Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛  نماینده مجلس اجتماعی و مدیرعامل موسسه ابتکارها و تحقیق های سیاست خارجی روسیه با اشاره به طرح ایران که از سوی رئیس جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل برای امنیت خلیج فارس ارائه شد، اظهار داشت: این طرح ثبات را به خلیج فارس بر می گرداند و از تنش‌ها در منطقه خواهد کاست.
ورونیکا کراشنینیکووا در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در مسکو با بیان اینکه حسن روحانی طرح امنیتی خلیج فارس را برای تامین آرامش این منطقه ارائه کرده است، اضافه کرد: این طرح بر همکاری‌ همه کشورهای منطقه برای تامین امنیت و ثبات کشتیرانی و جلوگیری از تنش ارایه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو هیات رئیسه حزب حاکم روسیه واحد خاطرنشان کرد: روسیه با دقت اوضاع منطقه خلیج فارس را زیرنظر دارد و تحرکات برخی کشورها بویژه آمریکا در این منطقه را به زیان تمامی کشورها در این منطقه می‌داند.
نویسنده کتاب «آمریکا - روسیه: فرهنگ جنگ سرد، ناتو، افسانه‌ها و واقعیت» همچنین گفت: هدف آمریکا بی‌ثبات کردن خاورمیانه و خلیج فارس است و حمایت پنهان و حتی در مواردی آشکار با پوشش دفاع از دمکراسی از گروه های تروریستی فعال در منطقه این هدف واشنگتن را بخوبی نشان می‌دهد.حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران روز چهارشنبه در صحن سازمان ملل متحد، از طرح «ابتکار صلح هرمز» یا «ائتلاف امید» رونمایی کرد که هدف آن، مشارکت کشورهای منطقه برای تامین امنیت خلیج فارس است.نماینده مجلس اجتماعی روسیه خاطرنشان کرد: روسیه از این طرح حمایت می‌کند زیرا آن را در یک راستا با طرح امنیتی خود برای خلیج فارس می‌داند که یک ماه پیش به شورای امنیت معرفی شد.وی افزود: اما متاسفانه آمریکا و برخی متحدانش از طرح امنیتی روسیه حمایت نمی‌کنند و این امر نشانگر تصمیم واشنگتن برای ادامه تنش در منطقه است.مقام روس گفت: مهم ترین طرح آمریکا برای این منظور سیاه نمایی از ایران بویژه تکرار این ادعا است که ایرانی ها به دنبال دست یافتن به بمب اتمی هستند هر چند که گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی چیز دیگری می‌گوید و بر ماهیت صلح آمیز فعالیت‌های هسته ای ایران تاکید دارد.
کشورهای منطقه برای رسیدن به آرامش به طرح ایران بپیوندند
مقام روس معتقد است که رئیس جمهوری ایران در نشست مجمع عمومی سازمان ملل همه کشورهای منطقه خلیج فارس را به دوستی دعوت کرد و پذیرفتن این دعوت می تواند سرآغازی برای همکاری‌های امنیتی باشد و ثبات و آرامش را به خلیج فارس برگرداند.
وی ادامه داد: کشورهای منطقه بین مناقشه و دشمنی با دوستی و همکاری یکی را باید انتخاب کنند و در صورت کاهش تنش‌ها دیگر مجبور به خرید تسلیحاتی هنگفت که بر اقتصاد آنها سنگینی می‌کند، نخواهند بود.کراشنینیکووا گفت: اطلاعات و روند رویدادها نشان می‌دهد که در حال حاضر تنش ها تنها افزایش خواهند یافت زیرا آمریکا با کمک نیروهای سیاسی طرفدار خود در منطقه بر آن دامن می‌زند و اجاز نخواهد داد که منطقه روی آرامش ببیند.محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز در نشست اخیر شورای امنیت سازمان ملل که به ریاست سرگئی لاوروف در نیویورک برگزار شد، با تشریح ابتکار صلح هرمز (امید) بر ضرورت همکاری منطقه‌ای برای صلح و ثبات خلیج فارس تاکید کرد و خواستار پیوستن کشورهای منطقه به آن شد.رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در نشست "همکاری ملل متحد با سازمان‌های منطقه‌ای" که در شورای امنیت سازمان ملل برگزار شد، افزود: آقای روحانی در سخنانش ابتکار صلح هرمز (امید) را مطرح و از همه کشورهای منطقه دعوت کرد تا در این ابتکار حضور یابند.وی ضمن تأکید بر اهمیت پیشنهادی که فدراسیون روسیه در مورد سازوکار امنیتی در خلیج فارس ارائه کرده است، افزود: باید توضیح دهم که ابتکار امید بر اساس این واقعیت است که تمام کشورهای منطقه وظیفه دارند صلح، ثبات و شکوفایی در منطقه را تضمین کنند. آنها به همراه جامعه جهانی، منافع مشترکی در حفظ آزادی ناوبری و انتقال انرژی دارند.یادآور می‌شود وضعیت خلیج فارس در دو ماه اخیر بر اثر چندین حادثه متشنج شده است، نخستین رویداد به حمله افراد ناشناس به چند نفتکش در خلیج فارس بر می‌گردد که هیچ کشور یا گروهی تاکنون مسئولیت آن را برعهده نگرفته است ضمن اینکه آمریکا که تحریم‌های گسترده علیه ملت ایران به اجرا گذاشته است بدون ارایه هیچ مدرکی انگشت اتهام را به سمت ایران می‌گیرد و به همین بهانه بخشی از نیروهای نظامی خود را راهی منطقه کرده است. برچسب ها: طرح امنیتی ایران

