Web Analytics Made Easy - Statcounter

ترامپ تصور می کند که با زور می تواند همه برنامه های خود را پیش ببرد / دولت امریکا باید از حملات اخیر به آرامکو به عنوان فرصتی برای کاهش تنش ها استفاده کند بیل برنز تاکید کرد که بازگرداندن ایرانی ها به میز مذاکره کار ساده ای نخواهد بود. او در این ارتباط گفت: «ایرانی ها مثل رهبر کره شمالی نیستند و علاقه ای به برگزاری اجلاس های تبلیغاتی با ترامپ ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن ها در صورتی حاضر به مذاکره خواهند بود که امیدی برای نتیجه بخش بودن گفت و گوها وجود داشته باشد».  

المانیتور نوشت: یکی از دیپلمات های سابق آمریکایی معتقد است که دولت ترامپ باید از حملات هفته گذشته علیه تاسیسات نفتی عربستان به عنوان فرصتی برای کاهش تنش در منطقه استفاده کند. مقامات آمریکایی و سعودی ادعا می کنند که تهران عامل اصلی این حملات بوده است.

به گزارش «انتخاب»؛ در ادامه این مطلب آمده است: آقای بیل برنز در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما به عنوان معاون وزیر خارجه انجام وظیفه میکرد. او معتقد است که تشدید فشارهای بین المللی علیه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به حملات اخیر فضای مناسبی برای گفت و گو با رهبران ایران ایجاد کرده است. او در مصاحبه با خبرگزاری ما گفت: «تهران و واشنگتن باید به دنبال راهکاری برای پایان دادن به جنگ یمن و کاهش تنش در دیگر نقاط خاورمیانه باشند».

در روزهای اخیر تعداد بیشتری از متحدان آمریکا تصمیم گرفتند که ایران را به عنوان مقصر حملات هفته گذشته معرفی کنند. آلمان، فرانسه و بریتانیا روز دوشنبه در بیانیه مشترک خود حملات پهپادی و موشکی به پالایشگاه ها و مراکز فرآوری نفت سعودی را به تهران نسبت دادند.

رئیس جمهور آمریکا نیز در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل با لحن تندتری در مورد ایران صحبت کرد.

حملات هفته گذشته بیش از نیمی از تولیدات نفت عربستان را کاهش دادند و باعث افزایش قیمت انرژی در بازارهای جهانی شدند. پنتاگون نیز تعداد بیشتری از سربازان آمریکایی را به پایگاه نظامی خود در عربستان اعزام کرده است.

اما آقای بیل برنز تاکید کرد که بازگرداندن ایرانی ها به میز مذاکره کار ساده ای نخواهد بود. او در این ارتباط گفت: «ایرانی ها مثل رهبر کره شمالی نیستند و علاقه ای به برگزاری اجلاس های تبلیغاتی با ترامپ ندارند. آن ها در صورتی حاضر به مذاکره خواهند بود که امیدی برای نتیجه بخش بودن گفت و گوها وجود داشته باشد».

در ماه ژوئن امسال نیروهای ایرانی یک پهپاد جاسوسی آمریکا را در خلیج فارس هدف قرار دادند. آقای برنز معتقد است که تصمیم ترامپ برای واکنش نشان ندادن به این حمله موجب جسورتر شدن ایرانی ها شد.

البته او از استراتژی کمپین فشار حداکثری دولت ترامپ حمایت نمی کند. این دیپلمات سابق تصمیم رئیس جمهور برای خروج از توافق هسته ای سال 2015 و تشدید تحریم ها علیه تهران را یک اشتباه احمقانه توصیف کرد.

او ادامه داد: «آقای ترامپ تصور می کند که با ابزار زور می تواند همه برنامه های خود را پیش ببرد. اما این کمپین فشار دارای اهداف واقع گرایانه ای نیست و نتیجه ای جز تشدید تنش در منطقه به دنبال نداشته است. هر گونه درگیری نظامی در منطقه عواقب فاجعه باری برای کل دنیا به دنبال خواهد داشت».

   

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۸۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر یک هیات دیپلماتیک کره شمالی به ایران

به گزارش جام جم آنلاین، رسانه‌های کره شمالی گزارش دادند که یک هیات بلندپایه دیپلماتیک کره شمالی برای اولین بار پس از پاندمی کرونا به ایران سفر کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در این باره گزارش داد: خبرگزاری رسمی کره شمالی، امروز(چهارشنبه) اعلام کرد که هیات پیونگ‌یانگ به ریاست «یون جونگ هو» وزیر روابط اقتصادی خارجی کره شمالی، روز سه‌شنبه عازم ایران شد. این رسانه جزئیات بیشتری ارائه نکرده است.

آخرین باری که مقامات ارشد کره شمالی به ایران سفر کردند، اوت ۲۰۱۹ بود که در آن،‌ هیاتی به ریاست نائب‌رییس پارلمان کره جنوبی، سفری یک‌هفته‌ای به ایران داشت. دو کشور تا پیش از بسته شدن مرزهای کره شمالی، روابط دیپلماتیک فعالانه‌ای داشتند.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در تلاش است ارتباط خود با کشورهای رقیب آمریکا را حفظ کند.

دیگر خبرها

  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • خروج مستشاران ایران از سوریه از سوی یک مقام محور مقاومت تکذیب شد
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه
  • سفر یک هیات دیپلماتیک کره شمالی به ایران
  • خروج سردار از سایه | مهاجم ایرانی اسلحه پنهان ده‌روسی مقابل لورکوزن خواهد بود؟
  • ارسال پیامک واریز اشتباهی شگرد کلاهبرداری مرد زندانی
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