Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در قالب کاروان سلامت «نذر آب ۲» میهمان خراسان جنوبی شده تا در کنار خدمات پزشکی برای برچیدن فقر از چهره روستائیان تلاش کند. ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۰ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، خوشبختانه چند سالی است که اردوهای جهادی و تلاش گروه‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر در مناطق محروم رنگ و بوی تازه‌ای گرفته و امدادگران در قالب کاروان سلامت اقدامات ارزشمندی را در راستای برطرف کردن مشکلات بهداشت و درمان و کمبودهای مناطق محروم به سرانجام رسانده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر چه تاکنون فعالیت‌هایی توسط تیم‌های مختلف اعم از بسیج سازندگی، هلال‌احمر و دیگر گروه‌های خیر و داوطلب در نقاط مختلف استان انجام شده اما برطرف کردن معضلات پدیده‌ای 20 ساله مبارزه‌ای طولانی مدت را می‌طلبد.

در این راستا باری دیگر «کاروان سلامت نذر آب 2» متشکل از افرادی انسان‌دوست از خراسان شمالی قدم در روستاهای محروم در میان گذاشته تا با ارائه خدمات درمانی پرتوهای گرمابخش امید را بر قلوب مردمان این روستا بتاباند.

روستاهایی که سایه محرومیت بر سرمردم سنگینی می‌کند

یکی از نمونه‌های بارز این تلاش‌ها را در روستاهای محروم «رزه و کلاته نظر» شهرستان درمیان می‌توان مشاهده کرد. روستاهایی که سایه محرومیت همچنان بر سرمردم سنگینی می‌کند و داشتن حداقل‌ترین امکانات برایشان به آرزویی تبدیل شده است.

اما حضور امدادگران جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در قالب کاروان سلامت نذر آب (2) در این روستا چشمان بی‌فروغ مردمان این خطه را امید بخشیده و ادامه زندگی را برایشان دل انگیز کرده است چرا که به این باور رسیده‌اند که حس انسان دوستی هنوز زنده است.

خراسان جنوبی| لبخند رضایت مردم محروم کویر از کاروان نذر آبدومین کاروان نذر آب از خراسان رضوی مهمان مردم خراسان جنوبی می‌شودساعت‌ها انتظار ‌برای نوشیدن جرعه‌ای آب؛ کاروان نذر آب مرهمی بر لب‌های تشنه مرزنشینان خراسان جنوبی

حضور امدادگران جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در قالب کاروان سلامت نذر آب(2) در این روستا دیده ناامید کودکان این روستا را امیدوار کرده و با آموزش کلاس‌های فرهنگی لبخند و شادی را مهمان لب‌های خشکیده کودکان روستای رزه و کلاته نظر کرده است.

گروه جهادی امدادگران جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در قالب کاروان سلامت نذر آب 2 با حضور در مناطق محروم استان، جانی دوباره به مردم روستاهای شهرستان درمیان داده و وحدت و همدلی را باری دیگر به صحنه عمل کشانده است.

تا آخر عمرم دعاگوی امدادگران هلال احمر هستم

زهرا احمدی یکی از بانوان روستای رزه شهرستان درمیان در حالی که دستانش را به سمت آسمان بلند می‌کند در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در بیرجند گفت: از اینکه هنوز کسانی هستند که بدون هیچ چشم‌داشتی به روستاها می‌روند تا درد مردم محروم را درمان کنند خداوند را شاکریم.

وی ضمن رضایت و تشکر از خدمات جمعیت هلال احمر می‌گوید: جمعیت هلال احمر تاکنون اقدامات بسیار خوبی را در مناطق محروم درمیان انجام داده است.

احمدی که برای درمان درد دندان به این کاروان مراجعه کرده است بیان کرد: برای رفتن به دکتر باید چندین کیلومتر را طی کنیم که بسیاری از مردم وسیله‌ای برای رفت و آمد ندارند.

کودک نابینایی که بینا شد

وی گفت: سال گذشته به همت جمعیت هلال احمر فرزندم که در سن 5 سالگی در اثر ضربه بینایی خود را از دست داده بود به صورت رایگان عمل شد و بینایی خود را به دست آورد.

احمدی با اشاره به اینکه تا آخر عمر دعاگوی این افراد و تمام خیرین هستیم می‌افزاید: چرا که اگر جمعیت هلال‌احمر به روستای ما نمی‌آمد فرزندم هرگز بینایی خود را به دست نمی‌آورد.

حضور کاروان نذر آب، تولد امید برای روستائیان 

علی رستمی یکی دیگر از اهالی روستای رزه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند، با اشاره به اینکه مشکل تنفسی دارم و هزینه‌ای برای درمان ندارم اظهار داشت: حضور این گونه کاروان‌ها در روستاهای محروم درمیان بسیار ضروری است.

وی گفت: به دلیل نبود امکانات در نزدیکی این روستاها مردم روستا مجبور هستند مسافت طولانی را برای رفتن به مراکز درمانی طی کنند و عده‌ای ممکن است وسیله نقلیه و حتی هزینه رفت و آمد با سایر وسایل نقلیه را نداشته باشند.

رستمی با اشاره به اینکه حضور امدادگران هلال احمر در این روستاها درد بسیاری از مردم را دوا کرده است عنوان کرد: از مسئولان می‌خواهیم ساعات کاری و مدت زمان حضور این کاروان‌ها در روستاهای محروم افزایش یابد تا پزشکان بتوانند تعداد بیمار بیشتری را ویزیت کنند.

خدمت‌رسانی به مردم افتخار است

یکی از اعضای کاروان داوطلب نذر آب 2 در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: تاکنون چندین بار برای خدمت‌رسانی به خراسان جنوبی سفر کرده‌ام اما این نخستین بار است که برای ارائه خدمات به شهرستان درمیان آمده‌ام.

جعفر مولودیه گفت: از سال 75 تاکنون برای خدمت‌رسانی در همه مناطق کشور در بحث سیل، زلزله و کمک به نیازمندان حضور داشته‌ام و همچنین در کشورهای عراق، افغانستان و پاکستان نیز برای ارائه خدمت حضور یافته‌ام.

وی که در دوران دفاع مقدس در جبهه‌های جنگ حضور داشته و 35 درصد جانبازی دارد گفت: علاقه زیادی به شغلم دارم و این باعث افتخار است که به مردم نیازمند کمک کنم.

نبود آب شرب بهداشتی علت اصلی بیماری‌های پوستی

افسانه حسامی‌فرد یکی از پزشکان کاروان نذر آب 2 نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: دو روز است که به منظور درمان مردم به این روستاها آمده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از مردم روستا ویزیت شده‌اند گفت: در این منطقه بیماری‌هایی اعم از بیماری پوستی، عفونت‌های چشمی و خشکی چشم، عفونت‌های زنان و مشکلات تنفسی شایع است.

حسامی‌فرد از شدت فقر تغذیه در این منطقه خبر داد و اظهار داشت: نبود آب شرب بهداشتی و نبود بهداشت یکی علل شایع بیماری پوستی در این منطقه است.

ویزیت یک هزار نفر در روستاهای درمیان

احمد بخشی معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند بیان کرد: روز گذشته کاروان سلامت جمعیت هلال احمر خراسان شمالی بالغ بر 500 نفر از مردم روستای کلاته نظر و 12 روستای اطراف را ویزیت کردند.

وی از توزیع تانکر آب در روستای «حاجی عطا» شهرستان درمیان خبر داد و افزود: بسته‌هایی اعم از بسته غذایی، پتو و سرویس ملامین نیز با ارزش 200 هزار تومان (هر پک) در روستای کلاته علی با 18 خانوار توزیع شد.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی تصریح کرد: کاروان سلامت خراسان شمالی در روز دوم فعالیت خود در شهرستان درمیان روستای رزه و 8 روستای دیگر را تحت پوشش قرار داده و بیش از 500 نفر را ویزیت و 2 هزار خدمت را ارائه کردند.

حضور چهارمین کاروان سلامت نذر آب 2 در استان

بخشی با بیان اینکه این کاروان چهارمین کاروان سلامت نذر آب 2 است اظهار داشت: از ابتدای امسال 17 کاروان در شهرستان‌های خراسان جنوبی حضور یافته‌اند و این امر همچنان ادامه دارد.

وی تعداد ویزیت شدگان خراسان جنوبی را از ابتدای امسال 6 هزار و 22 نفر عنوان کرد و یادآور شد: امیدواریم این امر در ایام مختلف ادامه داشته باشد.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان شمالی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: شرایطی فراهم شد که به همراه یک تیم 35 نفره از سوم مهرماه به مدت 3 روز در قالب کاروان نذر آب 2 در شهرستان درمیان خراسان جنوبی مستقر و خدمات بهداشتی، آموزشی، درمانی و معیشتی را ارائه دهیم.

محمد رحمتی افزود: از این 35 نفر 15 نفر تیم بهداشت و درمان و 5 نفر متخصص شامل فوق تخصص ارولوژی، ارتوپدی، اعصاب و روان، زنان و پزشک عمومی و دندان پزشک هستند.

1000 نفر خدمات بهداشتی و درمانی رایگان دریافت کردند

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان شمالی با بیان اینکه تاکنون به بیش از یک هزار نفر از مردم این منطقه خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده است گفت: در کنار این خدمات، به همت خیران 9 تانکر 2 هزار لیتری و 3 هزار لیتری در 10 روستای این شهرستان مستقر شد تا مشکل آب آشامیدنی مردم این مناطق برطرف شود.

رحمتی از توزیع بسته‌های غذایی و بهداشتی در این منطقه خبر داد و بیان کرد: 200 بسته لوازم‌التحریر نیز بین دانش‌آموزان نیازمند این منطقه توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های بهداشتی، آموزشی و فرهنگی را تقدیم به مردم محروم این 20 روستای شهرستان درمیان کردیم گفت: تیم سحر یکی از تیم‌هایی بود که در این منطقه حضور و برنامه‌های فرهنگی خوبی را ارائه کرده است.

رحمتی بیشترین مراجعات مردم را در زمینه پزشک زنان و دندانپزشکی عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه 15 نفر نیروی بهداشت و درمان در این کاروان مستقر بودند در کنار آن 25 میلیون تومان دارو توسط پزشکان تجویز شده است.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان شمالی با بیان اینکه استقبال مردم از کاروان سلامت نذر آب 2 بسیار خوب بوده است افزود: از مجموع بیماران ویزیت شده یک مورد نیاز به عمل داشت که به بیمارستان اعزام شد.

 تلاش جمعیت هلال احمر در راستای کشیدن پرده فقر از چهره روستانشینان بی‌دریغ است و اگر چه هلال احمر با حضور مؤثر خود در روستاهای خراسان جنوبی برای خدمت‌رسانی و درمان انواع بیماری تلاش دارد اما به گفته مردم بهتر است ساعات کاری این گونه کاروان‌ها و حضور آنان در روستاهای محروم خراسان جنوبی افزایش یابد تا همه مردم بتوانند از خدمات ارائه شده نهایت استفاده را ببرند.

گزارش از فاطمه واعظی‌نسب

انتهای پیام/ح

R41348/P/S6,56/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۴۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، محمدعلی کاوسی صبح شنبه به خبرنگاران اظهار کرد: طی تماس تلفنی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان، در مناطق چاه‌های عشایری بغداده سرایان درخواست کمک شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر افزود: بلافاصله دو تیم سیلاب از جمعیت هلال‌احمر شهرستان سرایان و پایگاه شهیدان وطن‌خواه سه‌قلعه به محل اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: تاکنون به ۳ نفر از این افراد دسترسی پیدا شده و توسط امدادگران هلال‌احمر به منطقه امن انتقال داده شده‌اند.

کاوسی گفت: تلاش برای نجات ۶ نفر دیگر نیز ادامه دارد.

وی تصریح کرد: این عملیات از ساعت ۱۹ دیشب آغاز و به دلیل دسترسی دشوار جاده‌ها و مسیرهای تردد، هنوز ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی تاکید کرد: تیم‌های امدادی سیلاب هلال احمر سرایان به دنبال هشدار سطح نارنجی هواشناسی در حال آماده باش هستند.

گفتنی است؛ اطلاعات تکمیلی متعاقباً اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • تلاش برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • نجات ۹ گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب مناطق عشایری سرایان
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب سرایان
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • پیکر۲ کودک سراوانی در رودخانه ماشکید پیدا شد
  • یک کشته و ۶ مصدوم در تصادف تنگه راز
  • ۷ فوتی و مصدم بر اثر تصادف در خراسان شمالی