Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@15:52:13 GMT

هدایت قرآن مخصوص اهل تقواست

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۶۷۴۰۱

هدایت قرآن مخصوص اهل تقواست

به گزارش ایکنا از اصفهان، حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، در مراسم افتتاحیه چهل‌ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که امروز، شنبه؛ 6 مهرماه در تالار ابن‌سینا دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: قرآن، کلام‌الله مجید و قول رسول بزگوار اسلام بوده که بر قلب مبارک ایشان وحی و از زبان مبارک حضرت قرائت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرآن از مقوله قرائت محسوب می‌شود و به همین دلیل، آن را قرآن می‌نامند. کسی با علم و تجربه خود مفاهیم و لغات این کتاب را کنار هم نیاورده و پیامبر(ص) از کسانی نبوده که با علوم غریبه آشنایی داشته‌اند.

وی افزود: قرآن نه قول شاعر است و نه قول کاهن، این مفاهیم و کلمات نورانی از آسمان بر قلب پیامبر(ص) نازل شده و ایشان چنین خوانده است: «اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ، خَلَقَ الْإِنسَانَ مِنْ عَلَقٍ، اقْرَأْ وَرَبُّكَ الْأَكْرَمُ، الَّذِي عَلَّمَ بِالْقَلَمِ، عَلَّمَ الْإِنسَانَ مَا لَمْ يَعْلَمْ ...». این مضامین نورانی در قرآن وارد شده و مجموعه‌ای به نام قرآن در اختیار بشر قرار گرفته است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: قرآن کتاب هدایت بشر است و برای رسیدن به کمال اگر این وحی نبود، انسان توانایی رسیدن به آن را نداشت. کسانی که اهل تقوا هستند، این کتاب برای آنها هدایت است، یعنی همان کسانی که طبق آیات ابتدایی سوره مبارکه بقره، ایمان به غیب دارند، اهل برپا داشتن نماز هستند، از روزی‌ که به آنها داده شده است انفاق می‌کنند و به پیامبران، کتب آسمانی دیگر و آخرت ایمان دارند. این همان بسته هدایتی قرآن است.

این خبر در حال به‌روزرسانی است ...

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا اصفهان چهل ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۷۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟ (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چه زمانی باید کلسترول خون کودک را اندازه‌گیری کرد؟ (فیلم) خواص شگفت انگیز خرما برای درمان بیماری‌ها و سلامتی بدن (فیلم) علت خواب رفتن و گزگز پا‌ها (فیلم)

دیگر خبرها

  • فیلم/ چه کسانی پلیس را ترور می‌کنند؟
  • داوران جشنواره کن چه کسانی هستند؟
  • چه کسانی پلیس را ترور می‌کنند؟
  • موزه قجری در کاخ مخصوص
  • کشف موجوداتی که 540 میلیون‌ سال قبل اقیانوس‌های زمین را نورانی می‌کردند (+عکس)
  • چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟ (فیلم)
  • (ویدئو) چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟
  • با جوراب خوابیدن خوب است یا بد؟ | چه کسانی نباید با جوراب بخوابند؟
  • موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم
  • چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند؟