Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالیکه کاهش قیمت کاغذ در بازار آزاد ادامه دارد،‌ واردات ۲۰ هزار تن کاغذ دولتی برای نیمه دوم سال در دستور کار وزرات ارشاد قرار گرفته است. ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱ فرهنگی ادبیات و نشر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ بازار کاغذ در نخستین روز از هفته جاری باز هم شاهد کاهش قیمت کاغذ بوده است،‌ بر این اساس هر بند کاغذ چاپ و تحریر که در هفته گذشته 430 هزار تومان معامله شده است،‌ امروز به 400 هزار تومان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت کاغذ گلاسه نیز که در هفته‌های گذشته و بدنبال افزایش سقف واردات افزایش یافته بود،‌ با کاهشی جزئی مواجه شده و به 20 هزار تومان به ازای هر کیلو رسیده است. کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که کاهش قیمت کاغذ در بازار آزاد ادامه داشته و به مرز 300 تا 350 هزار تومان برسد.

واردات کاغذ سقف‌دار شد/ احتمال افزایش قیمت کاذبخاموشی دستگاه‌های چاپ/ حذف قبوض کاغذی چاپ را ورشکسته‌تر می‌کندوزارت ارشاد باسهمیه بندی کاغذ رانت ایجاد می‌کند

همچنین توزیع کاغذ دولتی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در هفته‌های گذشته با توقف نسبی همراه بوده است؛ با شروع شدن نیمه دوم سال و رسیدن محموله‌های جدید دوباره از سر گرفته خواهد شد. به گفته برخی از واردکنندگان کاغذ همکار با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این وقفه ایجاد شده در توزیع کاغذ به دلیل پر شدن سقف 20 هزار تنی کاغذ در نیمه نخست سال بوده است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز واردات 40 هزار تن کاغذ چاپ و تحریر و 40 هزار تن کاغذ مطبوعات را برای سال 98 با ارز دولتی در اختیار دارد،‌ بر این اساس معاونت فرهنگی در نیمه نخست سال اقدام به واردات 20 هزار تن کاغذ چاپ و تحریر کرده است.

با این همه ناشران بسیاری روند انتشار کتاب خود را کند کرده و نسبت به سال‌های گذشته کاهش 30 تا 50 درصدی در انتشار کتابهای جدید داشته‌اند.

انتهای پیام/

 

 

 

R1013198/P/S4,35/CT7 واژه های کاربردی مرتبط تولید کاغذ در ایران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تولید کاغذ در ایران تولید کاغذ در ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۴۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال نیازی به واردات گندم نداریم

عطااللّه هاشمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

به گفته او، براساس قانون ۲۴ ساعت پس از تحویل گندم به مراکز خرید، وجه گندم باید به حساب گندمکاران واریز شود که متاسفانه با گذشت ۲۴ ساعت از تحویل، ریالی به کشاورزان پرداخت نشده است.

هاشمی ادامه داد: بنابر آمار تاکنون میزان خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۳۰۰ هزارتن رشد داشته است، اما تا پایان اردیبهشت می توان آمار دقیق خرید را اعلام کرد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه بی توجهی به اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم بزرگترین تهدید امنیت غذایی کشور محسوب می شود، افزود: عدم تحویل جایزه گندم و اصلاح قیمت با شعار سال و برنامه امنیت غذایی سازگار نیست  و به ضرر تولید داخل تمام می شود.

او با بیان اینکه امسال در تولید گندم به خودکفایی کامل می رسیم، گفت: برآوردها حاکی از آن است که با استمرار شرایط مساعد بارش، تولید گندم به بالای ۱۴ میلیون تن و خرید تضمینی بالای ۱۲ میلیون تن برسد. ناگفته نماند که تحقق این امر منوط به اصلاح قیمت گندم و پرداخت به موقع مطالبات گندمکاران است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ماشه افزایش قیمت گاز در اروپا چکانده می‌شود
  • قیمت جدید دام زنده؛ گوشت قرمز چند است؟
  • صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت
  • امسال نیازی به واردات گندم نداریم
  • ۱۵۰ شرکت دولتی در نیمه اول ۱۴۰۲ زیان‌ده بودند
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالا‌های وارداتی می‌شود؟
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟ 
  • ادعای علیرضابیگی از مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد
  • مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد / دولت به وزرا می‌گوید استیضاح نشو، استعفا بده!
  • ادعای علیرضا بیگی از مخالفت احمدی نژاد با گشت ارشاد