Web Analytics Made Easy - Statcounter

میرحسن موسوی معاون مسافری راه آهن در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه ذات قطارهای حومه‌ای در دنیا به گونه‌ای است که مسافران می‌توانند در آن نشسته و یا ایستاده به مقصد برسند، گفت: به دلیل آن که برنامه قطارهای حومه‌ای همواره در مسیرهای کوتاه قرار دارد بنابراین به طور معمول در ساعات اولیه صبح و پایانی روز مسافران مجبور هستند ایستاده به مقصد برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه سعی کرده‌ایم با اضافه شدن واگن‌ها در مسیرهایی که میزان تقاضا در آن زیاد است، تا حد زیادی مشکل کمبود صندلی را برطرف کنیم، اظهار کرد: راه آهن با اضافه کردن واگن و ریل باس تا حدودی این مشکل را برطرف کرده اما نمی‌توانیم ذات چنین قطارهایی را به دلیل حجم زیاد تقاضا و مسافر حل کنیم.

موسوی توضیح داد: ۱۵ اولویت را در سطح کشور برای راه اندازی مسیر‌های حومه‌ای در نظر گرفته‌ایم که سعی خواهیم کرد با اضافه کردن ناوگان و همچنین قطار بتوانیم هرچه سریع‌تر این مسیر‌های جدید را وارد حوزه حمل و نقلی کنیم.بیشتر بخوانید: حرکت قطار‌های تهران - زاهدان و بالعکس، طبق برنامه انجام می‌شود
معاون مسافری راه آهن تصریح کرد: هزینه راه اندازی ۱۵ مسیر جدید را به دولت اعلام کرده و همچنین موانع موجود بر سر راه این قطار‌ها را معرفی کرده‌ایم و امیدواریم در آ‌ینده نزدیک با تأمین اعتبارات کافی بتوانیم این مسیر‌ها را راه اندازی کنیم.

او بیان کرد: راه اندازی قطار‌های حومه‌ای نیازمند تأمین اعتبارات بسیار زیاد است و ما سعی خواهیم کرد با راه اندازی شرکت قطار حمل و نقل حومه‌ای بتوانیم مشکلات موجود در این بخش را برطرف کنیم.

موسوی بیان کرد: به دلیل آن که قطار‌های حومه‌ای در مسیر‌های کوتاه قرار دارند و ظرفیت‌های آن به گونه‌ای است که مسافران در آن ایستاده یا نشسته هستند بنابراین در مقایسه با سایر قطار‌های جدید ارزان‌تر هستند در نتیجه نمی‌توانیم این قطار‌ها را با قطار‌های بین شهری مقایسه کنیم.

معاون مسافری راه آهن تأکید کرد: با ورود ناوگان‌های جدید و همچنین اختصاص بودجه به این قطار‌ها تا حدودی این نیاز را برطرف خواهیم کرد، اما به دلیل اینکه همواره تقاضا در این بخش وجود دارد نمی‌توانیم به طور کامل تمامی نیاز‌های مسافران را به ویژه در مقاصد نزدیک تهران مانند پرند و شهریار برطرف کنیم.

انتهای پیام/ اختصاص بودجه برای تقویت ناوگان ریلی در کشور

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۴۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از بازی با استقلال خیالمان راحت است | انگیزه آسیایی شدن داریم

به گزارش همشهری آنلاین، دیدار این هفته تراکتور مقابل استقلال تاثیر زیادی در صدر جدول خواهد داشت و به نوعی مسیر قهرمانی را تعیین می‌کند. خصوصا اینکه در پایتخت نیز پرسپولیس به مصاف سپاهان خواهد رفت.

با این حال نکته مهم این است که باتوجه به پیروزی تراکتور در جام حذفی و نزدیکی این تیم به مراحل نهایی، شاید دو تیم پرسپولیس و سپاهان به عنوان مدعیان قهرمانی نگران بازی این تیم برابر استقلال باشند چرا که تراکتور دیگر امید چندانی برای قهرمانی لیگ ندارد و مسیر سهمیه خود را از جام حذفی دنبال می‌کند.

اما محمد نصرتی مربی تراکتور در این مورد نظر متفاوتی دارد: من به شما می‌توانم این را بگویم که قطعا بازی با استقلال ما بسیار راحت‌تر بازی خواهیم کرد. چون آن فشار شکسته شد.

وی افزود: درست است که بازی با استقلال خیلی مهم است و می‌تواند در تعیین رتبه‌ی ما برای حضور در آسیا موثر باشد. آن بازی هم مهم است و ما برای شاد کردن هواداران‌مان قطعا با انرژی و انگیزه کافی تمرینات را پیگیری خواهیم کرد و با حمایت هواداران، پر قدرت به میدان خواهیم آمد تا یک نتیجه قابل قبول کسب کنیم.

کد خبر 847340 منبع: ورزش سه برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • ماشین دودی ؛ نخستین لکوموتیو ایران
  • واحد‌های بخار نیروگاه طرشت وارد مدار تولید شد
  • راه آهن پاکستان از راه اندازی قطار سافاری خبر داد
  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران
  • ضرورت تعیین تکلیف چای سنواتی/ دغدغه کشاورزان برطرف شود
  • چگونه در قطار خوابی آسوده داشته باشیم؟
  • قطار پیشرفت در ایستگاه همدان
  • از بازی با استقلال خیالمان راحت است | انگیزه آسیایی شدن داریم
  • نصرتی: با استقلال خیلی راحت‌تر بازی می‌کنیم