Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده سوریه در سازمان ملل و سازمان‌های بین المللی در ژنو با اشاره به اینکه هدف از پیش نویس قطعنامه انگلیس درباره سوریه، سرپوش گذاشتن بر جنایت‌های صورت گرفته علیه ملت سوریه است، بر مخالفت قاطعانه دمشق با این پیش نویس تاکید کرد.

اخبار بین الملل- «حسام الدین آلا» گفت: «پیش نویس قطعنامه انگلیس که کشور‌های دست اندرکار آن را نمی‌پذیرند، نمونه‌ای از مداخله آشکار در امور داخلی سوریه و ابزاری برای اعمال فشار سیاسی علیه سوریه به منظور برهم زدن تلاش‌های کشور در مبارزه با تروریسم، طولانی کردن رنج‌های انسانی و مانع تراشی در مسیر بازگشت آوارگان در سوریه و خارج از آن است؛ بازگشتی که عزت، کرامت، سلامت و امنیت آن‌ها را حفظ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محتوای این پیش نویس با ادعای انگلیس مبنی بر تمایل به حمایت از فرآیند سیاسی تناقض دارد و پیام‌های اشتباهی در این زمینه ارسال می‌کند.»

او افزود: «این زبان خصمانه در بیانیه کشور‌هایی که پیش نویس قطعنامه را ارائه کردند، بازتاب دهنده دورویی سیاسی است و نشان می‌دهد کشور‌های حامی آن، از شایستگی سیاسی و اخلاقی به منظور ارائه پیش نویس قطعنامه درباره سوریه برخوردار نیستند و هدف واقعی این قطعنامه ها، سرپوش گذاشتن بر جنایت‌هایی است که دولت‌های ارائه کننده این قطعنامه و متحدان آن‌ها علیه ملت سوریه مرتکب شدند. با توجه به همه این مسائل، بار دیگر بر مخالفت با پیش نویس قطعنامه تاکید می‌کنیم و از اعضای شورا می‌خواهیم علیه آن رای دهند.»

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سازمان ملل انگلیس انگلیس سازمان ملل سوریه پیش نویس قطعنامه انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۳۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار نشست مقدماتی پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری‌های اسلامی در گامبیا

نشست مقامات ارشد سازمان همکاری برای آماده سازی اسناد پانزدهمین اجلاس سران این سازمان در بانجول پایتخت گامبیا از روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ آغاز به کار کرد.

در این نشست که با موضوع اصلی “ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفتگو پیرامون توسعه پایدار” برگزار می‌شود، مسائل و چالش‌های مختلف جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در باریکه غزه مورد بحث و بررسی قرار گرفته و در مجموع سه سند شامل پیش نویس قطعنامه فلسطین، پیش نویس بیانیه بانجول و پیش نویس سند نهایی نشست سران برای تصویب به ترتیب به نشست شورای وزیران امور خارجه و سپس اجلاس سران ارائه خواهد شد. 

نشست شورای وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی طی روز‌های ۱۳ و ۱۴ و نشست سران نیز طی روز‌های ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

گامبیا میزبان پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی، کشوری اسلامی با حدود دو و نیم میلیون نفر جمعیت در منطقه غرب آفریقا واقع شده است. این کشور قرن‌ها مستعمره بریتانیا بود و در فوریه ۱۹۶۵ به استقلال رسید. گامبیا ریاست نشست سران سازمان همکاری اسلامی را به مدت سه سال از عربستان سعودی تحویل خواهد گرفت.

از جمهوری اسلامی ایران هیاتی به ریاست نجفی، معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه در نشست مقامات ارشد سازمان همکاری اسلامی شرکت کرده‌ است.

منبع: میزان

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • مخالفت روسیه با پیش‌نویس قطعنامه سازمان ملل درباره سربرنیتسا
  • هشدار وزیر خارجه انگلیس درباره پیامدهای تروریستی خواندن سپاه
  • برگزاری نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • آغاز به کار نشست مقدماتی پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری‌های اسلامی در گامبیا
  • نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا
  • آشکار شدن فریبکاری غرب در پیچیدن نسخه‌ آزادی‌خواهی برای دیگران
  •  تماس تصویری نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با مشاور ارشد امیرعبداللهیان
  • جنایات رژیم اسرائیل تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است
  • گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»
  • هشدار فیفا به محرومیت رئال، بارسا و تیم ملی اسپانیا