Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهرستان دنا نگرانی‌های فعالان زیست محیطی نسبت به قطع درختان در جاده یاسوج-سی‌سخت را دلسوزی ندانست و گفت: اگر بنا است توسعه گردشگری داشته باشیم باید به بحث جاده توجه جدی کنیم. ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۶ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، علیار علیپور عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در روزهای اخیر هجمه‌های گسترده‌ای از سوی افراد مختلف نسبت به احداث جاده سی‌سخت-یاسوج صورت گرفت در حالی که این بحث‌ها کاملا اغراق‌آمیز بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در رسانه‌ها مطرح کردند که برای چهارخطه کردن جاده یاسوج-سی‌سخت حدود دو هزار درخت قطع می‌شود در صورتی که در همه طول این مسیر یک هزار و 25 درخت وجود دارد.

فرماندار شهرستان دنا با بیان اینکه اگر بنا است توسعه گردشگری داشته باشیم باید به بحث جاده توجه جدی کنیم، گفت: آنهایی که اینقدر برای درختان بلوط جاده سی‌سخت دلسوزی کردند الان چند سال است که هزاران درخت بلوط در زاگرس دچار بیماری شده و در حال نابود شدن هستند اما هیچ برنامه‌ای برای جلوگیری از نابودی جنگل‌های زاگرس نداشتند.

رهاسازی سنجاب‌های ایرانی در طبیعت رومشکان؛ نجات‌بخش بلوط در خطر انقراض استکهگیلویه و بویراحمد| یک هزار درخت بلوط در شهرستان دنا طعمه حریق شدکمترین و بیشترین نرخ عوارض قطع درختان در تهران+ جدول

علیپور ابراز کرد: هزاران درخت بلوط نیز در برخی آتش‌سوزی‌ها در نقاط مختلف کشور طعمه حریق شد که اگر تجهیزات درستی برای مهار این آتش‌سوزی‌ها داشتند خسارت‌ها به مراتب کمتر بود اما هیچ حساسیتی نشان داده نشد.

وی ادامه داد: تعداد زیادی درخت بلوط در منطقه شلالدان به علت بیماری‌های مختلف از بین رفت اما همان‌هایی که بحث قطع درختان بلوط جاده سی‌سخت-یاسوج را مطرح کردند یک بار هم تلاش نکردند جلوی این تخریب درختان در شلالدون را بگیرند.

فرماندار شهرستان دنا نگرانی‌های فعالان زیست محیطی نسبت به قطع درختان در جاده یاسوج-سی‌سخت را دلسوزی ندانست و گفت: دلسوزی این است که برای کل جنگل‌های زاگرس نگران باشید.

علیپور بیان کرد: قرار است به جای هر درختی که در جاده سی‌سخت-یاسوج قطع می‌شود سه درخت جایگزین شود که نظارت می‌کنیم که این کار حتما انجام شود.

انتهای پیام/ح

R41452/P/S6,69/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۲۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجتمع‌های گردشگری در شهرهای شهرستان شهرکرد راه‌اندازی شود

فرماندار شهرستان شهرکرد گفت: مجتمع‌های گردشگری باید در تمام شهرهای شهرستان شهرکرد راه‌اندازی شود

بهادر عبدالغنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: مجتمع‌های گردشگری باید در تمام شهرهای شهرستان شهرکرد راه‌اندازی شود در این راستا رفع مشکلات سرمایه‌گذاران بخش گردشگری در شهرهای شهرکرد، هفشجان، نافچ، شهرکیان، سورشجان، هارونی، سودجان و طاقانک باید مورد توجه شهرداران قرار گیرد.

وی افزود: تمام شهرداران شهرستان شهرکرد ایجاد بازارچه‌های دائمی و موقت عرضه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی را در دستور کار قرار دهند و گزارش آن را تا یک ماه دیگر به کارگروه گردشگری ارائه کنند.

فرماندار شهرکرد تصریح کرد: رعایت قانون و تسهیل در سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در دستور کار تمام متولیان کار قرار گیرد.

کد خبر 751757

دیگر خبرها

  • شهردار شهر ربط معارفه شد
  • مجتمع‌های گردشگری در شهرهای شهرستان شهرکرد راه‌اندازی شود
  • جزییات بیشتر قطع یک درخت خطرساز در روستای کیسم آستانه اشرفیه
  • سقوط درختان سطح شهر خرم‌آباد در پی وزش باد شدید (فیلم)
  • شرایط برگزاری انتخابات درخوسف برقرار است
  • ۲۰۰ درخت پسته به کمیته امداد امام خمینی خلیل آباد اهدا شد
  • نقدی بر حصار کشی و اسباب‌کشی درختان از پارک‌ها
  • پیگیری مطالبه اهالی بخش ناغان از نابودی درختان بلوط بر اثر آفت برگ خوار
  • علت حصارکشی در پارک لاله چیست؟ +عکس
  • درخت 500 ساله در گیلان قربانی بی‌توجهی (فیلم)