Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@19:30:43 GMT

فرماندهان عملیات شکست حصر آبادان قدردانی شدند

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۶۵۱۲۹

فرماندهان عملیات شکست حصر آبادان قدردانی شدند

تولیت آستان قدس رضوی روز شنبه در مراسمی که به همین مناسبت در مشهد برگزار شد گفت: شکسته شدن حصر آبادن، شکسته شدن هیبت و هیمنه همه قدرت‌های دنیا و حامیان صدام بود و این کار در حالی انجام شد که دشمن تا ۱۲ کیلومتری شهر اهواز رسیده بود و اگر این شهر سقوط می کرد آبروی نظام، انقلاب و ملت ایران از بین می رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام احمد مروی با بیان این‌که دشمن در محاسبات خود ایمان، اعتقاد و فداکاری های مردم ایران را در نظر نگرفته بود افزود: عزت، اقتدار و عظمت امروز ما به خاطر ایمان مردم، توکل بر خدا و رهبری شجاع، انقلابی و هوشمند است.

وی ادامه داد: توقیف کشتی نفتی انگلیسی و ساقط کردن پهپاد آمریکایی که هر دو به مرزهای دریایی و هوایی ایران تجاوز کرده بودند نشانگر اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه است و امروز ایران اسلامی قدرت برتر منطقه خلیج فارس است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: یمنی ها منطقه نفتی عربستان را مورد حمله قرار دادند اما آنها چون نمی توانند اذعان کنند که از یک کشور فقیر هم شکست خورده اند حملات را به ایران نسبت می دهند تا آبرویشان نرود و بگویند ایران که قدرت برتر منطقه است ما را مورد حمله قرار داد.

حجت الاسلام مروی گفت: در ۲۰۰ سال اخیر هر گاه به ایران حمله شده بخشی از خاک به تصرف دشمن در آمده است اما در ۴۰ سال عمر انقلاب اسلامی دشمن حتی یک وجب از خاک میهن را هم نتوانسته است تصرف کند.

فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال شرق ارتش هم در این مراسم گفت: ارتش و نیروهای مسلح با قدرتی فراتر از آغاز جنگ تحمیلی با آمادگی بسیار بالا از مرزهای کشور دفاع می کنند و اجازه تعرض به دشمن را نمی دهند.

امیر سرتیپ دوم ستاد رضا آذریان افزود: نیروهای مسلح کشور از هر نظر به روز و به سلاح های کارآمد مجهز هستند و کنترل دقیقی بر اتفاقات اطراف کشور و آن سوی مرزها دارند و در آمادگی کامل به سر می برند.

وی ادامه داد: امنیت امروز کشور مرهون خون شهدا و تلاش و ایثارگری جانبازان است و ما همچنان با تمام قدرت ادامه دهنده راه شهدا و جانبازان هستیم.

نیروی زمینی ارتش در دوران دفاع مقدس با صدور پیام امام خمینی(ره) برای شکسته شدن حصر آبادان عملیات ثامن الائمه(ع) را طراحی و اجرای آن را به لشکر ۷۷ خراسان واگذار کرد که این عملیات در پنجم مهر ۱۳۶۰ با رمز نصر من الله و فتح قریب با موفقیت به اجرا درآمد.

۷۵۰۷/۱۹۲۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عملیات ثامن الائمه جنگ تحمیلی مشهد آستان قدس رضوی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۵۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته شدن ۲ نفر از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله اسرائیل

آفتاب‌‌نیوز :

در این حمله ارتش رژیم صهیونیستی یک خودروی غیر نظامی در جاده میدون در جنوب لبنان هدف قرار گرفت، دو فرمانده نیروهای فجر شاخه نظامی جماعت اسلامی لبنان به نام‌های مصعب و بلال خلف به شهادت رسیدند.

به گزارش منابع لبنانی، شبکه خبری المیادین شامگاه جمعه گزارش داد که رژیم صهیونیستی با یک فروند پهپاد، یک خودروی غیر نظامی را در البقاع غربی در شرق لبنان هدف قرار داده است.

تصاویری که منتشر شده نشان می‌دهد که این خودرو کامل سوخته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • رسانه‌های جبهه مقاومت روز به روز قدرت بیشتری می‌گیرند
  • حزب‌الله لبنان: کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل چراغ سبز حمله به رفح است
  • اتاق فکر دشمنان چگونه در برابر جمهوری اسلامی شکست خورد؟
  • «وعده صادق» و تثبیت جایگاه ویژه ایران در نظام امنیتی غرب آسیا
  • دشمن دست به خطایی بزند نمونه دیگری از موشک‌ها و پهپادها به سمتشان شلیک خواهد شد
  • شهادت دو تن از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله ارتش صهیونیستی
  • شهادت ۲ فرمانده جماعت اسلامی لبنان در حمله رژیم صهیونیستی
  • کشته شدن ۲ نفر از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله اسرائیل
  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست
  • حمله به اسرائیل عظمت ایران را نشان داد