Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-02@11:38:22 GMT

رفع تصرف از 360 هزار متر از اراضی ملی

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۶۶۴۹۲

رفع تصرف از 360 هزار متر از اراضی ملی

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین صادقی رئیس دادگستری شهرستان حاجی آباد با اشاره به تأکیدات رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در رابطه با لزوم اقدام قاطع و سریع در رفع تصرف از اراضی ملی و صیانت از حقوق بیت المال خاطرنشان کرد: 360 هزار متر از اراضی ملی که توسط فردی تصرف شده بود آزادسازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: این اراضی رفع تصرف شده در روستای شمیل از توابع شهرستان حاجی آباد قرار دارد و براساس دستور مقام قضایی تمامی مستحدثات غیرقانونی ایجاد شده در این اراضی نیز تخریب شد.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی با تأکید بر مبارزه هدفمند و مستمر با متخلفان حوزه زمین خواری، گفت: حفاظت از اراضی ملی و صیانت از منابع طبیعی نیازمند عزم همگانی دستگاه های مسئول به منظور اجرای راهکارهای پیشگیرانه ،مقابله بهنگام و تسریع در اجرای احکام است.

وی یادآور شد : در خصوص اراضی تصرف شده در روستای شمیل شهرستان حاجی آباد شاهد کوتاهی برخی دستگاه های اجرایی در عمل به وظایف قانونی شان بودیم و چنانچه این دستگاه ها در بدو امر، تخلفات را گزارش و یا از ارائه تسهیلات خودداری نموده بودند شاهد موفقیت سودجویان در دست اندازی به اراضی ملی و تحمیل هزینه های گزاف جهت مقابله و رفع تصرف نبودیم.

رئیس دادگستری شهرستان حاجی آباد خاطرنشان کرد: پس از اطلاع دادگستری این شهرستان از تصرفات غیرقانونی در روستای شمیل و همچنین بررسی مدارک و دلایل موجود ،  شعبه اول دادگاه حقوقی شهرستان حاجی آباد مبادرت به صدور حکم رفع تصرف و تخریب مستحدثات غیرقانونی در این روستا را صادر کرد که پس از قطعیت در دادگاه تجدید نظر استان هرمزگان با حضور رئیس دادگستری و دادستان شهرستان حاجی آباد در محل، به مرحله اجرا گذاشته شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دستگاه های اجرایی رئیس کل دادگستری استان زمین منابع طبیعی برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۶۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه قطعه از محورهای شریانی هرمزگان بسته می شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ مدیرکل حمل و نقل جاده ای هرمزگان گفت: جاده بندرعباس- حاجی آباد برای ساخت پل زیرگذر سرخون، محدوده تقاطع، کیلومتر بیست و یک تا ۲۲ بسته است .
عباس شرفی افزود: این مسیر از 15 اردیبهشت تا ۱۵ مرداد بمدت سه ماه از ساعت شش صبح تا ۱۸ بسته است
وی گفت: رانندگان جاده ای می توانند از مسیر انحرافی کنارگذر رفت وآمد کنند.

 

بیشتر بخوانید:  استقرار ۲۵۰ نیروی راهداری در جاده‌های هرمزگان


مدیرکل حمل و نقل جاده ای هرمزگان افزود: جاده بستک - لار محدوده تَنگ بستک به چاهبِنارد کیلومتر صفر تا ۲ ، از بیستم اردیبهشت تا ۱۵ تیر از ساعت شش صبح تا ۱۸ در محدوده اجرای عملیات بسته است و رفت و آمد از مسیر کنارگذر ، در کنار مسیر اصلی امکان پذیر است.
شرفی گفت: جاده بندرعباس - حاجی آباد محدوده تونل راهدار فداکار نیز برای عملیات بازسازی و مرمت تونل واقع در کیلومتر ۱۰۲ تا ۱۰۳ از اول خرداد تا ۳۱ مرداد بسته می شود .
وی افزود: این محور از ساعت شش صبح تا 18 بسته است و رانندگان می توانند برای رفت وآمد از مسیر برگشت حاجی آباد - بندرعباس (تونل ۱۷ شهریور ) به صورت دو طرفه استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف و بازگشت ۱۳ هکتار از اراضی شهرداری نهاوند به بیت‌المال
  • سه قطعه از محورهای شریانی هرمزگان بسته می شود
  • خلع ید ۳۳ هزار متر مربع اراضی سوادکوه شمالی
  • رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری
  • تخصیص ۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل ۲ طرح بازآفرینی شهری در نجف آباد
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخ شهر
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • کشف ۶۰ کیلوگرم تریاک در حاجی آباد
  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • تحویل ۹ شی تاریخی به میراث‌فرهنگی هرمزگان