این اجلاس تشکر می‌کنم اظهار کرد: با این همت و اراده، این روزهای باشکوه در این شهر تاریخی ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اگر اراده این مردمان پرتلاش نبود شاهد برگزاری این همایش در این شهر که شناسنامه ایرانیان است نبودیم گریزی به دستور کار نشست امروز مبنی بر گفت‌وگوی ادیان زد و گفت: مسئله گفت‌وگوی ادیان در فرهنگ ایرانیان یک امر طبیعی و شناخته شده است، به قول شمس تبریزی «نورها جمله یار یکدیگرند» ما ادیان را نور می‌دانیم و معتقدیم این نورها به هم کمک می‌کنند.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران با اشاره به اینکه مولانا این سخن شمس را پرورش داد و گفت همه ادیان مانند چراغ هستند افزود: وقتی به چراغ‌ها نگاه می‌کنیم می‌توانیم آنها را بشماریم اما وقتی از چراغ و ظاهر عبور کنیم به نور جان و معنا نگاه کنیم همه یکی هستند و نمی‌دانیم نور از کدام چراغ است.

وی ادامه داد: با حضور در شهرهای مختلف ایران می‌بینید که مسجد، کنیسه و کلیسا در کوچه و پس کوچه‌های آنها وجود دارد که این امر نشان از آن دارد که در این سرزمین احترام به ادیان امری کاملا تاریخی و طبیعی است.

ایوبی با اشاره به اینکه در کشور ما ادیان از اختلافات عبور کرده‌اند و تمرکز آنها بر روی مشترکات است گفت: در کنار گفت‌وگوی ادیان باید به همکاری ادیان برسیم.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران کلیسا مسجد یونسکو برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۴۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیفه ارامنه آذربایجان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی اسقف اعظم گریگور چیفتچیان، خلیفه کل ارامنه آذربایجان و شورای خلیفه‌گری کل ارامنه آذربایجان با صدور بیانیه‌ای اهانت به قرآن کریم در کشور سوئد را محکوم کرد.

در متن این بیانیه آمده است: تکرار اقدام وقیحانه و توهین‌آمیز به ساحت مقدس قرآن کریم و هر کتاب مقدس دیگر، بی‌احترامی و اقدامی آشکارا و تحریک‌آمیز بوده و این اقدام غیرانسانی در سوئد با وجود حمایت برخی جنایتکاران جهانی مورد تایید هیچ انسان آزاده و هیچ کدام از جوامع و کشور‌های حامی صلح و امنیت جهانی نیست.

این بیانیه می‌افزاید: به یقین تکرار این اقدام و رفتار اسلام ستیزانه با سلطه رسانه‌ای رژیم صهیونیستی و در سایه حمایت‌های صهیونیزم جهانی صورت می‌گیرد که نه تنها هیچ خللی به اعتقاد به این کتاب آسمانی ایجاد نخواهد کرد، بلکه موجب همبستگی و وحدت پیروان ادیان آسمانی خواهد شد و همه ادیان آسمانی این عمل زشت را محکوم می‌کنند.

در بیانیه تاکید شده است: امید است ملل آزاده جهان با اطلاع و اشراف به نیات دشمنان که هدف همان انحراف اذهان عمومی از جنایت‌های رخ داده در غزه و جنبش دانشجویی و در راستای جریحه‌دار کردن احساسات پیروان ادیان الهی در کشور‌های غربی و به ویژه آمریکا می‌باشد، این حرکت وقیحانه را به شدت محکوم کنند تا جسارت توهین به ادیان و کتب الهی برای همیشه دفن شود.

خلیفه کل ارامنه آذربایجان و شورای خلیفه‌گری مراتب نفرت و انزجار خود را از این عمل شوم و شیطانی اعلام و آن را شدیدا محکوم می‌کند و از تمام نهاد‌های بین‌المللی می‌خواهد که با این گونه اقدامات به طور قاطع برخورد و از تکرار آن جلوگیری به عمل آید".

دیگر خبرها

  • خلیفه ارامنه آذربایجان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد
  • اراده کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شیراز برای رفع فقر
  • معلم «انسان ســـاز» است/ ترسیم مثلث «عشق، ایمان و اراده»
  • ایرانی‌هایی که در کشور خود هم برگ هویت ندارند
  • سیر تاریخی شناسنامه‌های المثنی استقلال
  • گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مصر در گامبیا
  • شهیدان در حقیقت شناسنامه واقعی ملت ایران هستند/ هر کس در جبهه می‌جنگید عباس انقلاب بود
  • هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان و مساله غزه برگزار می شود
  • اراده‌ای قوی برای ادای نماز + فیلم
  • گفت‌وگوی ویژه با احسان اصولی و پاسخ به مهم‌ترین سوالات