منبع: خرداد

کلیدواژه: طرح امنیتی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۹۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش روسیه به اقدام خصمانه کشورهای بالتیک برای قطع روابط

به گزارش خبرآنلاین «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد کشورهای حوزه بالتیک شامل لیتوانی، لتونی و استونی که از اعضای ناتو هستند با در پیش گرفتن مواضع خصمانه باعث قطع بیشتر روابط خود با مسکو شدند.

زاخارووا در مصاحبه با خبرگزاری «نووستی» خاطرنشان کرد: «دولت‌های ویلنیوس،‌ ریگا و تالین (پایتخت سه کشور لیتوانی، لتونی و استونی) به دلیل اتخاذ خط مشی خصمانه علنی باعث قطع شدن روابطشان با روسیه در سطوح بین‌دولتی، بین سازمانی، منطقه‌ای و ناحیه‌ای شدند.»

به نقل از ایسنا زاخارووا به آنها هشدار داد که مسکو با اتخاذ تدابیر نامتقارنی به خصومت آنها پاسخ خواهد داد اما توضیح بیشتری در این مورد نداد.

او بیان کرد: «ما با تدابیر نامتقارن به اقدامات خصمانه کشورهای بالتیک، در درجه اول در حوزه‌های اقتصادی و حمل و نقل پاسخ خواهیم داد.»

«دیمیتری مدودف»، معاون رئیس شورای امنیت روسیه و نخست وزیر اسبق این کشور سال گذشته میلادی اعلام کرد کشورهای حوزه بالتیک به روسیه تعلق دارند و از مشاهده عملیات نظامی ویژه مسکو در اوکراین به وحشت افتاده‌اند.

تالین و ویلنیوس هفته گذشته روسیه را به مداخله در ترافیک هوایی در منطقه متهم کردند.

ناتو نیز روز پنجشنبه مدعی شد روسیه دست به جنگ «ترکیبی» در منطقه و کلیت اروپا زده است.

روسیه در ماه فوریه «کایا کالاس»، نخست وزیر استونی و همین طور وزیر فرهنگ لیتوانی و نمایندگان پارلمان سابق لتونی را به اتهام تخریب بناهای متعلق به دوران شوروی سابق در فهرست افراد تحت تعقیب قرار داد.

حامیان این اقدام در این سه کشور مدعی شدند که این بناها یادآور دردناک دوران اشغال شدن از سوی شوروی سابق بوده و باید به منظور همبستگی نشان دادن با کی‌یف حذف شوند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903375

دیگر خبرها

  • همکاری ایران و آژانس تحت تأثیر رویکرد و رفتار بی‌ثبات و متناقض آمریکا قرار نگیرد
  • ثبات بازار ارز یکی از دستاوردهای عملیات وعده صادق بود
  • واکنش روسیه به اقدام خصمانه کشورهای بالتیک برای قطع روابط
  • ناگفته‌هایی درباره سهم کشورمان از یک میدان گازی در شمال خلیج‌فارس
  • تأمین مالی  ۲ میلیارد دلاری  برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • بندر شهید بهشتی ـ چابهار
  • پشت پرده برکناری علی خطیر/ چه کسی مدیرعامل باشگاه استقلال می‌شود؟
  • حوضه خلیج فارس یکی از آلوده‌ترین پهنه‌های آبی در جهان است/ اولویت دیپلماسی زیست‌محیطی خلیج فارس
  • عباس آخوندی: هر طرحی که در منطقه بر مبنای حذف قدرت‌های جهانی ارائه شود، از همان ابتدا با شکست مواجه خواهد شد
  • سیر تاریخی شناسنامه‌های المثنی استقلال