Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-27@03:24:35 GMT

پرونده قتل وحید مرادی روی میز قضات جنایی

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۶۷۱۰۰

خراسان نوشت: پرونده عاملان قتل وحید مرادی در زندان رجایی شهر به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد تا به زودی به آن رسیدگی شود.

 رسیدگی به این پرونده از یازدهم تیر سال ۹۷ به دنبال درگیری خونین در محوطه هواخوری زندان رجایی شهر آغاز شد.

در جدال خونین میان زندانیان، تلاش زندانبانان برای پایان دادن به دعوای خونین بی نتیجه ماند و یکی از زندانی‌ها که شرور سرشناسی به نام وحید مرادی بود با پنج ضربه چاقو از پا در آمد و این درحالی بود که تصاویر این درگیری از دوربین‌های مداربسته زندان ضبط شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک روز بعد از انتشار اخبار و تصاویر مربوط به کشته شدن وحید مرادی در فضای مجازی سر و صدای زیادی به پا شد و فیلم‌های او که قبل از این ماجرا در لایو اینستاگرام بارها به کری خوانی برای دیگر اشرار پرداخته بود به سرعت دست به دست گشت.

در بررسی‌ها مشخص شد وحید ۴۳ ساله که چندین سابقه کیفری داشت و نزدیک به ۱۶ بار به زندان رفته بود اردیبهشت ماه از زندان آزاد شده بود و به مهمانی که دوستش با نام حسین به مناسبت آزادی او تدارک داده بود رفته و به کری خوانی در اینستاگرام پرداخته بود، اما این کری خوانی‌ها به درگیری میان او و حسین و سه خواهرزاده‌اش منتهی شد و او در پنت هاوس برج در خیابان ۲۱ ولنجک وی را با ضربه چاقو کشت و سه خواهر زاده اش را زخمی کرد.

وحید بعد از این جنایت و در حالی که قصد خروج از کشور را داشت در مرز ایران و ترکیه بازداشت شد و به زندان رجایی شهر انتقال یافت و خیلی زود به قتل در مستی اعتراف کرد.

چون بعد از انتقال وحید به زندان رجایی شهر بازپرس رسیدگی کننده به این پرونده احتمال وقوع خطر را برای وی مطرح کرده بود او به بند خصوصی منتقل شد، اما پس از چند روز به اصرار خانواده اش به بند عمومی رفت تا این که یازده تیرماه طی درگیری جنجالی کشته شد.

با تکمیل تحقیقات پلیسی ۱۷ نفر از زندانیان که طی درگیری منتهی به جنایت شرکت کرده بودند بازداشت شدند و سعید و عباس که به گفته دیگر زندانیان نزدیک‌تر از دیگران به وحید بودند به عنوان متهمان اصلی تحت بازجویی قرار گرفتند، ولی هر دو ادعا کرده‌اند ضربه کاری را با چاقوی دست ساز به وحید نزده اند.

سعید که سال ۸۸ در یک درگیری مرتکب قتل شده بود با پرداخت دیه رضایت گرفته و آزاد شده بود، اما سیزدهم بهمن ماه سال ۹۵ طی درگیری دسته جمعی که در خیابان منصور رخ داده بود علی ۴۷ ساله را با اسلحه ساچمه‌ای به قتل رساند و بار دیگر به زندان منتقل شد. وی که قبلا در سرقت مسلحانه طلافروشی در لاهیجان نیز شرکت کرده بود ادعا کرد طی درگیری منتهی به قتل در زندان رجایی شهر شرکت داشته، ولی وحید را نکشته است.

وی در بازجویی‌ها گفت: وحید خودش را عقاب ایران می‌خواند و نوچه هایش را اجیر می‌کرد تا به دیگر زندانیان حمله کنند. او همیشه برای زندانیان دیگر خط و نشان می‌کشید و بارها فیلم کری خوانی‌های او در شبکه‌های مجازی منتشر شده بود. من با او درگیر شدم، اما نمی‌دانم چه کسی به او کارد را زد.

عباس که متهم دیگر این پرونده است نیز در سال ۸۵ به دنبال اختلاف خانوادگی با تفنگ یکی از اعضای خانواده اش را کشت و با دریافت دیه از قصاص رهایی یافت. او قرار بود با توجه به رضایت اولیای دم پس از محاکمه آزاد شود.

او در بازجویی‌ها گفت: وحید از روزی که به زندان بازگشت مدام برای همه کری می‌خواند. او می‌گفت کفترها باید پایین و شیرها بالا بنشینند. آن روز او ۵۰ نفر از نوچه هایش را که همگی چاقوی دست ساز و آب جوش همراه داشتند به سالن آورده بود تا دعوا کنند. وقتی دعوا بالا گرفت متوجه نشدم چه کسی ضربه‌های اصلی را به وحید زد.

۱۵ متهم دیگر این پرونده که برخی از آن‌ها اتهام شرکت در نزاع منجر به قتل و تهیه تصویر از جسد وحید را دارند ادعا کردند سعید و عباس با ترفندی خاص وحید را به انتهای سالن شماره یک کشاندند و او را با چاقو زدند. در حالی که نوچه‌های او در سالن شماره ۳ مانده بودند.

پرونده این جنایت جنجالی با صدور کیفرخواست به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شده و قرار است عاملان این جنایت به زودی محاکمه شوند. این در حالی است که مادر وحید از طرف خودش و پسر چهار ساله وحید برای متهمان این پرونده حکم قصاص خواسته است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۷۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرادی: هیچ گله‌ای از موسوی نداریم/ دبیر به زودی معرفی می‌شود

نایب رئیس فدراسیون والیبال گفت: موسوی به من اعلام کرد در این مقطع به دلیل دوری از خانواده و یک مصدومیت شدید و کهنه پا، نیاز به درمان و استراحت دارد و نمی‌تواند در کنار تیم ملی باشد. - اخبار ورزشی -

وحید مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در مورد غیبت محمد موسوی در اردوی تیم ملی والیبال و لیگ ملت‌های 2024 اظهار داشت: من با موسوی چند جلسه صحبت کردم. او بازیکن غیرتمند و اثرگذاری است که رابطه خوبی با فدراسیون دارد. ما احترام زیادی برای او و همچنین امیر غفور قائل هستیم.

لیست پائز برای لیگ ملت‌های والیبال/ موسوی و غفور نیستند

نایب رئیس فدراسیون والیبال ادامه داد: موسوی به من اعلام کرد در این مقطع به دلیل دوری از خانواده و یک مصدومیت شدید و کهنه پا، نیاز به درمان و استراحت دارد و نمی‌تواند در کنار تیم ملی باشد. من از موسوی خواستم با پائز، صحت کند و او موضوع را با سرمربی تیم ملی مطرح کرد. پائز هم موافقت کرد که موسوی در تیم ملی نباشد. برخوردها بسیار دوستانه بود و ما هیچ گله‌ای از موسوی نداریم.

مرادی به غیبت امیر غفور هم اشاره کرد: امیر غفور، بازیکنی دوست‌داشتنی و باشخصیت است. او عنوان کرد که 2 سال پیش از تیم ملی خداحافظی کرده و زیبنده نیست که دوباره به تیم ملی برگردد. او برای تیم، آرزوی موفقیت کرد و به هیچ عنوان، مشکلی به وجود ندارد.

مرادی در مورد قبول پست سرپرستی گروه و مدیریت تیم ملی گفت: رئیس فدراسیون از من خواست در مقطع حساس کنونی به دلیل شرایط خاص،‌ مدیریت تیم را به عهده بگیرم. در چند ماه پیش رو، برنامه‌ریزی و اجرای دقیق آنها برای ما اهمیت زیادی دارد. من در همه سفرها، همراه تیم ملی خواهم بود.

او در مورد حضور دوباره امیر خوش‌خبر در کنار تیم ملی تصریح کرد: خوش‌خبر، سرپرست اردو و معاون مدیر تیم است. او از نزدیک،‌ همه کارهای تیم ملی را زیر نظر دارد و مدیریت می‌کند. حضور او در لیگ ملت‌ها و در کنار تیم ملی، بستگی به نظر خود ایشان دارد.

وحید مرادی در پایان در مورد انتخاب دبیر فدراسیون نیز توضیح داد: دبیر فدراسیون، انتخاب شده ولی هنوز حکم رسمی به ایشان نداده‌ایم. او یک شخصیت والیبالی ناب و کاربلد است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، لیگ ملت‌های 2024 از یکم خردادماه در کشورهای برزیل و ترکیه آغاز می‌شود که به عنوان آخرین مرحله صعود به المپیک پاریس حساسیت و اهمیت این رقابت‌ها را در این سال به حداکثر خود رسانده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش حجم پرونده‌های قضایی با اصلاح قوانین
  • ۷ فیلم‌ که مثل «بیبدن» بر اساس پرونده‌ای واقعی ساخته شده‌اند
  • بازسازی صحنه جنایت در شب نشینی مستانه!
  • محکومیت تکرار تقاضای غیرقانونی قضات آرژانتینی درباره اتباع کشورمان
  • محکومیت تکرارتقاضای غیرقانونی قضات آرژانتینی درباره اتباع کشورمان
  • خودداری سفارت ایران در فرانسه از پیگرد قضایی فرد مهاجم
  • بیانیه مطبوعاتی سفارت ایران در فرانسه در ارتباط با وقایع بخش کنسولی
  • نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد
  • مرادی: هیچ گله‌ای از موسوی نداریم/ دبیر به زودی معرفی می‌شود
  • وحید مرادی سرپرست تیم ملی والیبال شد