Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@16:40:01 GMT

«معماری علم در ایران» نقد و بررسی می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۶۸۴۰۱

«معماری علم در ایران» نقد و بررسی می‌شود

کتاب «معماری علم در ایران» نوشته رضا منصوری در نخستین نشست از سلسله نشست‌های «فرهنگ و دانشگاه» سرای کتاب نقد و بررسی می‌شود.

خبرگزاری شبستان، گروه اندیشه: نخستین نشست از مجموعه نشست‌های «فرهنگ و دانشگاه» به نقد و بررسی کتاب «معماری علم در ایران» نوشته «رضا منصوری» معاون اسبق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این اثر با حضور «وحید احمدی» رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور و معاون سابق پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و علی پایا به صورت اسکایپ از لندن، دوشنبه، ۸ مهرماه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در سالن سرای کتاب موسسه خانه کتاب برگزار می شود.

 

رضا منصوری در مورد این اثر نوشته است: معماری برای یک پدیدۀ پیچیدۀ اجتماعی باید تفاوت بنیادی با معماری یک ساختمان داشته باشد. سال‌ها پیش به‌ ذهنم رسید که باید برای علم ایران، برای توسعۀ علمی ایران، معماری کرد؛ لفظی که ندیده بودم برای برنامه‌ریزی توسعۀ علمی کشوری به‌کار رفته باشد، اما بهترین کلمه‌ای بود که برای مجموعۀ فعالیت‌ها در این جهت، با توجه به شناختم از ایران، به ذهنم رسید. اما چگونه؟ نوشتار حاضر، که شاید در برداشت اول مجموعه‌ای گسسته از مقاله‌ها و یادداشت‌ها به‌نظر برسد، به‌قصد انتقال هدف کتاب، که آشنا کردن ایرانیان با چون و چرای معماری علم در ایران است، جمع‌آوری و نوشته شده است، حتی اگر مطالب آن قبلاً به‌قصد دیگر در جایی دیگر منتشر شده است.

 

سرای کتاب خانه کتاب در خیابان انقلاب، بین خیابان‌های برادران مظفر و فلسطین جنوبی، پلاک ۱۰۸۰ واقع است.

 

گفتنی است، این نشست‌ها به صورت هفتگی دوشنبه‌های هر هفته در مکان مزبور برگزار می‌شود.

 

پایان پیام/248

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد نماز جمعه هفته دفاع مقدس خطبه های نماز جمعه دفاع مقدس نهمین کنگره بین المللی امام سجاد ع اربعین حسینی یادواره شهدا کانون های مساجد سرای کتاب کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۸۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست نقد و بررسی نظام تنظیم‌گری شبکه نمایش خانگی

دریافت 499 MB کد خبر 6088488

دیگر خبرها

  • چاپ دوم کتاب «ترجیع‌بند در شعر نو» منتشر شد
  • آیین نقاره زنی در اردبیل احیا می‌شود
  • انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • نقاره‌زنی در اردبیل احیا می‌شود
  • عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه
  • نشست نقد و بررسی نظام تنظیم‌گری شبکه نمایش خانگی
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» رونمایی شد
  • نشست تخصصی تاریخ معماری و هویت فرهنگی استان اردبیل