Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان چینی دوربینی با فناوری شناسایی صورت رونمایی کرده اند که وضوح آن ۵۰۰ مگاپیکسل است و ۴ بار دقیق تر از چشم انسان است.

دانشمندان چینی دوربینی با قابلیت فناوری شناسایی تصویر و وضوح ۵۰۰ مگاپیکسل رونمایی کرده اند. این دوربین ۴ برابر دقیق تر از چشم انسان است و می تواند افراد را در جمعیتی چند ده هزار نفری در خیابان‌ها یا استادیوم‌های ورزشی شناسایی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که هم اکنون حدود ۲۰۰ میلیون دوربین مداربسته در چین بر شهروندان نظارت می‌کند.

شبکه دوربین های مداربسته فعلی در چین ابزاری اساسی برای جمع آوری اطلاعات درباره شهروندان است. البته این دوربین ها همیشه به اندازه کافی قدرتمند نیستند تا تصویری با وضوح بالا از فرد  در میان جمعیت را ثبت کنند.

 اما دوربین ۵۰۰ مگاپیکسلی جدید می تواند این مشکل را برطرف کند. فناوری شناسایی صورت به کار رفته در این دوربین قادر به اسکن جمعیت و شناسایی هر فرد چند ثانیه است. 

این دستگاه ابر دوربین نام گرفته و هفته گذشته در نمایشگاه بین المللی صنعت رونمایی شده است./مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۵۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) قالیباف و رقیب‌اش شکار دوربین عکاسان شدند

 در جریان نشست علنی صبح روز گذشته یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی، عکسی از گفتگوی محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، نقد علی و حمیدرضا حاجی بابایی مشاهده می‌کنید.

گفتنی است کمتر از یک ماه دیگر، مجلس دوازدهم تشکیل خواهد شد و محمد باقر قالیباف و حمیدرضا حاجی‌بابایی از جمله کاندیداهایی هستند که برای نشستن بر روی کرسی ریاست با یکدیگر رقابت می‌کنند.

منبع:‌خبرآنلاین

tags # محمد باقر قالیباف سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • (تصاویر) رونمایی از خودروی چینی با الهام از گربه
  • روز کارگر ۱۴۰۳ چه روزی است؟ / تاریخ دقیق روز کارگر در سال ۱۴۰۳
  • روز پسر ۱۴۰۳ چه روزی است؟ / روز پسر ۱۴۰۳ کی است؟
  • هوش مصنوعی ادوبی ویدیو‌های تار را ۸ برابر واضح‌تر می‌کند
  • سمپاشی دقیق‌تر و کم هزینه‌تر با پهپاد کشاورزی ایران ساخت
  • دوربین‌ های جدید راهنمایی رانندگی، داخل خودرو شما را می‌بینند (+عکس)
  • رونمایی از ارزان‌ترین گوشی تاشو دنیا با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی
  • (عکس) قالیباف و رقیب‌اش شکار دوربین عکاسان شدند
  • روز مادر سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • روز پسر سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