Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نشست روایت‌گری ۸ سال دفاع مقدس با حضور مهدی ظفری، مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌اهی دفاع مقدس؛ عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان؛ اعضای کتابخانه مرکزی؛ اعضای بخش نابینایان و کم بینایان کتابخانه مرکزی و علاقمندان ظهر شنبه در محل کتابخانه مرکزی همدان و به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در ابتدای این مراسم با بیان اینکه همواره حفظ و تعمیق ارزش‌های دفاع مقدس برای ما حائز اهمیت است، اظهار کرد: بدون تردید یکی از ارکان مهم تأمین استقلال، آزادی و پیشرفت در ایران اسلامی دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس است.

عاطفه زارعی با اشاره به اینکه بهترین تبریک‌ها را در هفته دفاع مقدس باید به مردم ایران گفت که در راستای دفاع از ارزش‌ها و کشور خود جانفشانی‌های بی‌بدیل انجام دادند، افزود:  امیدوارم ما هم بتوانیم در جبهه فرهنگی تلاش‌های کاربردی را انجام داده و دستاوردهای خوبی را برای کشور به ارمغان آوریم.

وی با بیان اینکه اقدامات فرهنگی متنوعی در کتابخانه‌های عمومی صورت می‌گیرد تصریح کرد: کتابخانه‌های عمومی پشتیبان مطالعه جامعه است که به تعمیق باورها و ایجاد و حفظ ارزش‌ها کمک شایانی می‌کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه یکی از مهمترین امور فرهنگی فعالیت در حوزه دفاع مقدس است ادامه داد: کتابخانه‌های عمومی  تعمیق ارزش‌های دفاع مقدس و حفظ و انتقال آن به نسل آینده را از دغدغه‌های خود می‌داند و در این راه تلاش می‌کند.

دفاع مقدس یک زلزله ژئوپلتیکی بود

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان در این مراسم به بررسی ریشه‌های هشت سال جنگ تحمیلی پرداخت و گفت: ریشه‌های شروع جنگ تحمیلی به جنگ جهانی اول و دوم و اتفاقاتی که پس از جنگ جهانی دوم با وقوع جنگ سرد رخ داد، باز می‌گردد.

سردار مهدی ظفری با بیان اینکه حاصل جنگ جهانی دوم جنگ سرد برای فاتحان بود اظهار کرد: زمانی که دو ابر قدرت درگیر جنگ سرد بودند انقلاب اسلامی خود را به منصه ظهور رساند.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس به اندازه‌ای وسیع  است که قرن‌ها برای درک کامل آن وقت لازم است افزود: دفاع مقدس قدرت بازدارندگی برای ایران اسلامی ایجاد کرد که توانسته در مقابل زورگویی‌های دنیا ایستادگی کند و مستکبران را واپس بزند.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان تصریح کرد: شوروی آن زمان دنبال  تضعیف ایران بود و امریکا نیز گمان می‌کرد پس از مدتی تب انقلاب فروکش می‌کند و جایگاه خود را دوباره به دست می‌آورد.

ظفری با اشاره به اینکه دفاع مقدس یک زلزله ژئوپلتیکی بود که توانست در همه راهبردهای قدرت‌های منطقه‌ای و جهانی شکافی ایجاد کند که یا منجر به شکست و یا شکاف شود ادامه داد: امروز ما صاحب یک قدرت و ملت بزرگ، آگاه، بینا و بیدار دل هستیم.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) در اغاز جنگ تحمیلی با یک کلام روحیه جامعه را بازگرداندند و مدیریت جنگ را برعهده گرفتند، خاطرنشان کرد: ساختار ارتش در زمان آغاز دفاع مقدس برهم ریخته بود و سپاه نیز آنچنان که باید و شاید شکل نگرفته بود.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ عملیات در هشت سال جنگ تحمیلی رخ داد گفت: عملیات الی بیت المقدس که بین ارتش و سپاه مشترک بود، عملیات فاو و کربلای۵ در سال ۶۵ توانستند توازن فکری همه قوای درگیر جنگ را برهم بزنند و در نهایت دشمن را مجبور به پذیرش قطعنامه کردند.

ظفری تأکید کرد: امروز نباید ارزش‌ها را فدای حزب و گروه کرد چرا که این حزب بازی نوعی توطئه دشمن برای انحراف راه انقلاب است.

سپس  مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان به بیان خاطراتی از جانفشانی‌ نیروهای انقلاب در زمان دفاع مقدس و حتی پس از آن پرداخت و نامه دختر ۹ ساله ای که پدرش را از دست داده بود، اما قالی بافی کرد تا برای رزمندگان نان بفرستد را قرائت کرد.

وی همچنین لوح تهیه شده از این نامه را به مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و مسئول بخش نابینایان کتابخانه مرکزی هدیه داد.

کد خبر 4731169

منبع: مهر

کلیدواژه: کتابخانه های عمومی همدان دفاع مقدس جنگ تحمیلی هفته دفاع مقدس قزوین اربعین حسینی اربعین 98 بوشهر شیراز شهرکرد اجلاس جاده ابریشم گرگان دفاع مقدس جنگ تحمیلی خطبه های نماز جمعه استانداری سمنان بیرجند بازگشایی مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۰۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ ایثار و شهادت گنجی است که باید تبیین شود

به گزارش حوزه استانهای خبرگزاری تقریب، سیدعلی مهاجر ظهر چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ویژه برنامه‌ریزی و هماهنگی سالروز فتح خرمشهر اظهار کرد: فرهنگ ایثار و شهادت گنجی است که باید با هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی با تبیین و روشن‌گری حفظ شود.

مهاجر ادامه داد: در دورانی مراسم فتح خرمشهر را برگزار خواهیم کرد که با الگو گرفتن از فرهنگ دفاع مقدس به این توان‌مندی نظامی و علمی رسیده‌ایم که عملیات وعده صادق را رقم می‌زنیم.

وی افزود: اکنون برای همه استکبار ستیزان، عدالت خواهان و مظلومان جهان الگویی شده‌ایم و این به گونه‌ای در حال رقم خوردن است که در غزه طوفان الاقصی، در یمن به دست گرفتن کنترل تنگه باب المندب و در غرب موج اسلام خواهی و صهیونیست ستیزی را شاهد هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با اشاره به اینکه مناسبت‌هایی نظیر سوم خرداد و فتح خرمشهر فرصتی برای تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا است، گفت: باید از این فرصت برای تبیین ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کنیم که مطمئناً امید آفرین خواهد بود.

وی یادآور شد: فرمانداران و مدیرانی که در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس برنامه‌ها و فعالیت‌های ارزشی را در سال ۱۴۰۲ برنامه‌ریزی و اجرا کردند به نحو احسنت از آنها تقدیر خواهد شد.

مهاجر با بیان اینکه لازم است به ادارات و دستگاه‌ها سهم سپاری شود، اظهار کرد: انتظار و توقع داریم فضای شهری و فضای رسانه‌ای و مجازی متأثر از این مناسبت ملی شود.

گفتنی است در پایان این جلسه از پوستر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار رونمایی شد.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • تشییع و خاکسپاری شهید دفاع مقدس در گناوه برگزار می‌شود
  • فرهنگ ایثار و شهادت گنجی است که باید تبیین شود
  • فرهنگ ایثار و شهادت تبیین شود
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • تغییر در میزبانی استان کرمان از شهدای گمنام
  • عصر شعر شیراز در کتابخانه رئیسی اردکانی برگزار می‌شود
  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی