Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@12:55:31 GMT

۹۲۷ دانش زنجانی در مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۶۴۲۲۷

۹۲۷ دانش زنجانی در مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند

 رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان‌ زنجان روز شنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: این تعداد از دانش آموزان در پنج گروه کم توان ذهنی، آسیب دیده بینایی، شنوایی، جسمی حرکتی، چند معلولیتی تحت پوشش برنامه‌های این مدارس هستند.

فاطمه باغبانی افزود: دانش آموزانی که مشکل جسمی حرکتی، آسیب دیده بینایی و شنوایی دارند اما از هوش عادی برخوردار هستند به صورت تلفیقی در مدارس عادی تحصیل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: هر چند آموزش و پرورش استثنایی این استان در بکارگیری نیروی انسانی با مشکلاتی مواجه بود اما  با کارهای انجام گرفته در سال تحصیلی جدید با به کار گیری ۱۶ نفر در حوزه آموزشی و ۲۰ نفر در حوزه توانبخشی (خرید خدمات) برطرف شده است.

این مسئول ادامه داد: در زمان حاضر ۳۸۰ نفر کادر آموزشی توانبخشی در مدارس استثنایی استان زنجان فعال و مشغول خدمات رسانی به گروه‌های هدف هستند.

وی عمده تفاوت آموزش در این نوع مدارس با مدارس عادی را در تخصصی بودن کادر آموزشی  عنوان کرد و گفت: یکی از الزامات در آموزش و پرورش مدارس استثنایی به روز کردن اطلاعات تخصصی معلمان است که این مهم از طریق برگزاری کارگاه‌های مختلف انجام می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان ادامه داد:  دانش آموزان استثنایی از استعدادها و توان بالقوه ای برخوردار  هستند و بر این مبنا باید در راستای شکوفایی این استعدادها باید تلاش کرد.

وی یادآوری کرد: آگاه سازی، اطلاع رسانی و مشارکت مناسب جامعه در توانبخشی و درمان معلولان حتی نوع نگاه به این گروه‌ها تاثیر بسزایی در توانمندسازی آنان دارد.

۹۶۴۶/۶۰۸۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سال تحصیلی جدید زنجان مدارس استثنایی دانش آموزان معلولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۴۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از بازماندگان تحصیلی در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند

به گزارش خبرنگار مهر، حسین قاسمی ظهر سه‌شنبه در نشست خبری اظهار کرد: ۷۹۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در سطح استان شناسایی شد اما زنجان رتبه اول در جذب دانش‌آموزان را دارد.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد این دانش‌آموزان دارای مشکلات شدید جسمی و ذهنی بوده و آموزش‌پذیر نیستند و برخی نیز با ممانعت خانواده‌ها برای تحصیل مواجه هستند.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه در بین این ۷۹۰ نفر ۳۰ دانش آموز فوتی داریم، عنوان کرد: علاوه بر این تعدادی هم در خارج از کشور هستند که سامانه همه این افراد را جزو بازمانده از تحصیل به حساب می‌آورد.

وی تعداد مدارس تک دانش‌آموزی استان زنجان را ۹ واحد برشمرد و گفت: اولیای ۵۵ دانش‌آموز به دلیل جسه کوچک اجازه تحصیل در پایه اول ابتدایی را به آن‌ها ندادند و دیرتر وارد سیستم آموزشی شدند.

قاسمی تصریح کرد: هیچ دانش‌آموزی را به دلیل عدم دسترسی آموزش از دست ندادیم و آموزش و پرورش حق قانونی افراد برای حضور در چرخه آموزش را فراهم کرده است.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: سال گذشته حدود ۳.۸۵ درصد از مشمولان، بازمانده از تحصیل در دوره اول متوسطه داشتیم که در کشور این رقم بیش از ۵ درصد بود.

وهاب ادیبی افزود: امسال میزان بازماندگی در دوره اول متوسطه به ۳.۲۴ درصد رسیده است و در دوره دوم متوسطه نیز یک درصد نسبت به سال قبل کاهش داریم.

کد خبر 6093188

دیگر خبرها

  • نیمی از بازماندگان تحصیل در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • نیمی از بازماندگان تحصیلی در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • آمار ۷۵۰۰ ترک تحصیل کرده در کرمان را قبول نداریم
  • آمار ۷۵۰۰ ترک تحصیل کرده در استان را قبول نداریم
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