Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-امعاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد با بیان اینکه طبق قانون بانک‌ها اموال خود را به مزایده گذاشته‌اند و تکلیف قانونی خود را انجام داده‌اند اما برای بخشی از این اموال مشتری و خریدار نبوده است، گفت: هر مقدار از بنگاه‌ها و اموالی که واگذار نشود، بانک‌ها با یک مالیات مضاعفی جریمه می‌شوند.

محمدعلی دهقان دهنوی درباره روند واگذاری اموال مازاد بانک‌ها اظهار داشت: بانک‌ها تا سه سال فرصت داشتند که نسبت به واگذاری اموال مازاد خود اقدام کنند و تا کنون هم مقاومتی برای اجرای این قانون نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره تعیین تکلیف بنگاه‌های اقتصادی بانک‌ها گفت: براساس قانون شرکت‌ها و بنگاه‌هایی که در مجموعه بانک‌ها فعال هستند در صورتی مجاز به ادامه کار در مجموعه بانکی هستند که فعالیت بانک داشته باشند و در غیر این صورت باید واگذار شوند.  

معاون اقتصادی وزارت اقتصاد با بیان اینکه بانک مرکزی برخی از بنگاه‌های  بانک‌ها را به عنوان فعالیت مجاز بانکی شناسایی کرده است، ادامه داد: نگهداری شرکت صرافی، ‌ شرکت کارگزاری و انواع شرکت‌هایی که جزو فعالیت‌های مجاز بانکی شناخته شده‌اند و برای بانک‌ها ایرادی ندارد،  اما ممکن است بانکی سهام شرکت آزادراهی یا سهام یک شرکت پتروشیمی و... را خریداری کرده باشند که این شرکت‌ها ارتباطی با فعالیت بانکی ندارند و باید واگذار شوند.

دهقان دهنوی با اشاره به جریمه بانک در صورت عدم واگذاری اموال مازاد و بنگاه‌هایی که ارتباطی با فعالیت بانکی ندارند، افزود: هر مقدار از بنگاه‌ها و اموالی که واگذار نشود، بانک‌ها با یک مالیات مضاعفی جریمه می‌شوند.

وی همچنین درباره علت تاخیر در این واگذاری‌ها اظهار داشت: فهرست دارایی‌های مازاد بانک‌ها متفاوت است اما تا کنون بانک‌ها مقاومتی برای واگذاری اموال مازاد خود نداشتند و  تمام بانک‌ها گزارش ارزش دارایی‌ها خود را منتشر کرده و به معاونت بانکی وزارت اقتصاد ارایه داده‌اند و به طور مستمر نسبت واگذاری اموال اقدام می‌کنند.

معاون وزارت اقتصاد تاکید کرد: طبق قانون بانک‌ها اموال خود را به مزایده گذاشته‌اند و تکلیف قانونی خود را انجام داده‌اند اما برای بخشی از این اموال مشتری و خریدار نبوده است.   

دهقان دهنوی درباره شرکت‌های ساختمانی برخی از بانک‌ها گفت: برخی از بانک‌ها شرکت ساختمانی تاسیس کرده‌اند که اساسا تولید مسکن توسط این شرکت‌ها اقدام مثبتی محسوب می‌شود، اما طبق قانون بانک‌ها باید از این فعالیت‌ها خارج شوند.

وی ادامه داد: انتقادی که به عملکرد بانک‌ها در ورود به بخش مسکن مطرح بوده این است اینکه برخی از بانک‌ها مسکن را احتکار کرده‌اند و تعداد زیادی مسکن خریداری و نگهداری کرده‌اند که در دوره افزایش قیمت‌ها این واحدها را به فروش برسند اما حجم آن به اندازه‌ای نبوده که در بازار مسکن تاثیر گذار باشد و گزارشی هم در این باره که بانک‌ها در بازار مسکن اخلال ایجاد کرده‌اند ارایه نشده است.

منبع: ایلنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۶۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصول ۱۱۰ میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی +فیلم

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه درمورد ابربدهکاران بانکی اتفاق تازه‌ای رخ داده و اکنون تمرکز دولت بر روی ابربدهکاران مالیاتی است، تاکید کرد: تاکنون ١١٠ هزار میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی وصول کردیم.

گروه اقتصاد کلان بازانیوز- سعید ترکاشوند؛ «سید احسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه آئین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار بازارنیوز پیرامون لیست به روزرسانی ابربدهکاران بانکی اظهار کرد: در این زمینه اتفاق تازه‌ای که نسبت به سال قبل رخ داده معطوف به ابربدهکاران مالیاتی است. دولت در سال گذشته بالغ بر ۱۱۰ هزار میلیارد تومان نه از شرکت‌های متعارف بلکه فقط از سوی ابربدهکاران مالیاتی درآمد کسب کرده است.


وزیر اقتصاد در پاسخ به این سوال که آیا در لیست ابربدهکاران شرکت‌های زیر مجموعه بانک‌ها هم حضور داشته‌اند یا خیر، گفت: بعضی از خود بانک‌ها تاخیر و یا معوقاتی داشته‌اند، اما مهم عدد ۱۱۰ هزار میلیارد تومانی است که از ابربدهکاران مالیاتی اخذ شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: ابربدهکاران بانکی ، سید احسان خاندوزی ، نظام بانکی ، تسهیلات بانکی ، ابربدهکاری مالیاتی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9Z

دیگر خبرها

  • وصول ۱۱۰ میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی +فیلم
  • بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران
  • برات الکترونیکی رونمایی شد | جزئیات و اعلام آمادگی دو بانک برای استفاده از برات الکترونیکی
  • واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها واگذار شد
  • واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد به بانک‌ها
  • خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد
  • مجلس آتش‌بیار معرکه است!