Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@17:20:24 GMT

پایان انتخابات ریاست‌جمهوری در افغانستان

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۷۰۷۷۷

پایان انتخابات ریاست‌جمهوری در افغانستان

«حواعلم نورستانی» در کنفرانس مطبوعاتی در کابل گفت: پس از ساعت ۵ بعد از ظهر روند رای دهی با موفقیت به پایان رسید. وی گفت: ۹۸ درصد از ۴ هزار و ۵۰۰ مرکز در سراسر کشور بری رای دهندگان باز شده بود.

نورستانی افزود: ۹۹ درصد کارمندان کمیسیون راس ساعت هفت صبح سر کار حاضر شدند و در ۹۶ درصد مراکز رای دهی مواد انتخابات بصورت کامل رسیده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خانم نورستانی گفت: در ۹۸ درصد مراکز دستگاه ثبت بیومتریک موجود بود که مورد استفاده قرار گرفته است و در ۹۹.۵ درصد مراکز نیرو‌های امنیتی روند انتخابات بصورت موفقانه تأمین امنیت کردند.

اما وی در باره میزان مشارکت مردم چیزی نگفت و تأکید کرد که اطلاعات بیشتر را تا ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه به وقت محلی با رسانه‌ها شریک خواهند کرد.

اما برخی منابع اعلام کردند که میزان مشارکت مردم خیلی پایین بوده و حدود ۲ میلیون نفر خواهد بود که تاکنون این امار را منابع رسمی تائید و یا رد نکرده اند.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ساعت هفت صبح امروز در سراسر این کشور آغاز شد که چالش‌های در آن گزارش شد.
مشکلات در فهرست رای دهندگان، عدم کارکرد درست دستگاه بیومتریک در برخی مراکز، تأخیر در گشایش مراکز رای دهی از جمله چالش‌های مهم این انتخابات بود.

تهدید‌های طالبان مهترین چالش انتخابات بود که با میزان مشارکت مردم مرتبط بودو هرچند حادثه بزرگی رخ نداد و نیرو‌های امنیتی انتخابات را موفقانه تأمین امنیت کردند.

با وجود آن در ۱۲ استان افغانستان حملات راکتی، انفجار و حمله مسلحانه صورت گرفت که در آن ۸ نفر کشته و بیش از ۴۰ تن دیگر زخمی گزارش شده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: افغانستان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۰۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری معاونت علمی ریاست جمهوری

عکاس امیر حسین جامه بزرگ

دیگر خبرها

  • ۹۶ درصد از مصوبات سفر ریاست جمهوری به ایلام اجرایی شد
  • نشست خبری معاونت علمی ریاست جمهوری
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • وظیفه «هیئت»، مقابله با جنگ شناختی و عملیات روانی دشمن است
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • توزیع بیش از ۲۶ هزار پاسپورت در پکتیا
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید