Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهمین نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی شریف با هدف ایجاد زمینه ارتباط مستقیم صنعت و دانشگاه و شناسایی علایق و استعدادها، ۱۴ تا ۱۶ مهرماه جاری برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد شریف‌خانی، دبیر دهمین نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی شریف با بیان این که دهمین نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی شریف در روزهای در سالن تربیت‌بدنی استاد جباری این دانشگاه برگزار می‌شود، گفت: امروزه با استفاده از آموزه‌های جهانی به‌وضوح ضرورت دارد اقتصاد و بازار کار کشور توجه ویژه‌ای به نیروی انسانی داشته باشند تا زمینه برای خلاقیت تولید محصول یا ارائه خدمتی جدید به مردم فراهم شود و در این مسیر سطح خدمات‌رسانی به جامعه ارتقاء یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: یکی از وظایف اصلی صنعت که در اینجا صاحبان کسب‌وکار نامیده می‌شوند، این است که پروژه‌ای با هدف روش‌های جدید اطلاع‌رسانی نیازهای محیط‌های کار و اجتماع به کارجویان، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان تعریف کنند، ضمناً لازم است شرایطی فراهم شود تا کارآفرینان کشور شناسایی‌شده و با استفاده از مدل‌های پیشنهادی شرایط توسعه فضای کسب‌وکار در کشور فراهم شود.

عضو هیات علمی دانشکده مهندسی برق دانشگاه شریف تصریح کرد: از طرفی جذب کارجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در بازار کار منوط به داشتن توانایی‌ها و ویژگی‌هایی است که بخشی از آن‌ها باید در طول دوران تحصیل در دانشگاه ایجاد شود. به نظر می‌رسد عدم تناسب بین فرایندها و مواد آموزشی رشته‌های تحصیلی موجود در دانشگاه‌ها با مهارت‌ها و توانایی‌های موردنیاز بازار کار، مهم‌ترین عامل موفق نبودن فارغ‌التحصیلان در کاریابی و اشتغال است و علاوه بر این مورد، برخی از عوامل بیرونی که خارج از حوزه فعالیت و کنترل نظام آموزش عالی است، بر اشتغال فارغ‌التحصیلان نیز تأثیر بسزایی دارند. نمایشگاه‌ کار می‌تواند بستری برای پر کردن این خلأ باشد.

دکتر شریف‌خانی در ادامه، معرفی فرصت‌های شغلی موجود در بازار کار، رویارویی مستقیم کارجو و کارفرما، امکان جذب نیرو توسط کارفرمایان،
آشنایی با انتظارات و مهارت‌های موردنیاز کارفرمایان، معرفی کارفرمایان و کارآفرینان موفق جامعه در قالب شرکت‌های کارآفرین، معرفی سازمان‌ها و ادارات مرتبط و نیمه مرتبط با رشته تحصیلی، شناسایی علایق و استعدادها (خودشناسی شغلی)، آشنا شدن کارجویان، دانشجویان و تازه فارغ‌التحصیلان با طیف متنوع مهارت‌های شغلی، برپایی کارگاه‌های آموزشی کار و کاریابی، گسترش خدمات مشاوره‌ شغلی و استفاده از مشاوران متخصص، ایجاد نشریه‌های شغلی در بازار کار و ایجاد یک محیط جدید و انگیزشی برای تعامل بیشتر کارجو و کارفرما را ازجمله مهم‌ترین اهداف برپایی این نمایشگاه دانست.

دبیر دهمین نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی شریف در ادامه گفت: استخدام، آموزش و کارآموزی، مراکز دولتی، کارآفرینی و خدمات شغلی چهار محور اصلی برپایی این نمایشگاه خواهد بود.

