Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@12:02:57 GMT

آتش زیر خاکستر بقیق و خریص

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۷۱۲۶۳

آتش زیر خاکستر بقیق و خریص

آیا قیمت‌های کاهشی در بازار جهانی نفت نشان از ثبات دارد؟ دو هفته از حمله ارتش یمن به تاسیسات نفتی عربستان می گذرد. اتفاقی که 5 درصد از عرضه نفت خام جهان را از بازارها خارج کرد. عطیه لباف خبرنگار

سیگنال های ارسالی از سوی سعودی ها مبنی بر بازگشت بخشی از تولید نفت خام عربستان، موافقت احتمالی آنها با آتش‌بس در برخی از نقاط یمن و همینطور تضعیف رشد اقتصادی جهان، باعث شده که بازار نفت در ظاهر به ثبات نسبی برسد، اما در عمل بعید به‌نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت نفت در آخرین معاملات پیش از پایان به کار هفتگی بازارها وارد کانال 61 دلار برای هر بشکه شد. یعنی تنها چند سنت بالاتر از قیمت نفت خام در پیش از وقوع حمله به تاسیات نفتی "بقیق" و "خریص" عربستان. درحالی که بعد از حمله یمنی ها به این تاسیسات نفتی عربستان، قیمت نفت خام برای معاملات آتی به بشکه ای 71 دلار و 95 سنت نیز رسیده بود.

اما چرا گفته می شود که ثبات بازار و کاهش قیمت های جهانی نفت خام مانند پوسته وقایع است و در داخل هنوز التهاب دیده می شود؟

نخست آنکه، بازار هنوز به احیای ظرفیت تولید نفت خام ریاض و جبران این 5.7 میلیون بشکه در روز نفت خارج شده از بازار، اطمینان کافی ندارند

دوم، دیگر خریداران نسبت به نفت تولیدی عربستان نگاه سابق را ندارند. ریاض که همواره خود را تضمین کننده ثبات در بازار نفت معرفی می کرد، اکنون زیر فشار زیادی است و خریداران دیگر حاضر نیستند که تمام تخم مرغ های خود را در سبد انرژی کشوری قرار دهند که ممکن است دامنه جنگ های خارجی آن به تاسیسات نفتی اش کشیده شود.

موضوع سوم، بد اقبالی ارزش سهام آرامکو به عنوان یکی از شرکت های نفتی بزرگ جهان است که نشان می دهد بازار دیگر به نفت عربستان و موقعیت آن نگاه سابق را ندارد.

تحلیل اتفاقات اخیر بازار نفت و چشم انداز آن را فردا در صفحه اقتصادی روزنامه ایران بخوانید.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۱۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت و خیز قیمت طلا و سکه امروز در بازار رشت تا ساعت ۱۱

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ اتحادیه طلا و سکه رشت اعلام کرد: سکه و طلا هم اکنون در بازار رشت با این قیمت‌ها معامله می‌شود.

تمام سکه بهار آزادی ۴۱ میلیون تومان                        - ۵۰۰ هزار تومان 

نیم سکه بهار آزادی ۲۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان          + ۲۰۰ هزار تومان

ربع سکه بهار آزادی ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان           + ۱۰۰ هزار تومان 

هر گرم طلای ۱۸ عیار هم ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان     - ۵۰ هزار تومان

دیگر خبرها

  • تصمیم عربستان باعث افزایش قیمت نفت شد
  • افت و خیز قیمت طلا و سکه امروز در بازار رشت تا ساعت ۱۱
  • فوران دود و خاکستر از کوه آتشفشان اندونزی (فیلم)
  • تصاویر لحظه فوران دود و خاکستر از کوه آتشفشان اندونزی | ویدئو
  • فوران دود و خاکستر از کوه آتشفشان اندونزی + فیلم
  • ثبات قیمت مرغ در بازار همدان 
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر حیفا
  • سفر فرزین به ریاض چه تاثیری بر بازار غیررسمی ارز داشت؟
  • حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه