Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: امسال درنظر داریم که طرح ملی نائب‌الشهدا را در شهرستان خمین و ۱۰ روز پیش از اربعین حسینی(ع) به اجرا برسانیم و پوستر طرح نائب‌الشهدا هم هم‌زمان با کنگره نهایی رونمایی می‌شود. ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۲ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور ظهر امروز در جلسه ستاد اربعین حسینی با اشاره به سیاست‌های تعیین شده ستاد اربعین اظهار داشت: براساس سیاست‌های تعیین‌شده ستاد اربعین در سراسر کشور تمامی ستادهای استانی از تعدادی کمیته تشکیل شده‌اند که یکی از مهم‌ترین این کمیته‌ها کمیته فرهنگی و آموزشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باتوجه به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌صورت مستقیم نماینده‌ای در مجموعه حج‌ و زیارت ندارند مقرر شده تا استانداران هر استانی نسبت به انتخاب مسئولی برای ساماندهی کمیته اربعین استان مربوطه اقدام کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان مرکزی در چارچوبی معین و با محوریت سه کارگروه ویژه تبلیغ، قرآن و نماز فعالیت فرهنگی خود را آغاز کرده است و در این کمیته زیرگروه‌هایی اعم از کارگروه یاران معنوی، بانوان و جوانان نیز شکل گرفته و درحال فعالیت هستند و تاکنون تعداد چهار جلسه در این زمینه برگزار کرده‌اند.

قربان‌پور ادامه داد: خوشبختانه استان مرکزی در راستای انجام فعالیت‌های مربوطه هم‌پوشانی مطلوبی دارد، همچنین باتوجه به اینکه استان مرکزی اجرای کنگره ملی تبیین نقش امام خمینی(ره) و 6 هزار و 200 شهید استان را در دستور کار دارد، کمیته فرهنگی ستاد اربعین نیز در نظر دارد هم‌زمان با این اجلاسیه طرح ملی نائب‌الشهید را به اجرا برساند و در این طرح اطلاعات هر شهید حداقل در یک نوبت به چاپ برسد.

فروش بلیت پروازهای اربعین آغاز نشدتمهیدات مخابرات استان سمنان برای ایام اربعین حسینی اعلام شدهزار فقره وام عتبات ویژه اربعین به دانشجویان علوم پزشکی پرداخت می‌شود

وی عنوان کرد: طرح ملی نائب‌الشهدا سال گذشته در محل گلزار شهدای شهر اراک برگزار شد اما امسال درنظر داریم این طرح را در شهرستان خمین و 10 روز پیش از اربعین حسینی(ع) به اجرا برسانیم و پوستر طرح نائب‌الشهدا در روز کنگره نهایی رونمایی می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: براساس تاکیدات ملی مقرر شد تا هر موکب برنامه‌های فرهنگی را نیز در خدمات خود بگنجاند و در این راستا تمامی موکب‌های داخلی و خارجی موظفند یک روحانی مبلغ و یک مداح به همراه داشته باشند، البته در این راستا در تلاش هستیم تا تعداد روحانیون را به دو تا سه نفر ارتقاء دهیم تا درصورت عدم توانایی حضور یک مبلغ جاگزینی برای آن حضور داشته باشد و حضور مبلغان در موکب‌ها به‌صورت رایگان انجام می‌شود.

 قربان‌پور بیان کرد: درحال حاضر تعداد 60 روحانی برای حضور در موکب‌ها آماده اعزام هستند و امیدواریم که این تعداد تا پایان مراسم اربعین افزایش دوبرابری داشته باشد، توجه به فرهنگ‌سازی ویژه با محوریت معنوی‌سازی در دستور کار اربعین امسال نهفته است و درنظر داریم بیش از پیش به مسائل محتوایی بپردازیم.

وی افزود: شعار تعیین شده مراسم راهپیمایی اربعین امسال جمله "الحسین یجمعنا" است و علی‌رغم نوشته شدن جمله "حب‌الحسین" در اقلام فرهنگی این جمله شعار اصلی نیست زیرا برخی به دنبال تخریب معانی و قراردادن واژه بغض در برابر معنی لغوی کلمه "حب" بودند، رنگ تعیین شده برای این شعار قرمز است و معنای خون سیدالشهدا(ع) را دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: توجه به سیاست‌ها و برنامه‌های ستاد اربعین و اجتناب از متوقع‌سازی زائران در امور رفاهی و خدماتی از جمله مواردی است که باید به آنها د قت شود زیرا زائران باید به معضلات و سختی‌های سفر واقف باشند.

قربان‌پور عنوان کرد: توجه گروه‌های مستندسازی به مخاطبین غیرایرانی در فعالیت‌های رسانه‌ای، توجیه زائران نسبت به سختی و محدودیت‌ها و مشکلات سفر، دریافت اخبار و اطلاعات از منابع موثق، پرهیز از فرقه‌گرایی و انعکاس اظهارنظرهای تفرقه‌انگیز، همراه داشتن گذرنامه و بیمه ثبت شده در سامانه سماح، پرهیز بانوان از همراهی با افراد ناشناس و نامحرم و ترویج و ترغیب زائران به رعایت قوانین و مقررات حاکمیت دولت عراق و تکریم و احترام به سنت‌ها و فرهنگ مردم عراق به‌عنوان میزبان از جمله مواردی است که باید به آنها توجه شود.

