Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران از مهر به نقل از رویترز، «مارک آمودی» به عنوان اولین جمهوریخواه حاضر در کنگره حمایت خود را از استیضاح «دونالد ترامپ» اعلام کرد. 
البته در روزهای گذشته دو نامزد حزب جمهوریخواه برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ نیز از برکناری ترامپ حمایت کرده بودند. 
«جو والش» و «بیل ولد» دو نامزدی که از حزب جمهوریخواه برای انتخابات ۲۰۲۰ نامزد شده اند، حمایت خود را از استیضاح دونالد ترامپ اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
حمایت آنها از استیضاح ترامپ، بدنبال اعلام آغاز تحقیقات برای استیضاح ترامپ از سوی مجلس نمایندگان آمریکا، مطرح شده است.  
علاوه بر جمهوریخواهان، ۲۰۶ تن از نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا- از مجموع ۴۳۵ عضو مجلس نمایندگان- حمایت خود را از روند استیضاح اعلام کردند.
گفتنی است که برای استیضاح رئیس جمهور آمریکا موافقت اکثریت ساده اعضای مجلس نمایندگان برای طرح اتهام علیه این مقام اجرایی مورد نیاز است.
اما حتی اگر مجلس نمایندگان آمریکا به طرح اتهاماتی علیه ترامپ رأی دهد، پس از آن دو سوم مجلس سنای تحت کنترل جمهوریخواهان باید به مقصر و محکوم خواندن رئیس جمهور و برکناری از مقام خود رأی دهند. این امر تاکنون در تاریخ سیاسی آمریکا اتفاق نیفتاده و از این رو، برخی جمهوریخواهان تصمیم «نانسی پلوسی» رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا برای استیضاح ترامپ را به باد تمسخر گرفتند.
اما ترامپ روز پنجشنبه در پیامی توئیتری اقدامات مجلس نمایندگان کشورش به منظوراستیضاح وی را «بزرگترین کلاهبرداری در تاریخ سیاسی آمریکا» توصیف کرد.
«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه هفته گذشته در واکنش به انتشار متن گفتگوی تلفنی دونالد ترامپ رئیس جمهوری کشورش با همتای اوکراینی وی اعلام کرد: متن منتشر شده کاخ سفید تأئید می کند که رفتار ترامپ انسجام انتخابات آمریکا و امنیت ملی این کشور را تضعیف کرده است. رئیس جمهوری (ترامپ) تلاش کرده است تا بی قانونی را در امریکا به یک ارزش تبدیل کند و اکنون در حال صادر کردن آن به خارج از کشور است.
«آدام شیف» رئیس دموکرات کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا نیز دیروز در واکنش به این انتشار اعلام کرد: رئیس جمهوری اوکراین از آمریکا درخواست کمک نظامی کند؛ اما دونالد ترامپ موضوع را به تحقیق و تفحص درباره رقیب انتخاباتی اش سوق داده است. این جُرم به حدی بزرگ است که به عزل ترامپ منجر شود. این کار ترامپ امنیت ملی ما را تخریب می کند. متن گفتگوی تلفنی دونالد ترامپ با رئیس جمهوری اوکراین بسیار بدتر از آن چیزی است که انتظار می رفت.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: استیضاح ترامپ نمایندگان حامی استیضاح ترامپ ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۲۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه ۱۵۰ نفر از نمایندگان در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب،محسن دهنوی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در نشست علنی عصر امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌) بیانیه ۱۵۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی را قرائت کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

به نام خداوند بخشنده مهربان

امروز غزه صحنه تقابل یک ملت مظلوم و مصیب‌دیده و مقاوم با جماعتی بی‌رحم و غاصب است، در این معرکه همدردی با ستمدیدگان و اعتراض به ظالمان کمترین وظیفه انسان‌هاست. سابقه تجاوز و غصب صهیونیست‌ها در فلسطین به ۷ دهه می‌رسد. در این مدت همه راه‌های تسلیم و مسالمت با غاصبان توسط برخی از افراد سست عنصر طی شده است، آنچه امروز در قالب رشادت و حماسه و استقامت غزه بروز یافته است، آتشفشان خشم و درد متراکم ملتی است که سوزش بدعهدی و خیانت را در پهلوی خود حس می‌کند.

اعلام همبستگی با فلسطین از طرف دانشگاهیان جهان به ویژه در کشور‌های غربی حرکتی برخاسته از فطرت عدالت خواه و نوعدوست و انسانی است. این حرکت نشان می‌دهد که مظلوم‌نمایی، چهره‌سازی و تحریف حقایق در رسانه‌های جریان اصلی غرب نیز نتوانسته است صحنه خونین غزه را کاملاً بپوشاند. راه‌حل این بحران در بازگشت به عدالت است.

ما نمایندگان دانشگاهی مجلس قانونگذاری ایران ضمن قدردانی از اقدامات ارزشمند دانشگاهیان عزیزمان در حمایت از مظلومان غزه، درود خود را نثار همکاران شجاع و دانشجویان ظلم ستیز در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و سایر نقاط دنیا می‌کنیم و همدردی، همراهی و همدلی خود را با دانشجویان و استادان و آزادیخواهان انسان‌دوست دانشگاه‌های آمریکا ابراز می‌کنیم و یورش سرکوبگرایانه نیرو‌های پلیس را به ساحت مرکز علم و دانش و هجوم به تحسن دانشگاهیان در آن کشور محکوم می‌کنیم. خشونت بی‌منطق در مقابل این ندای حق‌طلبانه دردی از ظالمانه دوا نخواهد کرد.

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • بیانیه ۱۵۰ نفر از نمایندگان در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه
  • حمایت نمایندگان مجلس از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا
  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا
  • حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
  • بیانیه ۱۵۰ نفر از نمایندگان در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • روایت پالتیکو از اعمال نفوذ زلنسکی بر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا
  • مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد
  • مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان
  • مخالفت مجلس با افزایش ۴۰ نفر به تعداد نمایندگان مجلس