دکتر شریف‌خانی یادآور شد: این‌گونه نمایشگاه‌ها فرصت مناسبی را برای شرکت‌ها و سازمان‌ها فراهم می‌آورد تا با تعداد زیادی از نیروهای جویای کار ملاقات کرده و در یک فضای رقابتی نسبت به جذب نفرات موردنظر خویش اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: بازدید از نمایشگاه کار برای عموم رایگان است و علاقه‌مندان می‌توانند جهت حضور در وب‌سایت این نمایشگاه به آدرس http://jobfair.sharif.ir ثبت‌نام کنند.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه شریف، نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی شریف به‌صورت فصلی و یا سالیانه برگزار می‌شود و می‌توان از آن به‌عنوان نمایشگاه فرصت‌های شغلی یاد کرد، به نحوی که فرصت‌های فراوان کاری و کارآفرینی در اکثر زمینه‌های تحصیلی برای دانشجویان و تازه فارغ‌التحصیلان ارائه می‌شود. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نمایشگاه کار دانشگاه شريف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۵۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد صدرا با حضور ۶۰ شرکت در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا آغاز شد

رضا شعبان‌نژاد، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین‌زهرا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا از آغاز رویداد صدرا با حضور  ۶۰ شرکت در این واحد دانشگاهی خبر داد و اظهار کرد:‌ این رویداد صدرا با شعار صنعت، دانشگاه، راه اشتغال و برای اشتغال همزمان با تحصیل دانشجویان و با حضور فعال نمایندگان صنایع بزرگ در دانشگاه به‌منظور مصاحبه، جذب و استخدام دانشجویان و دانش‌آموختگان توانمند برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف رویداد صدرا ارتباط دانشگاه با صنعت، اشتغال آفرینی، استفاده از دانشجویان به‌عنوان کارآموز و کارورز، افزایش مهارت‌های شغلی، آشنایی دانشجویان با چالش‌های واقعی صنعت، تبدیل ایده‌های علمی به محصولات صنعتی و تجاری، حمایت مالی صنایع از پایان‌نامه‌ها است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین‌زهرا گفت: با توجه به شعار سال و توسعه مقام معظم رهبری بر اشتغال و راهبرد‌های کلان دانشگاه و پیشبرد دانشگاه به سوی فعالیت‌های دانش‌بنیان، فناورانه و ارتباط مؤثر بین دو گروه صنعت و دانش‌آموختگان این نمایشگاه برگزار می‌شود.

شعبان‌نژاد عنوان کرد:‌ دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین‌زهرا در راستای برگزاری رویداد صدرا برای مشارکت هر چه بیشتر صنایع با شهرک‌های صنعتی اشتهارد، آراسنج، پاسارگارد و شهرک صنعتی‌های حومه چندین جلسه برگزار کرده و با دعوت از صنعتگران بر لزوم ارتباط بین دانشگاه و صنعت برای پیشبرد ایران تأکید کرد همچنین با حضور در ادارات سطح شهر و مسئولان شهری و مدارس در ارتباط با هماهنگی دانش‌آموزان و قشر‌های تحصیل‌کرده برای بازدید از نمایشگاه و گرفتن ایده‌های شغلی و ورود به صنعت تأکید شده است.

بازدید وزیر کشور از غرفه واحد بوئین‌زهرا در نمایشگاه ایران اکسپو

در راستای شناسایی فرصت‌های صادراتی ایران و ارائه محصولات تولیدی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین‌زهرا در ششمین نمایشگاه بین‌المللی ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضوری فعال دارد. بازدید وزیر کشور از غرفه این واحد دانشگاهی و آشنایی با محصولات تولیدی آن از اتفاقات مهم این رویداد بین‌المللی به شمار می‌رود. رایزنی با صاحبان صنایع و شناساندن ظرفیت‌های واحد بوئین‌زهرا  از دیگر اهداف واحد بویین‌زهرا است.

به گزارش آنا، نمایشگاه بین‌المللی ایران اکسپو از تاریخ ۸ الی ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزارت کار بخشی از سهم اشتغال کشور را به فارغ‌التحصیلان اختصاص داده است
  • تجمع دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در حمایت از دانشجویان آمریکا
  • آغاز عرضه خودروهای وارداتی برقی و بنزینی از یکشنبه هفته آینده
  • عرضه خودروهای برقی از یک شنبه هفته آینده آغاز می‌شود
  • عرضه شمش طلای تولید داخل از هفته آینده در مرکز مبادله/ آغاز حراج سکه از ۱۷ اردیبهشت
  • معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • رویداد صدرا با حضور ۶۰ شرکت در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا آغاز شد
  • راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد
  • معرفی فرصت‌های شغلی برای کارجویان در نمایشگاه کار دانشگاه امیرکبیر
  • اعتراض دانشجویان شریف به روند کند تعمیر مسجد دانشگاه