Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-01@10:03:24 GMT

آخرین خبر از «نگار قدسی‌کنی»

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۶۸۶۷۸

آخرین خبر از «نگار قدسی‌کنی»

به گزارش ایرنا، این خبرگزاری به نقل از « رابرت ریچمن » وکیل شهروند ایرانی مقیم استرالیا نوشت : این شهروند ایرانی ۴۰ ساله مقیم استرالیا که به اتهام نقض قوانین تجاری ایالات متحده، از ۱۶ ژوئن ۲۰۱۷( ۲۶ خرداد ۱۳۹۶)  از سوی مقامات قضایی استرالیا بازداشت شده بود ؛ آزاد شده و به وطنش بازگشته است.

وی پیشتر به ۲۷ ماه زندان از سوی یک قاضی امریکایی در مینه سوتا محکوم شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که وی همین مدت زمان را در بازداشت در استرالیا و پس از آن در آمریکا به سر برده است.

مقام های استرالیایی تقاضاهای مکرر جمهوری اسلامی ایران برای بهبود شرایط نگه داری او را نادیده گرفته و  دادگاه های رسیدگی کننده تقاضای آزادی وی با قرار وثیقه را رد کرده بودند.

این مادر ایرانی چند سال پیش به اتفاق همسرش با طی مراحل قانونی به استرالیا مهاجرت کرده و مدتها بود که در کمال ناامیدی از اجرای عدالت در حق او و فرزند بیگناهش چشم به افکار عمومی و حمایت‌های بشردوستانه جهانیان دوخته بود.

مقامات آمریکایی ادعا کردند که قدسی کنی با معرفی خود به عنوان کارمند شرکت مالزیایی تلاش کرده به فناوری اطلاعات دیجیتال آمریکا دست یابد.

وی که در زمان بازداشت باردار بود در بازداشتگاه استرالیا فرزند خود را به دنیا اورد. پسر او به ایران منتقل شد و با پدرش زندگی می کرد.

سید «عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه اوایل خرداد سال جاری درباره آخرین وضعیت نگار قدس کنی عنوان کرد: آزادی شهروندان و اتباع ایرانی دربند در کشورهای دیگر، همواره جزو دستور کار دستگاه دیپلماسی و سایر دستگاه‌های داخلی بوده است.

وی با بیان این که اقدامات حقوقی و رایزنی‌های دیپلمات انجام شده است، گفت: ما بازداشت‌ها را غیرقانونی می‌دانیم و از کشورهایی که اقدام به انجام این عمل کرده‌اند، مصرانه می‌خواهیم تن به استرداد شهروندان ما به آمریکا ندهند. 

موسوی اظهار داشت: او به درخواست مقامات آمریکایی و بر اساس اتهامات بی اساس، حدود سه سال قبل در استرالیا بازداشت و در شرایط بسیار سخت و غیر انسانی نگهداری شده و در تمام این مدت، حمایت کنسولی از این شهروند بی‌گناه ایرانی در دستور کار دائم سفارت جمهوری اسلامی در استرالیا و وزارت امورخارجه قرار داشته است.

موسوی افزود: استرداد قدس کنی به آمریکا با نقض مقررات و حقوق وی انجام شده که مورد اعتراض ایران قرار گرفت.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود:حکم صادره از سوی دادگاه آمریکایی به روشنی ثابت می‌کند اتهامات علیه وی بی اساس و غیر قانونی بوده و دادگاه آمریکایی با وقوف نسبت به بی گناهی قدس کنی، حکمی برابر با دوره بازداشت صادر کرده تا افتضاح حقوقی دادستان آمریکا در تعقیب یک انسان بی‌گناه را بپوشاند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۸۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت هزار دانشجوی حامی فلسطین در 25 دانشگاه آمریکا

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، رسانه های آمریکایی گزارش دادند که دست کم هزار نفر در بیش از 25 دانشگاه در 21 ایالت آمریکا از 18 آوریل تا کنون توسط پلیس آمریکا بازداشت شده اند.

چند ساعت پیش نیروهای پلیس شهر نیویورک به محوطه دانشگاه کلمبیا حمله کرد و ده ها دانشجوی حامی فلسطین را بازداشت کردند. اتحادیه اساتید دانشگاه های آمریکا شاخه دانشگاه کلمبیا اعلام کرد که مسئولان دانشگاه کلمبیا مسئول حوادث اخیر هستند.

از دو هفته پیش تا کنون اعتراض های دانشجویی هوادار فلسطین به دانشگاه های سراسر ایالت های آمریکا از کالیفرنیا در غرب(دانشگاه های کالیفرنیا،لس آنجلس، جنوب کالیفرنیا و...) تا شمال شرق (کلمبیا، ییل، هاروارد، یوبین و..) و نیز دانشگاه های ایالت های مرکزی و جنوبی مانند تگزاس و آریزونا کشیده شده است.

 

دیگر خبرها

  • بازداشت هزار دانشجوی حامی فلسطین در 25 دانشگاه آمریکا
  • بازداشت بیش از ۱۰۰۰ دانشجوی معترض در ۲۵ دانشگاه آمریکا
  • عکس/ لشکرکشی پلیس آمریکا به داخل دانشگاه کلمبیا
  • لشکرکشی پلیس آمریکا به دانشگاه کلمبیا/ دانشجویان بازداشت شدند
  • انتقاد کنعانی از بازداشت دانشجویان معترض در آمریکا
  • طرح کنگره آمریکا علیه دیوان کیفری بین‌المللی
  • بازداشت وحشیانه دانشجویان تگزاس توسط یگان ضد شورش آمریکا
  • اینجا سرزمین آزادی‌هاست! | ببینید
  • ویدئو| روش مدرن بازداشت توسط پلیس آمریکا
  • حمله شدید اللحن روزنامه نگار مشهور اسرائیلی به نتانیاهو