Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@18:20:46 GMT

مهارت‌آموزی دانشجویان در اولویت قرار گیرد

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۷۲۳۰۰

مهارت‌آموزی دانشجویان در اولویت قرار گیرد

آت الله محمدرضا ناصری روز شنبه در دیدار مسئولان مدارس معارف اسلامی افزود: مراکز آموزش‌عالی باید به گونه‌ای فعالیت کنند که خروجی کار آنها داشتن دانشجویانی  کارآفرین باشد.

وی با بیان اینکه تحول مدنظر حضرت امام (ره) در دانشگاه‌ها هنوز محقق نشده ادامه داد: حضرت امام همواره مسئولان را به کار و مهارت‌آموزی دانشگاهیان توصیه داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه یزد تاکید کرد: سیستم آموزشی موجود در کشور سبب شده که دانش‌آموزان به صورت سطحی مسائلی را حفظ کنند و هیچ تفکری در علومی که یاد می‌گیرند انجام ندهند.

ناصری یزدی با تاکید بر اینکه دانشگاه باید متخصص متعهدی که خود کارآفرین است به جامعه تحویل دهد گفت: الان شرایط برعکس شده و دانشگاه‌های ما به جای اینکه کارآفرین به جامعه تحویل دهد، بیکار تربیت می‌کنند.

امام جمعه یزد گفت: یکی از  مهمترین مسائلی که باید در اولویت سازمان تبلیغات اسلامی قرار گیرد گسترش مدارس معارف اسلامی است.

ناصری یزدی بیان داشت: هم‌اکنون  خانواده‌ها در استان  به حدی از ثبت نام فرزندان خود در مدارس صدرا استقبال می‌کنند که ما به شدت با کمبود جا مواجه هستیم.

۱۰۰ مرکز آموزش‌عالی با ۶۰ هزار دانشجو در یزد فعالیت دارد.  

۲۵۰ هزار دانش‌آموز در مدارس استان تحصیل می‌کنند.

۷۵۳۶/ 6197

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۲۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است

ایسنا/لرستان معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد لرستان گفت: مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است.

امین آزادبخت امروز، هشتم اردیبهشت در آیین اختتامیه مرحله استانی مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای «سدید»‌ که به همت جهاد دانشگاهی لرستان و به میزبانی دانشگاه لرستان در سالن اجتماعات شهید میربهرسی این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به استقبال دانشجویان لرستانی از مسابقه ملی سدید بیان کرد: این مسابقات بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی، بیانی و ایده‌پردازی در دانشجویان، کاربردی کردن پژوهش‌ها و تحقیقات دانشجویی، ترویج فرهنگ مطالعه و ترویج گفتمان علم است.

وی با اشاره به اینکه این رویداد پیش از این در قالب دو مسابقه ملی پایان‌نامه و کتاب سه‌ دقیقه‌ای اجرا می‌شد که در دور جدید، با تجمیع مسابقات قبلی و با عنوان مسابقات ملی سدید در پنج بخش پایان‌نامه، کتاب، مقاله، طرح پژوهشی و اختراع برگزار شده است، افزود: در لرستان این مسابقه ملی با حضور ۵۳ نفر در مرحله استانی به همت جهاد دانشگاهی و با همکاری دانشگاه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی برگزار شد که با استقبال خوبی از سوی دانشجویان مواجه بودیم.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد لرستان به اجرای برنامه‌های مختلف از قبیل مناظرات دانشجویی، مناظرات اساتید و پویش‌های مختلف اشاره کرد و ادامه داد: جهاددانشگاهی یک نهاد دانشگاهی است که با برخورداری از ظرفیت‌هایی همچون خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا، مرکز افکارسنجی(ایسپا)، سازمان انتشارات، کانون‌های دانشجویی و... می‌تواند ارتباط خوبی با دانشجویان داشته باشد و برنامه‌های متنوعی در عرصه‌های مختلف برگزار کند.

آزادبخت با اشاره به پایین بودن سرانه مطالعه کتاب در استان و کشور و اینکه دانشجو نقش‌آفرین و آینده‌ساز است، گفت: دانشجویان باید مروج، مبلغ و معرف کتاب و کتابخوانی باشند و با تشویق هم‌کلاسی‌ها، دوستان، خانواده نقش خود در مروج عرصه مطالعه کتاب را ایفا کنند.

وی در خاتمه از اهدای دو هزار جلد از سوی جهاددانشگاهی واحد لرستان به دانشگاه لرستان جهت تجهیز کتابخانه‌های سراهای دانشجویی دانشگاه لرستان خبر داد و گفت: طرح جمع‌آوری کتاب با عنوان رستا سال گذشته از سوی جهاددانشگاهی لرستان اجرا و بیش از ۲۰ هزار جلد کتاب جمع‌آوری شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسابقات «سدید»‌ مهارت‌های ارتباطی دانشجویان را تقویت می‌کند
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • سروری‌مجد: مدارس عالی مهارتی برای رفع نیاز صنایع تأسیس می‌شوند
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند
  • مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • برای تقرب به ساحت مقدس امام زمان(عج) چه کنیم؟