Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-07@09:27:46 GMT

ظرفیت نیروگاه ری به ۱۴۵۰ مگاوات می رسد

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۷۳۵۹۰

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، حمید بادرستانی مدیرعامل نیروگاه ری در نشستی خبری اظهار داشت: این نیروگاه در سال 1355 با ظرفیت 1200 مگاوات در 43 واحد گازی به بهره‌برداری رسید، در حالی که در آن زمان ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های ایران به طور کلی 5000 مگاوات بود؛ به عبارتی این نیروگاه در آن زمان بیش از 25 درصد توان نصب شده نیروگاه‌های کشور را شامل می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در طی سالهای 62 تا 65 شمسی، طی صلاحدید مدیران وقت صنعت برق کشور، 20 واحد گازی از مجموع 43 واحد این نیروگاه به شهرهای مختلفی چون اصفهان، نوشهر، بندرعباس و ... منتقل شد و از ان زمان تاکنون این نیروگاه با 23 واحد و ظرفیت تولیدبرق 7810 مگاوات در مدار بهره برداری است.

مدیرعامل نیروگاه ری با بیان اینکه "این نیروگاه دانشگاه نیروگاه‌های گازی کشور است"، گفت: در پیک تابستان این نیروگاه با ظرفیت بیش از 500 مگاوات در روز در مدار بود و به طور کلی در تابستان امسال 1.2 میلیارد کیلووات ساعت تولید خالص تحویل شبکه برق سراسری کشور داد.

وی ادامه داد: به طور کلی 2.5 ساعت از تأمین برق شهر تهران در شبانه روز توسط نیروگاه ری صورت می گیرد یا می‌توان گفت حدود 10 درصد مصرف برق تهران در این نیروگاه تولید می‌شود.

بادرستانی با بیان اینکه "طبق استانداردها عمر مفید یک نیروگاه 30 سال است"، گفت: از نیروگاه ری بیش از توان آن بهره‌برداری می‌شود که این موضوع باعث شده هزینه‌ها افزایش یابد و نگهداری سخت‌تر شود.

مدیرعامل نیروگاه ری نیروگاه ری با بیان اینکه "راندمان فعلی نیروگاه ری گکمتر از 25 درصد است و طرح توسعه آن جدی است"، گفت: در این راستا اقدامات بررسی‌ها و توافقات خوبی صورت گرفته است و قرار است حدود 1070 مگاوات بلوک سیکل ترکیبی در محل نیروگاه ری با راندمان بیش از 60 درصد نصب و راه اندازی شود.

وی ادامه داد: بخش گاز آن کمتر از 18 ماه دیگر نصب خواهد شد و ظرفیت نهایی بعد از طرح توسعه با احتساب 9 واحد از مجموع 23 واحدی که برخلاف دیگر واحدها، برچیده نخواهند شد، به 1450 مگاوات خواهد رسید.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۳۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی

به گزارش خبرگزاری مهر، ارسلان مالکی مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه این اراضی در ۱۰ استان کشور واقع شدند، گفت: مساحت کل زمین‌هایی که برای طرح صنعت شهرها در نظر گرفته شده نزدیک به پنج‌هزار هکتار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی، صنعت‌شهرها را یکی از سیاست‌های موفق دولت سیزدهم برای استفاده از همه ظرفیت‌های کشور دانست و افزود: اجرای این طرح در حقیقت نوعی مشارکت میان دولت و بخش صنعت برای تولید مسکن است.

وی، استفاده از ظرفیت مدیریتی واحدهای صنعتی در ساخت پروژه‌ها و کنترل کیفی این پروژه‌ها توسط بخش صنعت را از مزایای این مشارکت برشمرد و ادامه‌داد: در این راستا دولت نیز همه امکانات موجود برای تسهیل در اخذ مجوزها و امکان ایجاد تسهیلات را به کار می‌گیرد.

مالکی همچنین برای تأمین مسکن کارگران و کارکنان بخش صنعت در دیگر استان‌ها نیز اعلام آمادگی کرد.

کد خبر 6097492 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ۴۶ واحد نیروگاه حرارتی جدید به شبکه برق کشور متصل شد
  • تابستان منهای خاموشی
  • نیروگاه تجمیعی خورشیدی در استان یزد احداث می‌شود
  • افزایش چشمگیر ظرفیت انرژی خورشیدی در بریتانیا
  • افزایش چشمگیر ظرفیت انرژی خورشیدی در مارس ۲۰۲۴
  • تکمیل زنجیره‌های تولید، محور توسعه استان اردبیل است
  • عملیات اورهال نیروگاه‌های خلیج فارس و طوس انجام شد/ تأمین پایدار ۱۴۰۰ مگاوات برق در آستانه فصل گرما
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی
  • پست برق ۱۶۰ مگاولتی قم آماده بهره‌برداری است