وی خاطرنشان کرد: تشویق زائران به همکاری، تعاون و همیاری با دیگران به‌یژه ماموران نظم و امنیت و موکب‌داران، کسب اطلاعات از برنامه‌های فرهنگی و مراسم مذهبی مورد اعتماد و معتبر، پرهیز از احساس‌گرایی صرف پرداختن به اربعین و اتخاذ رویکرد تبیینی در راستای نشر معارف و پیام‌های نهضت امام حسین(ع) و توجیه زائران نسبت به عدم همراه بردن مواد مخدر و داروهای ممنوعه از جمله اهم موارد مورد تاکید هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان کرد: براساس فتوای مراجع تقلید ثواب زیارت بین‌الحرمین مختص روز اربعین نیست و علی‌رغم اینکه این مسئله در روایات مورد تاکید است اما هرساله سیل عظیمی از جمعیت به سمت کربلا روانه می‌شوند و در این شرایط بهتر است که چندروز پس از اربعین حرکت و ضمن کوتاه کردن مدت استقرار و زیارت بازگردند.

قربان‌پور افزود: نظام سیاسی و حاکمیت دینی دنیا، جایگاه ویژه نظام اسلامی را پذیرفته است که با توجه به این معرفی در دنیا باید بکوشیم تا هدایت به سمت مبانی دینی را نیز به‌‎صورت ویژه انجام دهیم، همچنین در این برنامه فعالیت‌های نرم‌افزاری به‌صورت ویژه درحال انجام هستند.

انتهای پیام/ز/ش

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۱۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی بخشنامه های بانک مرکزی در نشست کمیته رعایت قوانین و مقررات

امتداد - صمد عزیزنژاد عضو هیات مدیره بانک ملی ایران و رئیس کمیته رعایت قوانین و مقررات (تطبیق) در نشست این کمیته بر عزم همه ارکان بانک برای تطبیق فعالیت ها و روندهای جاری بانک با قوانین و مقررات تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، در پی این نشست که در آن حسن مونسان عضو هیات عامل و معاون امور شعب، موسی اسلامیان رئیس اداره کل رعایت قوانین و مقررات و سایر اعضای این کمیته نیز حضور داشتند، دستورالعمل ها و مقررات احتیاطی ابلاغی از سوی بانک مرکزی و ماموریت و تکالیفی که قانونگذار برعهده مدیر ارشد رعایت قوانین و مقررات (تطبیق) و کمیته رعایت قوانین و مقررات گذاشته، بررسی و سازوکارهای مناسب جهت نظارت بر حسن اجرای آن ارائه شد. 

در ادامه صمد عزیزنژاد عضو هیات مدیره بانک گفت: سال گذشته با تلاش همه کارکنان، سال درخشانی برای بانک ملی ایران رقم خورد و توانستیم عملکرد درخشانی را در بخش های مختلف و به خصوص در واگذاری دارایی های غیربانکی رقم بزنیم. 

وی افزود: واگذاری ۳۶ همت از دارایی های بانک ملی ایران در سال گذشته که در کمال شفافیت و سلامت صورت گرفته است، تحسین نهادهای بالادستی را در پی داشته است. 

عزیزنژاد با اشاره به تاریخ و پیشینه پر افتخار بانک ملی ایران بیان کرد: بانک ملی ایران در نظام بانکی کشور پیشرو است و هر حرکت و برنامه ای که در این بانک به اجرا در آید در کل شبکه بانکی کشور انعکاس یافته و الگوبرداری می شود. از این رو در وضع قوانین و ضوابط و آیین نامه های بانک ملی ایران باید به گونه ای عمل شود که همه شبکه بانکی کشور از آن به درستی الگوبرداری کنند.

 حسن مونسان عضو هیات عامل و معاون امور شعب نیز در این مراسم عنوان کرد: بانک ملی ایران از بدنه کارشناسی با دانش و با تجربه ای برخوردار است که تبلور آن را در کمیته های ذیل هیات مدیره بانک حسب الزامات و استقرار حاکمیت شرکتی می توان یافت.

 وی افزود: اعضای کمیته رعایت قوانین و مقررات با دلسوزی و عرق و تعصب نسبت به بانک ملی ایران، طی جلساتی فشرده در تهیه آیین نامه ها برای کارآمدی و پویایی قوانین و مقررات تلاش کرده اند. 

در پایان این نشست با اهدای لوح تقدیر از تلاش های اعضای کمیته رعایت قوانین و مقررات (تطبیق) تقدیر بعمل آمد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • بررسی بخشنامه های بانک مرکزی در نشست کمیته رعایت قوانین و مقررات
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • نشست هم افزایی مسوولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • کشتی‌گیر کرمانشاهی نائب‌قهرمان جام تختی شد
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • نشست هم‌افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • گام سوم طرح یاس در اردبیل اجرا می‌شود
  • تصویب طرح یادمان و جانمایی کاربری‌ها در تپه روضه الشهید
  • وزیر کشور : تقسیم استان تهران به ۲ استان شرقی و غربی
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند