Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رستم شنبه در جمع خبرنگاران از شناسایی باند بزرگ قطع و قاچاق سرشاخه های «مورد» در این شهرستان خبر داد و گفت: با تلاش‌های جهادی و شبانه روزی نیروهای منابع طبیعی پس از شناسایی متخلفان ، از این باند قاچاق مقدار300کیلوگرم سرشاخه مورد در روستای دودک این شهرستان شناسایی و کشف و ضبط گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهاالدین سادات در تشریح جزییات این خبر اظهار داشت: با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی و تشدید اقدامات کنترلی، انهدام این باند بزرگ به صورت ویژه در دستور کار نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان رستم  قرار گرفت که در نهایت با همکاری و مشارکت دهیاری روستاهای دودک وفاریاب ونیروهای طبیعت دوست مردمی اعضای این باند بزرگ قاچاق شناسایی و دستگیر شدند.

سادات افزود: در عملیات شناسایی این باند پنج نفر از متخلفان دستگیر شدند.

وی گفت متخلفان سرشاخه درختان ارزشمند مورد را قطع و بصورت مخفیانه و دور از چشمان ماموران حفاظتی و مردم محلی خشک و در مخفیگاهی در داخل جنگل منتقل و دپو می کردند تا در فرصت مناسب به خارج از استان منتقل کنند که در دام ماموران حفاظت منابع طبیعی گرفتار شدند.

 سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رستم اظهار داشت:در این راستا پس از تشکیل پرونده ، متخلفان جهت تکمیل مراحل قانونی به مراجع  قضایی معرفی شدند.

وی احقاق حقوق بیت المال و حفاظت از انفال را از مهم‌ترین برنامه‌های اولویت دار و حساس نیروهای منابع طبیعی اعلام و تصریح کرد: در راستای اجرای سیاست‌های حفاظت از اراضی ملی تعامل و همکاری همه‌ دستگاه‌ها ضروری است و این امر هیچ منافاتی با استقلال اهداف سازمانی دیگر دستگاهها ندارد.

کد خبر 4730939

منبع: مهر

کلیدواژه: منابع طبیعی فارس گیاه دارویی هفته دفاع مقدس قزوین اربعین حسینی اربعین 98 بوشهر شیراز شهرکرد اجلاس جاده ابریشم گرگان خطبه های نماز جمعه استانداری سمنان دفاع مقدس جنگ تحمیلی بیرجند بازگشایی مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۷۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: اجرای حکم قضایی با حضور احدی از کارشناسان حقوقی، سرجنگلبان و نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی واحد بندپی شرقی و نیرو‌های حفاظت شرکتی عوامل نیروی انتظامی به مساحت تقریبی ۴۴۴ متر مربع در منطقه بندپی شرقی شهرستان بابل در مورخه ششم اردیبهشت ماه انجام شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج
  • انهدام ۳۴ باند حفاری و قاچاق اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • شناسایی و انهدام باند قاچاق خودرو‌ در مازندران
  • گیاهان دارویی بومی ایلام، در خطر انقراض
  • گیاهان خوراکی خودرو؛ گنجینه‌ای ارزشمند در چهارمحال و بخیاری
  • توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه