Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسسه ایکاس نخستین تفاهم‌نامه پژوهشی با موضوع جاده ابریشم را با مرکز پژوهشی دانشگاهی شهید بهشتی به امضاء رساند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از دانشگاه شهید بهشتی، نخستین تفاهم‌نامه همکاری مرکز پژوهشی جاده ابریشم دانشگاه شهید بهشتی با موسسه بین‌المللی مطالعات آسیای مرکزی «ایکاس» در نشست جهانی جاده ابریشم امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هدف از امضای این تفاهم‌نامه انجام تحقیقات مشترک و همکاری‌های بین‌المللی در برگزاری همایش‌ها و نشست‌های کارشناسی و تخصصی در موضوع جاده ابریشم، به ویژه همکاری نزدیک با کشور‌های عضو و سازمان یونسکو است.

دیمیتری وویاکین، رئیس موسسه ایکاس، این تفاهم‌نامه را نخستین تفاهم‌نامه پژوهشی با موضوع جاده ابریشم از زمان تأسیس این مرکز تاکنون دانست که این موسسه با یک مرکز پژوهشی دانشگاهی امضا کرده است.

وی با اشاره به نقش فعال، تاریخی و فرهنگی ایران در جاده ابریشم، تصریح کرد: امیدوارهستیم این تفاهم‌نامه بتواند زمینه انجام تحقیقات مشترک را فراهم کند.

همچنین حسن باستانی راد رئیس مرکز پژوهشی جاده ابریشم و نماینده کمیسیون ملی یونسکو و رابط ملی ایران در شبکه کشور‌های جاده ابریشم سازمان یونسکو، ضمن برشمردن پیشینه همکاری‌های بین ایران و ایکاس در تحقیقات مربوط به جاده ابریشم، ابراز امیدواری کرد که مرکز پژوهشی جاده ابریشم بتواند به عنوان هماهنگ کننده و سامان دهنده تحقیقات ملی در جاده ابریشم عمل کرده و در ایجاد همکاری صمیمانه و نزدیک با نهاد‌های ملی از یک سو و نهاد‌های بین‌المللی از سوی دیگر ایفای نقش کند.

ایکاس موسسه‌ای تحقیقاتی است که در سال ۱۹۹۵ در پی پروژه جهانی «جاده ابریشم، جاده گفتگو» توسط سازمان یونسکو و با مشارکت ۱۰ کشور، از جمله ایران، در سمرقند تأسیس شد. این مرکز در ۲۵ سال گذشته، کانون اصلی تحقیقات در جاده ابریشم بوده که حاصل آن انجام پروژه‌های متعدد، انتشار ده‌ها کتاب و برگزاری چندین همایش بین‌المللی بوده است. نماینده و رابط ملی ایران در این موسسه وزارت امور خارجه است که حضوری موثر در فعالیت‌های این مجموعه به ویژه در چهار سال گذشته داشته است.

مرکز پژوهشی جاده ابریشم که فروردین ماه سال ۹۸ با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه شهید بهشتی تأسیس شد، تنها مرکز پژوهشی جاده ابریشم دانشگاهی است که در کشور‌های آسیای مرکزی، آسیای جنوبی و آسیای غربی تأسیس شده است.

لازم به ذکر است؛ نشست اجلاس جهانی جاده ابریشم با مشارکت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، کمیسیون ملی یونسکو، دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران، مرکز پژوهشی جاده ابریشم، مرکز منطقه‌ای میراث ناملموس در آسیای مرکزی و غربی و دانشگاه بوعلی سینای همدان از یکم تا هفتم مهر ماه سال ۹۸ به میزبانی شهرداری همدان در حال برگزاری است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جاده ابریشم سازمان یونسکو دانشگاه شهید بهشتی وزارت میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۰۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد

به گزارش خبرگزاری مهر، معصومه مویدی، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در این خصوص گفت: در جریان بازدید از پاویون استان فارس، با حضور نمایندگان استانداری و هیات‌های بین‌المللی، دو تفاهم‌نامه همکاری استان فارس در کشت فراسرزمینی محصولات کشاورزی و همکاری در زمینه پرورش و صنعت گوشت قرمز با کشور مغولستان امضا شد.

وی افزود: یک تفاهم‌نامه همکاری نیز در زمینه بسته‌بندی و صادرات میوه و تره‌بار با کشور روسیه به امضا رسید.

این مقام مسوول به حضور بیش از دو هزار تاجر و بازرگان خارجی از حدود ۱۰۰ کشور دنیا در این رویداد بین‌المللی اشاره کرد و گفت: همچنین از دو سامانه در زمینه توسعه زنجیره تولید و ارزش گیاهان دارویی رونمایی خواهد کرد.

مویدی با اشاره به اینکه این نمایشگاه در ۷ گروه کالایی از جمله صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، پتروشیمی و سایر گروه‌های تولیدی برگزار شده است، افزود: امضای تفاهم‌نامه توسعه صنعت نفت و گاز با کشور چین نیز از دیگر اقدامات انجام شده در نخستین روز بود.

گفتنی است؛ نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد تجاری در راستای نمایش توانمندی‌های صادراتی با بازارهای بین‌المللی است که از روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه جاری در تهران و برای مدت ۵ روز آغاز به کار کرد.

کد خبر 6092339

دیگر خبرها

  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی
  • تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه خواهران و اوقاف یزد
  • تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت نفت و گاز اروندان و اداره‌ کل شیلات خوزستان امضا شد
  • عنوان قدیمی‌ترین نماد نهاد‌های علم جهان یونسکو به دانشگاه تهران اعطا شد
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان