Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

بشیر خالقی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه در حوزه انتقال غیرقانونی دانشجویان علوم پزشکی از خارج کشور به دانشگاه‌های کشور توضیح داد: متأسفانه در مواقعی مشاهده می‌کنیم که افرادی برای ادامه تحصیل به دانشگاه‌های نامعتبر برخی از کشورهای خارجی مراجعه می‌کنند و با دور زدن قانون با طی کردن دوره کوتاهی از تحصیل برای ادامه دادن تحصیل‌شان به داخل کشور منتقل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بررسی‌های ما نشان می‌دهد برخی از این افراد فرزندان اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها هستند، توضیح داد: در راستای مبارزه با این ظلمی که در حق دانشجویان مستعد صورت می‌گیرد لازم است وزارت علوم و وزارت بهداشت اقدامات مؤثری را انجام دهند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه این قانون باید از سوی مجلس و دولت مورد بازنگری قرار گیرد، گفت: بر اساس اطلاعات رسیده در سال گذشته حدود ۷۰ درصد از دانشجویان دندانپزشکی با سهمیه در دانشگاه‌ها پذیرفته شده‌اند که این موضوع نشان‌دهنده ضایع شدن حق دانشجویان مستعد دیگر است.

خالقی با بیان اینکه افزایش ظرفیت دانشگاه‌های علوم پزشکی کمکی به رفع این معضل نمی‌کند، گفت: با افزایش دادن ظرفیت‌ها باز هم شاهد جذب بیشتر فرزندان اعضای هیأت علمی خواهیم بود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: مطابق بررسی‌های ما سال گذشته حدود ۱۶۰۰ نفر از دانشجویان ایرانی در کشور اوکراین در حال تحصیل بودند که همین افراد نیز ممکن است با دور زدن قانون برای ادامه تحصیل به کشور مراجعه کنند و مجلس نیز تمام تلاش خود را برای جمع کردن بساط دلالان به کار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سهمیه دانشجویان سهمیه اعضای هیأت علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۴۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت بارش‌ها تا اردیبهشت ۱۴۰۳ در کشور + آمار استان‌ها کم‌ بارش و پر بارش

بر اساس داده‌های سازمان هواشناسی، کشور در سال آبی جاری تا هشتم اردیبهشت، به‌طور میانگین ۱۲.۸ درصد با کاهش بارش روبه‌رو بوده و طی این مدت ۱۷۸.۸ میلی‌متر بارش دریافت کرده، این در حالی است که میانگین بلندمدت بارش کشوری در این بازه زمانی ۲۰۵.۱ میلی‌متر بوده است.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و بر اساس داده‌های سازمان هواشناسی در هفت روز گذشته منتهی به هشتم اردیبهشت حدود ۱۱.۹ میلی‌متر بارش در این بازه زمانی دریافت شده که این میزان در بلندمدت ۶.۲ میلی‌متر است بنابراین ۸۹.۹ درصد بارش بیشتر در این بازه زمانی دریافت شده است.

از ابتدای ماه جاری منتهی به هشتم اردیبهشت در کشور به‌طور میانگین ۱۲.۱ میلی‌متر بارش ثبت شده، در حالی که میزان آن در بلندمدت ۶.۹ میلی‌متر است، در نتیجه ۷۴.۲ درصد با افزایش بارش نسبت به بلند مدت روبه‌رو بوده‌ایم.

از ابتدای سال جاری تا هشتم اردیبهشت به‌طور میانگین ۱۷۸.۸ میلی‌متر بارش در کشور ثبت شده که نسبت به میانگین بلند مدت (۲۰۵.۱ میلیمتر) با کاهش ۱۲.۸ درصدی بارش روبه‌رو هستیم.

جدول اطلاعات پهنه‌ای بارش استان‌ها از ابتدای سال آبی جاری نشان می‌دهد تنها استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، گلستان، همدان و یزد نسبت به دوره بلندمدت بارش بیشتری دریافت کرده‌اند که این میزان برای خراسان جنوبی ۱۴.۷ درصد، سیستان و بلوچستان ۵۴.۹ درصد، کرمانشاه ۱.۹ درصد، گلستان ۳.۶ درصد، همدان ۱.۶ درصد و یزد ۳۵.۹ درصد است.

بارندگی در سایر استان‌ها کمتر از حد نرمال بوده است و در این زمینه قزوین بدترین وضعیت را تجربه می‌کندف چرا که ۴۱.۳ درصد کمتر از حد نرمال طی سال آبی جاری بارش دریافت کرده است.

استان تهران نیز از جمله استان‌هایی است که با کم‌بارشی روبه‌رو بوده است، در حالی که میانگین بارش تهران در بلند مدت ۲۲۸.۹ میلی‌متر است، اما در سال آبی جاری تنها به‌طور میانگین ۱۴۰.۷ میلی‌متر بارش دریافت کرده است که نشان‌دهنده کاهش ۳۸.۵ درصدی بارش در این استان است.

لازم است بدانیم، شروع سال آبی در ایران از ابتدای پائیز است. به این ترتیب یک سال آبی در ایران از یکم مهر شروع می‌شود و تا سی و یکم شهریور سال بعد ادامه می یابد.

کد خبر 749254

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت بارش‌ها تا اردیبهشت ۱۴۰۳ در کشور + آمار استان‌ها کم‌ بارش و پر بارش
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا تعلیق دانشجویان حامی فلسطین را از تحصیل آغاز کرد
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا دانشجویان حامی فلسطین را تهدید به تعلیق از تحصیل کرد
  • آمار ۷۵۰۰ ترک تحصیل کرده در کرمان را قبول نداریم
  • آمار ۷۵۰۰ ترک تحصیل کرده در استان را قبول نداریم
  • تناقض عجیب در پذیرش دانشجویان خارجی و کیفیت دانشگاههای ترکیه
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • آمار مرگ و میر در سال گذشته
  • بازداشت ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین در آمریکا به روایت آمار
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد