Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@21:29:31 GMT

دستگیری هکر بیش از 1200 اکانت اینستاگرام

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۶۷۹۸۹

دستگیری هکر بیش از 1200 اکانت اینستاگرام

فردی که با هک اینستاگرام افراد اقدام به ارسال لینک جعلی فیشینگ برای دوستان آنها کرده و از این طریق اطلاعات حساب بانکی آنها را به سرقت برده و حسابشان را خالی می‌کرد، در البرز دستگیر شد .

سرهنگ محمد اقبالی رئیس پلس فتای البرزگفت: در پی ارجاع چند فقره پرونده به پلیس فتا استان البرز مبنی بر هک حساب کاربری اینستاگرام و ارسال لینک جعلی فیشینگ برای فالوئرهای آنها و کلاهبرداری از این طریق، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد حساب کاربری شاکی مورد دسترسی غیر مجاز قرار گرفته و از جانب او لینک جعلی فیشینگ برای فالورها ارسال شده که موجب برداشت حساب و ایجاد شکایت متعددی در سراسر کشور برای وی شده است.

این مسئول گفت: با توجه به اینکه کلاهبرداران مبالغ کلاهبرداری شده را به حساب‌های متعدد واریز کرده بودند شناسایی آنها با انجام اقدامات پلیسی گسترده میسر شد که با دعوت از صاحب حساب نامبرده اعلام کرد که کارت خود را در اختیار بردار کوچک خود قرار داده و از موضوع بی اطلاع است.

سرهنگ اقبالی تصریح کرد: متهم که با اطلاع از دعوت برادرش به پلیس فتا گریخته بود با انجام اقدامات پلیسی ماموران  در یکی از روستاهای حاشیه استان  شناسایی شده و در یک عملیات غافلگیرانه  دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا استان البرز اظهار کرد: متهم در ابتدا منکر هرگونه کلاهبرداری بود اما پس از مواجه شدن با مدارک و مستندات، چاره‌ای جز اعتراف نیافته و به سرقت اطلاعات حساب افراد اقرار کرد.

وی گفت: متهم پس از سرقت اطلاعات حساب افراد، آن ها را در اختیار یکی از دوستان مجازی خود قرار می داد و او نیز پس پولشویی و انتقال متعدد وجوه در حساب‌های مختلف سهم وی را برایش ارسال می کرد.

سرهنگ اقبالی خاطرنشان کرد: در بررسی‌های تکمیلی مشخص شده متهم 1283 حساب کاربری اینستاگرام شهروندان را هک کرده و شش لینک جعلی فیشینگ نیز طراحی کرده است.

وی اظهار کرد: تلاش برای شناسایی و دستگیری همدست متهم ادامه دارد./ ایسنا

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۷۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی «یسنا»

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سیدجواد میردوستی، با اشاره به دستگیری متهمان اصلی ربایش یسنا کودک کلاله‌ای، گفت: متهمان ۴ مرد هستند که یکی از آنها پس از بازجویی با صدور قرار بازداشت موقت، راهی زندان شد.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: ۳ متهم دیگر این پرونده فعلاً در پلیس آگاهی برای بازجویی تحت نظر هستند و پس از تکمیل تحقیقات در مورد آن‌ها تصمیم قانونی اتخاذ خواهد شد.

دادستان کلاله تصریح کرد: بعضی از افراد بازداشتی جز افرادی هستند که پیش از پیدا شدن یسنا، با دستور بازپرس پرونده به عنوان مظنون به پلیس آگاهی احضار شده بودند.

وی تاکید کرد: انگیزه متهمان از ربودن این کودک پس از تکمیل تحقیقات اطلاع‌رسانی خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ یسنا کودک کلاله‌ای که یکشنبه هفته گذشته مفقود شده بود، پس از چند روز جست‌وجو روز پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت در سلامت کامل پیدا شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229426 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • کشف ۲۰ همت کالای قاچاق و دستگیری ۹۴۵ متهم اقتصادی در سال جاری
  • دستگیری عامل تیراندازی در خرم‌آباد
  • دستگیری فیشینگ کار حرفه‌ای در کرج
  • دستگيری عامل تيراندازی در خرم آباد
  • فیشینگ کار حرفه ای در کرج در دام پلیس افتاد
  • دستگیری پسر جوانی که مادر خود را به آتش کشید + جزئیات
  • دستگیری فیشینگ کار حرفه‌ای در عظیمیه کرج
  • چگونه حساب لینکدین خود را برای همیشه حذف کنیم؟
  • دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی «یسنا»
  • وب‌سایت‌هایی که برای هک اکانت تلگرام استفاده می‌شوند