Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شورای "صلح و امنیت" اتحادیه آفریقا روز گذشته (جمعه) در پی نشست وزیران خارجه کشورهای آفریقایی در حاشیه هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد با صدور بیانیه ای نگرانی عمیق خود را در خصوص وضع نا به سامان لیبی اعلام کرد.

شورای صلح و امنیت افزود: پیامدهای اوضاع کنونی لیبی، امنیت و ثبات در سراسر قاره آفریقا را تهدید می کند و باید با ورود هرچه سریع تر اتحادیه آفریقا به دنبال یک راه حل سیاسی دائمی برای حل بحران در این کشور باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوضاع در لیبی از (۱۵ فروردین ماه) همزمان با دستور ژنرال حفتر از نزدیکان "معمر قذافی" دیکتاتور پیشین لیبی به نیروهای تحت امرش برای حمله به طرابلس، متشنج شد.

کارشناسان معتقدند که شرایط لیبی و تحولات سریع سیاسی و میدانی در این کشور به سمتی حرکت می کند که چشم انداز استقرار ثبات و آرامش و پایان دادن به رویارویی گروه های درگیر در در آن بیش از پیش مخدوش شده است.

لیبی از زمان سرنگونی قذافی در سال ۲۰۱۱ به دو بخش تحت تسلط دولت های موازی در شرق و غرب تقسیم شده است. نظامیان طرفدار حفتر (مورد حمایت امارات، عربستان و فرانسه) بر شرق این کشور مسلط هستند و دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» (مورد پذیرش جامعه جهانی) اداره امور غرب لیبی را در دست دارد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قاره آفریقا سازمان ملل متحد لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۹۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف پساب یزد

پس از انتقاد محمدصالح جوکار نماینده یزد، اشکذر و زارچ از وضعیت رها شده پساب یزد و احتمال بروز مشکلاتی برای مردم شاهدیه، زارچ و اشکذر، نشست تعیین تکلیف این منطقه برای رفع مشکل موجود، با حضور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب و شرکت آب منطقه‌ای استان در دفتر این نماینده برگزار شد.

مدیرعامل آبفای استان یزد و شرکت آب منطقه‌ای استان هر یک به بیان گزارشی از وضعیت پساب و میزان اختصاص یافته به مجموعه‌های مختلف ارائه کردند.

جوکار در این نشست با تأکید بر لزوم انتقال این پساب به شرکت‌های تخصیص یافته (معدنی، صنعتی، فضای سبز یا دولتی)، گفت: ۲۵۰ لیتر بر ثانیه از این پساب تخصیص یافته که بخشی از آن انتقال داده می‌شود و بخشی هم در منطقه رسوب می‌کند.

وی افزود: ۱۰۰ لیتر بر ثانیه از پساب به شرکتی تعلق دارد که فاضلاب شهر یزد را تکمیل خواهد کرد.

این نماینده ادامه داد: شرکت‌هایی که پساب به آن تخصیص یافته، اگر میزان مشخص شده را انتقال ندهند، علاوه بر جریمه، تخصیصی آنها به صورت تغذیه سفره‌های زیرزمینی به صورت مصنوعی با همکاری شرکت آب منطقه‌ای و موسسه کوثر انجام پذیرد.

جوکار اظهار داشت: در خصوص تعیین تکلیف بخش باقی مانده دیگر از این پساب نیز مقرر شد به صاحبان تخصیص اخطار داده شود تا نسبت به انتقال آن در اسرع وقت اقدامات لازم را دنبال کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • شمار دانشجویان بازداشتی در آمریکا به 2200 نفر رسید
  • تعیین تکلیف پساب یزد
  • آتش اعتراضات به المپیک در فرانسه
  • امنیت و اقتدار کشور محصول قدرت و سلامت نیروهای مسلح
  • بوی شورش از درون جشنواره کن ۲۰۲۴ می‌آید/کارکنان در طلب حقوق بیشتر
  • بورل در تماس تلفنی با امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا خواهان تنش با ایران نیست
  • نماینده ایران: حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • خواهان بررسی مجدد درخواست عضویت کامل خود در سازمان ملل هستیم
  • ناپدیدشدن هزاران پناهجو که قرار است به رواندا فرستاده شوند
  • تعیین مشخصات خودرو برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی