Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول قرارگاه مردمی اربعین قم گفت:فعالیت قرارگاه مردمی اربعین استان ازروز شنبه ۱۳ فروردین‌ماه مصادف با ۵ صفر در مصلی قدس آغاز وبه مدت یک ماه تا ۵ ربیع‌الاول ادامه دارد و روزانه پذیرای ۹ هزار زائر خواهیم بود. ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۲ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مهدی قربانی کرم در نشست خبری با اصحاب رسانه که درسالن جلسات مصلی برگزار شد،اظهار داشت:قرارگاه مردمی استان امسال برای چهارمین سال میزبان زائران اربعین حسینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2 هزار خادم قمی به زائران حسینی خدمت رسانی می کنند

وی بابیان اینکه قرارگاه مردمی اربعین سال 1395 به‌صورت خودجوش توسط تعدادی از طلبه‌ها، دانشجویان و بسیجی‌ها تشکیل شد، گفت: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته امسال حدود 2 هزار خادم در زمینه اسکان زائران حسینی فعالیت می‌کنند.

قرارگاه مردمی اربعین قم از 300 هزار زائر پذیرایی می کند

مسئول قرارگاه مردمی اربعین قم افزود: سال اول فعالیت قرارگاه مردمی اربعین67 هزار زائر، سال دوم 72 هزار نفر، سال سوم بیش از 121 هزار نفر زائر در قرارگاه مردمی اربعینی پذیرش و اسکان یافتند  که80هزار زائر آقا و 41هزار خواهر بودند و بنابر پیش‌بینی‌های صورت گرفته امسال از 300 هزار زائر پذیرایی خواهد شد .

قربانی کرم بابیان اینکه سال قبل از 40 هزار زائر غیر ایرانی پذیرایی کردیم،گفت:به ترتیب بیشترین تعداد این زائران از کشورهای پاکستان، افغانستان، ترکیه، جمهوری آذربایجان، هند، روسیه، عراق، ایرلند، گرجستان و ازبکستان بودند.

40 موکب از استان کرمان برای خدمت به زائران اربعین در عراق راه‌اندازی می‌شودسبک زندگی اربعینی| تجلی "محبت متقابل صالحان" در راهپیمایی اربعینآمادگی 100 درصد دانشگاه علوم پزشکی ایلام برای خدمت به زائران اربعین در مرز مهران

200 مبلغ به ارائه خدمات فرهنگی برای زائران حسینی می پردازند

وی با اشاره به اهمیت فعالیت فرهنگی برای زائران تصریح کرد: حدود 200 مبلغ نیز باهدف ارائه خدمات فرهنگی در قرارگاه مردمی اربعین قم فعالیت خواهند کرد.

فعالیت قرارگاه مردمی اربعین قم از 13 فروردین‌ماه آغاز می شود

قربانی کرم بیان کرد:فعالیت قرارگاه مردمی اربعین استان ازروز شنبه 13 فروردین‌ماه مصادف با 5 صفر در مصلی قدس آغاز وبه مدت یک ماه تا 5 ربیع‌الاول ادامه دارد و روزانه پذیرای 9 هزار زائر خواهیم بود و پیش بینی می‌شود که در اربعین امسال ورود زائران به ویژه زائران پاکستانی افزایش سه برابری داشته باشد.

مسئول قرارگاه مردمی اربعین قم ادامه داد:از این ظرفیت روزانه 2500 نفر خانم و 6500 نفر آقا خواهند بود و درصورتی‌که حجم زوار بیش از این تعداد باشد زائران به مسجد مقدس جمکران به‌منظور پذیرایی و اسکان هدایت می‌شوند.

وی افزود: همه خدمات ارائه‌شده به زوار رایگان بوده و زائران ایرانی به مدت 24 ساعت و زائران خارجی به مدت 3 روز می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

مسئول قرارگاه مردمی اربعین قم بیان کرد: عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) می‌توانند نذورات نقدی خود را به شماره‌حساب 106888884 نزد بانک رسالت یا شماره‌حساب 100404040 نزد بانک شهر و یا شماره کارت 7289115372115041 به نام قرارگاه مردمی ستاد اربعین واریز کنند.

خانواده‌های قمی می‌توانند میزبان زائران اربعین حسینی باشند

قربانی کرم با اشاره به لزوم خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله(ع) ادامه داد: امسال طرح بیت الحسین در سطح استان اجرایی می‌شود و مسجدها، حسینیه‌ها و شهروندان در حد توانشان می‌توانند پذیرای این زوار باشند.

