Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@16:30:39 GMT

فرابورس ایران در هفته‌ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۶۷۷۷۳

فرابورس ایران در هفته‌ای که گذشت

به گزارش ایکنا، به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، شاخص کل فرابورس که در روز پایانی هفته گذشته در ارتفاع ۳ هزار و ۸۶ واحدی ایستاده بود در پایان این هفته با بیش از ۷ درصد رشد توانست در سطح تاریخی ۴ هزار و ۱۶۰ واحدی قرار بگیرد. بدین ترتیب بازدهی آیفکس از آغاز سال تا میانه سال جاری به ۸۵ درصد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان بازار اول میزبان مبادله ۶۶۶ میلیون سهم به ارزش ۳۸۴۶ میلیارد ریال و بازار دوم نیز میزبان نقل‌وانتقال ۴۱۰ میلیون سهم به ارزش ۲۴ هزار و ۱۲۵ میلیارد ریال بود.

در مجموع تابلوهای زرد، نارنجی و قرمز بازار پایه نیز ۲۹۳۱ میلیون سهم به ارزش ۷۷۶۳ ميليارد ریال دست به دست شد که تابلو زرد بیشترین حجم و ارزش دادوستدها را به خود اختصاص داد.

در بازار اوراق چه گذشت؟

از سوی دیگر معامله‌گران اوراق به جابجایی ۹ میلیون ورقه بدهی به ارزش ۷۲۲۱ میلیارد ریال و ۱۷۹ میلیون ورقه ETF به ارزش بیش از ۴ هزار میلیارد ریال اقدام کردند.
همچنین خریداران و فروشندگان اوراق تسهیلات مسکن ۳۱۰ هزار ورقه تسه را مبادله کردند که ارزش این معاملات به ۱۲۷ میلیارد ریال رسید. در هفته نخست مهرماه حجم و ارزش معاملات اوراق تسهیلات مسکن نسبت به هفته پایانی شهریورماه حدود ۷ درصد کاهش یافت.
در مجموع در بازار ابزارهای نوین مالی شاهد مبادله ۱۸۸ میلیون ورقه شامل اوراق بدهی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و اوراق تسهیلات مسکن بودیم.

بازار دوم صدرنشین بازارهای فرابورسی
رصد ارزش بازارهای فرابورس ایران به تفکیک نشان می‌دهد که بازار دوم با سهم ۵۰ درصدی از کل ارزش بازارها صدرنشین این هفته است و در ادامه بازارهای پایه، صکوک، اول، ETF، تسهیلات مسکن و SME قرار دارند.
از سوی دیگر در میان صنایع فرابورسی، گروه فلزات اساسی با در اختیار داشتن ۱۱ درصد از کل ارزش مبادلات خرد بازار سهام رتبه نخست را داراست و جایگاه دوم به گروه عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم اختصاص یافته است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا فرابورس گزارش هفتگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۷۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت بیش‌ از ۲ هزار واحدی شاخص کل بورس در شروع معاملات

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز سه‌شنبه (۱۸ اردیبهشت) با اٌفت ۲۵۹۰.۴۷ واحدی به ۲,۲۳۶,۵۰۷.۹۹ واحد رسید.

همچنین از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به ریزش ۴۶۳.۵۸ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات تاکنون ۲.۷۹۴ میلیارد سهم بود که طی ۱۴۹,۰۵۰ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۱۷,۳۰۵.۰۲۹ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۷,۲۴۶,۵۱۵.۱۲۴ میلیارد ریال شد.

کد خبر 6099102 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • اعطای تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی به کسب و کار‌های سکو‌های داخلی
  • اعطای تسهیلات ۵۰۰ میلیونی به کسب و کار‌های فعال در سکو‌های داخلی
  • افت بیش‌ از ۲ هزار واحدی شاخص کل بورس در شروع معاملات
  • فرابورس برای پذیرش شرکت‌ها شرط گذاشت
  • سهم صفر درصدی مشارکت ۱۸ بانک در نهضت ملی مسکن
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت/ افت ۵ هزار واحدی شاخص
  • تعزیرات گران‌فروشان بازار ‌زنجان را نقره داغ کرد
  • وقف یک قطعه زمین به ارزش ده میلیارد ریال در شهر دیر
  • آینده بورس در چند پرده
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