Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، شهرود امیرانتخابی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: به‌مناسبت گرامیداشت هفته گردشگری، نخستین تاکسی گردشگری کشور در شهر لاهیجان راه‌اندازی می‌شود.

او با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح ۷ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است، افزود: افتتاح ۱۰ واحد بوم‌گردی، ۲ هتل‌آپارتمان، ۲ واحد پذیرایی و یک رستوران سنتی با سرمایه‌گذاری افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال از جمله برنامه‌های هفته گردشگری در گیلان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: در راستای رونق تولید و گردشگری استان، با حمایت از توسعه طرح‌های گردشگری از مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی استقبال می‌کنیم.

شهرود امیرانتخابی، به جاذبه های تاریخی و گردشگری استان اشاره کرد و افزود: در تلاشیم تا با معرفی هرچه بیشتر جاذبه های گردشگری استان ، ضمن جذب گردشگر همچنین به رونق تولید و اشتغال نیز  بیش از پیش کمک کنیم.

او تصریح کرد: به‌مناسبت گرامیداشت هفته گردشگری بیش از ۶۰ ویژه برنامه در استان اجرا می‌شود.

 

انتهای پیام/م.ع

راه اندازی نخستین تاکسی گردشگری کشور در لاهیجان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی جاذبه های گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۴۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماشین دودی ؛ نخستین لکوموتیو ایران

تین نیوز

 نخستین قرارداد راه اندازی راه آهن در ایران مربوط به راه آهن تهران به شهر ری به طول ۸۷۰۰ متر بود که در سال ۱۲۶۱ شمسی از سوی ناصرالدین شاه قاجار به فابیوس بوآتال فرانسوی واگذار شد.

 بوآتال چند سال بعد قرارداد خود را به شرکت بلژیکی «آتلیرز دِ توبیز» واگذار کرد و این شرکت براساس قراردادی ۹۹ ساله دست به احداث خط آهنی زد که زائران تهرانی را به شهر ری و زیارت حضرت عبدالعظیم می برد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز،  برای راه اندازی قطار، ۴ لکوموتیو بین سال های ۱۲۶۵ تا ۱۲۸۳ شمسی وارد ایران شد که اولین لوکوموتیو را «پارس» نام گذاری کرده بودند.

 این خط آهن تا اوایل دوره رضاشاه فعال بود و کار می کرد و بعد برای همیشه از دور خارج شد و فقط بقایای آن در معدود بخش های مسیر تهران به شهر ری باقی است.

 این تصاویر همان قطار قدیمی یا «ماشین دودی» است. یکی آن را در حال عبور از دروازه شهر ری نشان می دهد و دیگری، قطار متوقف شده در ایستگاه تهران را به نمایش می گذارد.

 عکس از: آنتوان سوریوگین

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • گیلان قطب صنایع غذایی در کشور
  • افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید
  • رونمایی از سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد
  • راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴
  • نخستین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس‌شناسی
  • راه اندازی نخستین موزه برق و روشنایی تبریز
  • راه اندازی نخستین موزه برق و روشنایی در تبریز
  • ماشین دودی ؛ نخستین لکوموتیو ایران
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور