Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@23:38:54 GMT

سقوط هفتگی نفت تحت تاثیر رویدادهای جدید عربستان

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۶۵۲۰۷

سقوط هفتگی نفت تحت تاثیر رویدادهای جدید عربستان

بهای معاملات نفت روز جمعه در واکنش به اخبار گوناگون شامل آتش بس احتمالی میان عربستان سعودی و یمن و تصمیم آمریکا برای محدود کردن سرمایه گذاری در چین پایین آمد که به کاهش هفتگی چشمگیر کمک کرد.

به گزارش ایسنا، نفت در پی گزارش وال استریت ژورنال مبنی بر این که عربستان سعودی یک آتش بس جزئی را در یمن برقرار کرده است، در قیمت پایین‌تری معامله شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عامل دیگری که باعث کاهش قیمتهای نفت شد، گزارش بلومبرگ بود که بر اساس آن، مقامات دولت ترامپ سرگرم بحث درباره راههای محدود کردن جریان سرمایه گذاری آمریکایی‌ها در چین هستند که احتمالا تنشهای تجاری میان دو کشور را تشدید خواهد کرد و به تقاضا برای انرژی لطمه می‌زند.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۵۰ سنت یا ۰.۹ درصد کاهش پیدا کرد و در ۵۵ دلار و ۹۱ سنت در هر بشکه بسته شد و برای کل هفته ۳.۸ درصد کاهش ثبت کرد.

بهای معاملات آتی نفت برنت با ۸۳ سنت یا ۱.۳ درصد کاهش، در ۶۱ دلار و ۹۱ سنت در هر بشکه بسته شد و برای کل هفته ۳.۷ درصد کاهش نشان داد.

مانیش راج، مدیرمالی شرکت "ولاندرا انرژی پارتنرز" به مارکت واچ گفت: اگرچه گزارشهایی از کاهش تنشهای عربستان سعودی و یمن و احتمال توافق آمریکا با ایران و محدودیتهای بیشتر آمریکا روی چین منتشر شد که همگی از پایین رفتن قیمت نفت پشتیبانی کردند اما گزارش شرکت بیکرهیوز نشان داد شمار دکلهای حفاری نفت و گاز آمریکا به ۸۶۰ حلقه کاهش پیدا کرده که پایین‌ترین میزان از آوریل سال ۲۰۱۷ است. تداوم افت شمار دکلهای حفاری آمریکا، منعکس کننده شدت افت فعالیت میدان نفتی و وضعیت وخیم شرکتهای حفاری شیل است. هر گونه خبر کندی یا توقف رشد تولید نفت آمریکا، پیامدهای بزرگی دارد زیرا تلاش اوپک و روسیه برای مهار رشد تولید آمریکا بوده است و هر گونه نشانه از این که استراتژیهای اوپک برای مهار تولید نفت آمریکا موثر واقع شده است، از بالا رفتن قیمتهای نفت حمایت خواهد کرد.

شرکت خدمات انرژی "بیکرهیوز" روز جمعه اعلام کرد که شمار دکلهای حفاری نفت آمریکا هفته گذشته برای ششمین هفته متوالی کاهش پیدا کرده و با شش حلقه کاهش، به ۷۱۳ حلقه رسیده است.

بر اساس گزارش مارکت واچ، قیمت نفت خام روز پنج شنبه پس از این که مقامات سعودی اعلام کردند ظرفیت تولید نفت این کشور به بیش از ۱۱ میلیون بشکه در روز احیا شده است، عقب نشینی کرده بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قيمت نفت تولید نفت عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۵۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ین ژاپن بالا رفت

دلار در برابر ین ۲.۴۵ درصد کاهش یافت و به زیر ۱۵۴ ین رسید.

به گزارش ایسنا، در حرکتی جدید، ین ژاپن در برابر دلار آمریکا صعود کرد.

با حرکت اخیر ارز ژاپن، بار دیگر شایعاتی مبنی بر دخالت دولت این کشور به وجود آمد.

همچنین فدرال رزرو اعلام کرد که نرخ بهره اصلی خود را بین ۵.۲۵ تا ۵.۵۰ درصد بدون تغییر نگه می‌دارد.

البته روز دوشنبه گزارش‌هایی مبنی بر این منتشر شد که این اتفاق رخ می‌دهد.

دلار در ساعت ۴:۴۰ دقیقه بعد از ظهر به وقت شرقی ۲.۴۵ درصد در برابر ین کاهش یافت و به ۱۵۳.۸۸۵۰ رسید.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • طلای جهانی پس رفت
  • قیمت طلا به کف رسید؟/ قیمت جدید طلا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • برنت ۸۲ دلار و ۹۶ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
  • قیمت طلا کاهش یافت
  • شکست نفت در فرار از بزرگترین کاهش هفتگی ۳ ماه گذشته
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
  • ین ژاپن بالا رفت
  • سقوط بزرگ فروش چین در انتظار اپل
  • روسیه در فروش نفت به هند از عربستان جلو زد