Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیگری خبری از قدرت نمایی ایرانی‌ها در دسته فوق سنگین وزنه برداری جهان نیست. روزگاری عادت داشتیم همیشه عنوان قویترین مرد جهان به ایرانی‌ها برسد، اما بعد از ستاره‌هایی همچون حسین رضازاده و بهداد سلیمی فعلا در دسته فوق سنگین وزنه برداری ایران خالی از ستاره مانده است.

به گزارش "ورزش سه"، دیروز و بعد از ۱۵ سال بالاخره رکورد جادویی حسین رضازاده به دست لاشا تالاخادزه به صورت رسمی شکسته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اینکه تغییر اوزان وزنه برداری از سال گذشته باعث شده بود که رکورد رضازاده در حرکت دوضرب دسته ۱۰۵+ کیلوگرم دست نخورده باقی بماند، اما حالا چه در دسته ۱۰۹+ کیلوگرم و چه در مجموع تمام دهه‌های اخیر که وزنه برداری در جریان بوده، تالاخادزه با مهار ۱۶۴ کیلوگرم، عنوان قویترین مرد جهان را یدک می‌کشد.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی لحظه رکوردشکنی تالاخادزه
حسین رضازاده از المپیک سیدنی رکورد‌های خیره کننده خود را آغاز کرد و حدود ۷، ۸ سال در دسته فوق سنگین اجازه خودنمایی به هیچ وزنه برداری نمی‌داد. اوج کار این مرد قدرتمند تاریخ وزنه برداری ایران، در المپیک ۲۰۰۴ آتن بود که توانست آن رکورد تاریخی یعنی ۲۶۳.۵ کیلوگرم را در حرکت دوضرب به ثبت برساند.  
شاید آن روز کسی فکر نمی‌کرد یک نفر ۱۵ سال بعد در پاتایای تایلند حمله موفقی به رکورد ۲۶۴ کیلوگرم داشته باشد. همین یک رکورد برای ایرانی‌ها در دسته فوق سنگین باقی مانده بود، چون در سال‌های اخیر تالاخادزه با بالا بردن وزنه ۲۲۰ کیلوگرمی در یکضرب هم رکورد بهداد سلیمی را شکسته بود.

حالا هر ۳ رکورد یکضرب، دوضرب و مجموع جهان چه در اوزان فعلی و چه در اوزان قبلی در دست غول گرجستانی است؛ وزنه برداری که هر روز که جلوتر می‌رویم آماده‌تر و دست نیافتنی‌تر می‌شود.


حسین رضازاده بار‌ها صحبت کرده بود و گفته بود روزی رکوردش شکسته می‌شود، اما شاید خیلی از ایرانی‌ها که با قدرت نمایی این وزنه بردار اردبیلی در صحنه‌های جهانی خاطره‌های زیادی داشتند باورشان نشود یک نفر بعد از ۱۵ سال توانسته این رکورد جادویی را کنار بزند و خودش بالاتر قرار بگیرد.

تالاخادزه با توجه به سن و سالی که دارد، حداقل ۴، ۵ سال دیگر می‌تواند بر سکوی نخست دسته فوق سنگین جهان تکیه بزند و با این رکورد‌های دست نیافتنی آنجا برای خودش جا خوش کند. حتی می‌توانیم انتظار رکورد‌های بالاتر را هم از او داشته باشیم. او هیچ رقیبی حتی نزدیک به خودش را هم ندارد؛ نه از نوع ایرانی و نه هیچ کشور دیگری!   واکنش رضازاده به رکوردشکنی تالاخادزه به گزارش مشرق، حسین رضازاده قهرمان سابق وزنه برداری جهان درباره شکستن رکوردش توسط یک وزنه بردار گرجستانی گفت: من در المپیک ۲۶۳.۵ زدم و دو سال است که وزنه‌ها تغییر پیدا کرده است و فدراسیون جهانی برای دسته فوق سنگین که به اضافه ۱۰۹ کیلو است، رکورد ۲۶۰ کیلو را قرار داد و وزنه بردار گرجی ۲۶۴ کیلو زد که نیم کیلو از من بیشتر است.

وی افزود: ورزش رکوردی همین است، من در ۲۰۰۲ و مسابقات جهانی لهستان ۱۷ سال پیش ۲۶۳ زدم و بعد دو سال در المپیک آنتن ۲۶۳.۵ زدم که آن نیم کیلو هم برداشته شد. به هر حال ورزش حرفه‌ای و رکوردی همین است که ورزشکاری که زحمت بکشد و تمرین خوبی انجام بدهد، رکورد دنیا را تغییر می‌دهد و مدال طلا می‌گیرد.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی صحبت های حسین رضازاده در برنامه سلام صبح بخیر

منبع: فرارو

کلیدواژه: وزنه برداری تالاخادزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۵۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژابی آلونسو تایم؛ عملکرد فوق‌العاده بایرلورکوزن در کامبک زدن پس از دقیقه ۹۰

بسیاری از بازی ها برای تیم ژابی آلونسو تازه از دقیقه ۹۰ آغاز می شود.

دیدار بایرلورکوزن و اشتوتگارت در هفته ۳۱ بوندسلیگا ۲۰۲۳/۲۴ با تساوی ۲-۲ به پایان رسید. شاگردان ژابی آلونسو بازهم مثل سه بازی اخیر در آخرین لحظات از شکست گریختند و باخت را با تساوی عوض کردند. آنها در دقیقه ۹۶ موفق شدند رکورد شکست ناپذیری خود را به ۴۶ بازی برسانند.

لورکوزن به رکورد شکست ناپذیری در ۴۶ بازی پیاپی رسید. (۳۸ برد و ۸ تساوی) لورکوزن برای رسیدن به این رکورد، بارها از جمله در دیدار امشب با گل دقایق پایانی به بازی برگشت. این تیم آلمانی در ۱۲ بازی اخیر خود، ۱۳ گل بعد از دقیقه ۸۰ به ثمر رسانده است. به نقل از اوپتا؛ شاگردان ژابی آلونسو در همه رقابت های فصل جاری تاکنون در ۱۰ بازی موفق شده اند در وقت های تلف شده نیمه دوم، باخت را با مساوی یا برد عوض کنند. آنها پس از دقیقه ۹۰ تاکنون ۱۳ گل زده اند و هیچ گلی دریافت نکرده اند.

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • جوان مازندرانی عضو هیأت رئیسه فدراسیون وزنه‌برداری شد
  • ارتقای رکورد یا شکستن طلسم؟ 12 سال شکست‌ناپذیری رئال مادرید مقابل بایرن مونیخ! / عکس
  • هیئت وزنه‌برداری استان همدان ۱۷ نشان به دست آورد
  • همدان، میزبان برگزاری مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری کشور
  • ۵۵۰ وزنه‌بردار در مسابقات قهرمانی کشور حضور پیدا می‌کنند
  • مهرداد با وزنه سنگین آماده بازی با تراکتور (عکس)
  • تالاخادزه ایران کجاست؟
  • گلایه‌های مربی سقزی از کمبود امکانات وزنه‌برداری
  • بایرلورکوزن ۲ - ۲ اشتوتگارت/ رکورد شکست ناپذیری باز هم در ثانیه‌های پایانی حفظ شد + فیلم
  • ژابی آلونسو تایم؛ عملکرد فوق‌العاده بایرلورکوزن در کامبک زدن پس از دقیقه ۹۰