Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرویز میرزایی امروز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به اعلام سن ۶۵ سال به بالا برای رده سنی سالمندی، تعداد سالمندان ثبت‌شده در خرمشهر ۱۰ هزار و ۱۲۸ نفر است که از ابتدای امسال تاکنون دو هزار و ۴۰۰ سالمند خدمات سلامت دریافت کرده اند.

وی، آمار سالمندان مراقبت شده در این شهرستان را  ۲۲.۴ درصد اعلام کرد و افزود: طبق آمار ثبت‌شده از ابتدای سال ۹۸ تاکنون ۹۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد افراد از خدمات توسط غیرپزشک و  ۳۰.۳ درصد آن‌ها نیز از پوشش پزشک استفاده کرده اند.

رئیس مرکز بهداشت خرمشهر با یادآور شدن اینکه در طول سال ۹۷، ۴ هزار و ۷۱۹ سالمند از پوشش سلامت سیستم بهداشت و درمان استفاده کرده‌اند، افزایش درصد سالمندان مراقبت شده در سال ۹۸ به ۴۰ درصد را پیش‌بینی کرد.

وی در ادامه به عمده بیماری‌های سالمندان در خرمشهر اشاره کرد و گفت: دیابت با۴۴.۱ درصد و فشارخون بالا با ۴۳.۵ درصد به ترتیب بیشترین بیماری‌هایی بوده که سالمندان در خرمشهر به آن‌ها مبتلا هستند.

میرزایی در ادامه مشکلات روحی در دوره سالمندی را متذکر شد و خواستار توجه بیشتر به این قشر از جامعه برای افزایش ضریب سالمت در آن‌ها شد.

وی گفت: ایجاد فضای مناسب برای ارائه خدمات به سالمندان، تسریع در انجام امور سالمندان، تکریم و حمایت و استفاده از تجربه‌های بازنشستگان ازجمله ضرورت‌هایی است که کمتر به آن‌ها توجه می‌شود.

استفاده از سالمندان دارای پیشینه درخشان علمی و اجتماعی و مذهبی، برای تدریس و انتقال تجربیات و مشاوره زندگی در مدارس، آموزش سبک زندگی اسلامی و ارتباطات اجتماعی به‌منظور تقویت ارتباط عاطفی بی نسل‌ها، در نظر گرفتن نیازهای سالمندان در مبلمان شهری و ایجاد فضای مناسب  برای تجمع سالمندان از دیگر نکاتی بود که توسط رئیس مرکز بهداشت خرمشهر در این رابطه مطرح کرد.

کد خبر 4730844

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان خرمشهر دانشکده علوم پزشکی آبادان بهداشت و درمان خرمشهر هفته دفاع مقدس قزوین اربعین حسینی اربعین 98 بوشهر شیراز شهرکرد اجلاس جاده ابریشم گرگان خطبه های نماز جمعه استانداری سمنان دفاع مقدس جنگ تحمیلی بیرجند بازگشایی مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۶۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکر درخشان دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر/ برنامه‌های مراقبتی بدون وقفه تداوم دارد

  شهنام عرشی رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در نشست مشترک با رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به وسعت سیل اخیر در مناطق جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به نوپا بودن دانشکده علوم پزشکی چابهار، خوشبختانه اقدامات و برنامه‌ریزی‌های دقیق تیم مدیریتی دانشکده باعث شده تاکنون هیچ موردی از اپیدمی و طغیان بیماری در مناطق سیل زده پدیدار نشود و گزارش تیم‌های ارزیاب اعزامی از سوی وزارت بهداشت نیز عملکرد این دانشکده را فوق‌العاده اعلام کرده است.

  عرشی گفت: علی رغم مشکلات گذشته در حوزه تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی چابهار، دو بارندگی منجر به سیل در آن منطقه و همچنین خسارات وارده به برخی زیرساخت‌های بهداشتی، خوشبختانه با تلاش شبانه روزی کادر بهداشت به خصوص در مناطق روستایی، اقدامات پیشگیرانه تداوم داشته و وقفه‌ای در برنامه‌های مراقبتی ایجاد نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • الزام دارندگان پروانۀ دفاتر پیشخوان خدمات دولت به دریافت شناسه یکتا
  • عملکر درخشان دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر/ برنامه‌های مراقبتی بدون وقفه تداوم دارد
  • ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر خدمات درمانی رایگان دریافت کردند 
  • ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال احمر خدمات درمانی رایگان دریافت کردند
  • باند سارقان کابل‌های مترو دستگیر شدند / ۱۵ فقره سرقت به ارزش ۱۰ میلیارد تومان
  • واحدهای صنفی فاقد شناسه یکتا در دریافت خدمات با مشکل روبرو می‌شوند
  • اهدای ویلچر به خانه سالمندان توسط دانش‌آموزان مدرسه سمای سبز لاهیجان 
  • هشدار به کارمندان؛ حقوق بگیران حق دریافت هدیه ندارند!
  • تاسیس مؤسسات خدمات هوشمند ترافیک/ برای واردات خودرو هیچ چیزی معطل پلیس نیست
  • کارکنان دولت حق دریافت هدیه را نخواهند داشت