Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست مشترک اتاق تعاون ایران با مدیر اجرایی اتحادیه سراسری شرکت‌های ساختمانی افغانستان با هدف بررسی فرصت‌های سرمایه گذاری در حوزه صنعت ساختمان دو کشور برگزار شد. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از اتاق تعاون ایران، نمایندگان اتحادیه سراسری شرکت‌های ساختمانی افغانستان گزارشی از وضعیت صنعت ساختمان در کشور متبوع خود را ارائه و بهره گیری از تجارب و دانش ایران را یک ضرورت توصیف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



علی مطیع جهانی معاونت پشتیبانی، برنامه ریزی و تحقیقات اتاق تعاون ایران نیز در این نشست توضیحات مبسوطی در خصوص جایگاه نمایشگاه صنعت ساختمان در ایران ارائه کرد وگفت: در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان ۲۵ تفاهم نامه با هیات تجاری افغانستان امضا شده است و جمع کثیری از تجار افغانستان از این نمایشگاه بازدید کردند.

وی ادامه داد: صنعت ساختمان در سال‌های اخیر در ایران رشد به سزایی داشته است و کشور افغانستان می‌تواند از تحولات خدمات فنی و مهندسی و تولیدات کشور ایران استفاده کند و این مهم در زمینه صادرات این صنعت به بازار‌های دوکشور بسایر حایز اهمیت خواهد بود.

این مقام مسئول بر ایجاد بازار‌های مشترک، برگزاری نمایشگاه‌های عمران و ساختمان و پذیرش هیات‌های تجاری بین دو کشور تاکید کرده و در راستای همکاری‌های مشترک حضور تولیدکنندگان ایرانی در تکمیل پروژه‌های عمرانی، شهرسازی و ساختمانی افغانستان را فرصتی مغتنم شمرد.

وی با اشاره به مرز و زبان مشترک دو کشور خاطرنشان کرد: دو کشور می‌توانند از این مزیت بهره برده و فعالیت گسترده اقتصادی و صادراتی را پایه ریزی کنند.

در این نشست امضای تفاهم نامه تامین نیاز‌های حوزه صنعت ساختمان میان نمایندگان دو کشور در دستور کار قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: افغانستان ایران صنعت ساختمان سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۲۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتکار عمل یزدی‌ها برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تقدیر شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل اقتصاد و دارایی استان یزد، وحیدی وزیر کشور در بازدید از غرفه استان یزد ششمین نمایشگاه ایران اکسپو ابتکار عمل و خلاقیت مرکز خدمات سرمایه گذاری استان در معرفی فرصت های سرمایه گذاری و همچنین تلاش این مرکز در جلب و جذب سرمایه گذاری قدردانی کرد.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با اشاره به اینکه در بازدید وزیر کشور از غرفه یزد، کیف سرمایه گذاری استان تشریح شد، گفت: در ششمین نمایشگاه ایران اکس پو۲۰۲۴ IRAN EXPO فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های اقتصادی استان در قالب کیف سرمایه گذاری معرفی شده است.

سعید نورایمانی با بیان اینکه در این کیف ۱۳۵ مجوز بی نام و آماده سرمایه گذاری استان با تضمین زیرساخت های لازم وجود دارد، عنوان کرد: در این نمایشگاه ۱۳۵ فرصت سرمایه گذاری استان با حجم سرمایه گذاری اولیه ۱۲۶ هزار و ۲۳۱ میلیارد ریال در بخش های گردشگری، صنعت و کشاورزی به منظور معرفی و جذب سرمایه گذار عرضه شده است.

وی ادامه داد: این ظرفیت ها در تمامی شهرستان های استان یزد وجود دارد و زیرساخت های لازم از جمله زمین، آب، برق، گاز و غیره آماده است و سرمایه گذاران باید نسبت دریافت مجوز و انتقال سرمایه های خود اقدام کنند.

کد خبر 6093209

دیگر خبرها

  • نشست مشترک اقتصادی مقامات ایران و افغانستان
  • صندوق سرمایه گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • معرفی ۷۶ فرصت سرمایه‌گذاری آذربایجان‌غربی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • ارائه توانمندی‌های گردشگری کردستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • انعقاد تفاهم‌نامه مشترک حوزه گردشگری با ۶ استان در نمایشگاه ایران اکسپو
  • معرفی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری همدان در نمایشگاه اکسپو
  • ابتکار عمل یزدی‌ها برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تقدیر شد
  • شناسایی ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری در مازندران