وی به برنامه‌های مختلف معاونت‌های این قرارگاه اشاره و افزود: برنامه تور قمگردی ویژه زائران غیر ایرانی برگزار می شود که شامل زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، تعدادی از بقاع متبرک امامزادگان(ع)، مسجد جمکران، گلزار شهدا و دیدار با خانواده شهدا است.

مسئول قرارگاه مردمی اربعین قم گفت: سپاه قم، استانداری و شهرداری با قرارگاه مردمی اربعین همکاری دارند و  اتحاد و همدلی خوبی بین مسئولان استان برای ارائه خدمات بهتر به زائران حسینی وجود دارد.

قربانی کرم بیان کرد: مراسم افتتاحیه قرارگاه مردمی اربعین روز دوشنبه ساعت 16 در مصلای قدس با حضور آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز می‌شود.

160 پزشک و پرستار به‌صورت جهادی به زائران حسینی خدمت رسانی می کنند

وی بابیان اینکه در حوزه درمان نیز آماده خدمات‌رسانی به زائران هستیم، خاطرنشان کرد: سال گذشته به 12 هزار و 580 زائر به‌صورت رایگان خدمات پزشکی و بهداشتی ارائه شد و امسال نیز 160 پزشک و پرستار به‌صورت جهادی برای خدمت به زائران اعلام آمادگی کرده‌اند.

مسئول قرارگاه مردمی اربعین قم با بیان اینکه 48 مدیریت، 12 معاونت و 110 واحد در مصلی قدس آماده خدمت رسانی هستند،خاطرنشان کرد: برای خدمت به زائران سیدالشهدا(ع) 98 موکب از قم به عراق اعزام می‌شوند، در اعزام بیشتر موکب‌ها مشکلاتی وجود دارد، همچنین در زمینه پذیرایی و میزبانی از زائران در شهر قم با مشکل منابع ملی و انسانی روبرو هستیم.

انتهای پیام/ ت

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۲۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۵۵ قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند

مدیرکل حج و زیارت استان قزوین گفت: امسال از استان قزوین اعزام ۱۰۵۵ زائر به حج تمتع قطعی شده و ۳۰ نفر هم خدمه کاروان‌ها هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، بشیر سلیمی امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در همایش متمرکز زائران بیت‌الله الحرام اظهار کرد: پس از ۹ سال انتظار دو روز پیش نخستین کاروان عمره‌گزاران به حج عازم شدند و در دعای پر فیض کمیل شرکت کردند.

وی افزود: امسال ۸ کاروان از استان قزوین به حج تمتع اعزام می‌شوند و سبد متنوعی با هزینه‌های متوسط و بالا در اعزام‌ها پیش‌بینی شده تا همه گروه‌ها بتوانند از این سفر معنوی بهره‌مند شوند؛ امسال از استان قزوین اعزام ۱۰۵۵ زائر به حج تمتع قطعی شده و ۳۰ نفر هم خدمه کاروان‌ها هستند.

مدیرکل حج و زیارت استان با یادآوری اینکه یک مجموعه اقامتی و هتل در مدینه منوره با ۶ گروه داریم که توسط استان قزوین مدیریت می‌شود و در ایام حج به زائران خدمت‌رسانی می‌کند، گفت: قرار شد ظرفیت حداکثری حج با شفافیت عرضه شود و در این راستا وقتی با یک روز اطلاع قبلی سایت باز شد، در چند دقیقه ثبت‌نام زائران انجام شد و شفافیت و عدالت توزیعی صورت گرفت.

سلیمی ادامه داد: درباره عتبات عالیات با توجه به جمعیت استان رتبه هشتم اعزام کشور را داریم و استان‌های غربی را هم پوشش می‌دهیم و شرکت‌های مجری را بیشتر می‌کنیم تا خدمت‌رسانی تسهیل شود.

وی با بیان اینکه استقبال دانشگاهیان از زیارت عتبات بیشتر شده است، تصریح کرد: امسال کوچک‌ترین زائر استان یک کودک ۴ ساله و کهنسال‌ترین فرد هم یک مادر ۸۷ ساله است و رده سنی در اعزام‌ها جوان‌تر شده است.

کد خبر 748065

دیگر خبرها

  • مشکلات ۴۱۲ نقطه حادثه خیز پرتصادف مرتفع شد/ پیش‌بینی ۴ میلیون زائر برای اربعین امسال
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • ۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند
  • پذیرایی خادم الشهدای هرمزگان از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی + تصاویر
  • اعزام ۸۵ زائر حج عمره از ایلام به سرزمین وحی
  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد
  • ۱۰۵۵ قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از ایلام به سرزمین وحی
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از زنجان به سرزمین وحی