Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حسین موسوی نژاد روز شنبه در نشست کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مشهد با بیان اینکه خراسان رضوی رتبه نخست کشور را در تولید تخم مرغ دارد افزود: این در حالی است که مازاد تولید تخم مرغ به طور میانگین در کشور ۱۰ درصد است.

وی اظهار داشت: کشورهای افغانستان، عراق و امارات متحده عربی مقاصد اصلی صادرات تخم مرغ خراسان رضوی هستند و سالانه حجم قابل توجهی تخم مرغ به این کشورها صادر می شود اما با سیاست های خلق الساعه در بخش صادرات، دچار مشکلات متعدد در این حوزه شده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: محدودیت صادرات تخم مرغ به افغانستان برداشته شده اما هنوز در صادرات این محصول به عراق دچار مشکل هستیم و انتظار داریم اتاق بازرگانی تخم مرغ  را به عنوان یکی از محصولات استراتژیک استان معرفی کند.

دبیر کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی مشهد نیز در این نشست گفت: با تصمیم کمیسیون کشاورزی اتاق ایران، مقرر شده است محصولات استراتژیک استان ها که دارای ظرفیت صادراتی هستند، احصا و اعلام شوند.

شهرام عیدی زاده افزود: در این راستا باید سه محصول دارای اولویت استان مشخص و به وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتاق بازرگانی ایران معرفی شود که پیشنهاد شده است که دو محصول زعفران و پسته تعیین شوند.

وی به شکل گیری ۶ کارگروه تخصصی در این کمیسیون برای پیشبرد اهداف آن اشاره کرد و اظهار داشت: این کارگروه‌ ها شامل کارگروه تخصصی دام، طیور و آبزیان، کارگروه تخصصی صنایع غذایی و تبدیلی، کارگروه زراعت و باغبانی، گیاهان دارویی، استارتاپ ها و ایده های کارآفرینی در بخش کشاورزی، گلخانه ها و کارگروه تخصصی توسعه صادرات محصولات کشاورزی است.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران و خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: اینکه بخش کشاورزی، اتاق بازرگانی را پشتیبان خود بداند، نگرش مهمی است و باید از ظرفیت‌ هایی چون شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، کمیته بند (ب) ماده ۱۲ و تخصص و تجربه اتاق به نفع این بخش بهره گرفت.

علی شریعتی مقدم افزود: در زمینه گیاهان دارویی و زعفران نیز پیشنهاد کردیم از واردات این گروه کالایی جلوگیری شود و با در نظر گرفتن دو درصد عوارض برای واردات این محصولات، این عوارض برای توسعه بخش صادرات مورد استفاده قرار گیرد که این موضوع در سازمان توسعه تجارت پذیرفته شده و برای تصویب به هیات دولت ارسال شد.

وی با اشاره به نشست های اخیر کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: در هفته های اخیر ارتباطی با نماینده فائو (سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد) برقرار و مقرر شد با این سازمان ارتباط پویاتر و موثرتر داشته باشیم و مرکزی در فائو برای عرضه محصولات ایرانی در نظر گرفته شود.

وی از برگزاری نشستی با رئیس بخش بین الملل فدراسیون ماشین سازان کشاورزی ایتالیا خبر داد و گفت: ایتالیا از ۲۰۰ سال قبل در حوزه برند و فرآوری محصولات کشاورزی صاحب تجربه خوبی بوده است و برندهای منطقه ای خود را به خوبی جا انداخته و زنجیره کشاورزی در آن کشور کامل شده است.

شریعتی مقدم افزود: درخواست ما از نماینده ایتالیا همکاری در حوزه های تکنولوژی کشاورزی و بازاریابی و برندینگ محصولات ایران بود که وی برای همکاری در این زمینه اعلام آمادگی کرد و برهمین اساس مقرر شد مشخصات تجاری محصولات خود را در چارچوب رویکردهای بین المللی تکمیل کنیم.

وی اظهار داشت: همچنین در نشستی با سفیر اتریش در باره گردشگری بخش کشاورزی مباحثی مطرح شد که در این راستا ظرفیت های گردشگری بخش کشاورزی استان باید احصا شود و سفیر اتریش نیز در این زمینه اعلام آمادگی کرد.

دبیر انجمن صنفی کارخانجات خوراک دام خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: این استان همواره از نظر کیفیت و کمیت کارخانجات خوراک دام رتبه اول کشور را داشته است.

فریدون کافی افزود: ۷۴ کارخانه خوراک دام در این استان فعال است و به همین تعداد هم کارگاه غیرمجاز تولید خوراک دام وجود دارد که باید ساماندهی شده و تحت پوشش قرار گیرند.

وی اظهار داشت: تعداد بسیاری از کارخانجات داخل کشور که در حال روغن کشی هستند، هفت هزار تا ۱۵ هزار تن سویا در مجموعه خود دارند این در حالی است که در بهترین شرایط سویا برای دام و طیور باید بین ۱۵ تا ۳۰ روزه استفاده شود اما اکنون بیش از ۲ ماه است که ۱۵۰ تن سویا در کشور بدون مصرف مانده است.

وی گفت: بیش از ۱۰ کارخانه خوراک دام در خراسان رضوی به کشورهای عراق، افغانستان، ترکمنستان و سوریه صادرات دارند اما هیچ ضمانتی برای تداوم صادرات آنها نیست زیرا تصمیمات خلق الساعه به یک باره همه برنامه ها را به هم می ریزد.

۷۴۸۹/۶۰۵۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صادرات کشاورزی اقتصاد تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۱۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو

به گزارش خبرنگار مهر، بابک مومنی بعدازظهر سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه استان مازندران در بخش کشاورزی قطب تولید محصولات مختلف و حافظ امنیت غذایی کشور است و در این نمایشگاه بخش کشاورزی سرآمد بوده است، تصریح کرد: محوریت برنامه های این نمایشگاه براساس معرفی زنجیره های ارزش تولید محصولات مختلف و توانمندی استان های مختلف کشور بوده است.

وی با اعلام اینکه از بین شرکت های بزرگ استان مازندران نیز ۱۰ شرکت معتبر و فعال در عرصه بازاریابی و صادرات و فرآوری محصولات کشاورزی حضور دارند، گفت: با توجه به انتظار از بخش کشاورزی مازندران و نقش آن در تامین امنیت غذایی کشور، حضور پررنگ بخش کشاورزی را در این نمایشگاه شاهد هستیم.

کد خبر 6093229

دیگر خبرها

  • خروجی اکسپو فرصتی برای پیگیری قراردادهای تجاری مناسب بین کشورهاست
  • نیاز چین به کالاهای کشاورزی و نفتی/ چینی‌ها به دنبال کالای باکیفیت هستند
  • حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • تفاهم‌نامه صادرات محصولات قزوین به چین امضا شد
  • صادرات بیش از یک میلیارد ریال محصولات چاپی غیر کتاب از خراسان رضوی
  • استقبال کم‌سابقه سرمایه‌گذران ۱۰۳کشور از ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • ۶ قرارداد برای صادرات محصولات تولیدی همدان در نمایشگاه ایران اکسپو امضاء شد
  • بخش‌خصوصی به‌شرط وجود زیرساخت‌ها، تجارت خارجی کشور را توسعه می‌دهد
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • گفت‌وگو پیش‌نیاز و ابتدایی‌ترین ابزار تجارت است